Όσο και αν φαίνεται παράξενο η υφή της συσκευασίας παίζει μεγάλο ρόλο στο τι πιστεύουν οι καταναλωτές για το πόσο υγιεινά είναι τα προϊόντα.
Ο ρόλος της συσκευασίας τροφίμων είναι πολλαπλός. Από την μία προστατεύει το προϊόν από τη αλλοίωση, από την άλλη είναι το μέσο μετάδοσης της πληροφορίας στον καταναλωτή, αλλά είναι και ένα επιπλέον εργαλείο μάρκετινγκ για την προώθηση του προϊόντος. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει πως οι οπτικές ενδείξεις της συσκευασίας επηρεάζουν την αντίληψη και την αξιολόγηση των καταναλωτών για τα προϊόντα, όπως επίσης και ότι τα στοιχεία της επιφάνειας συσκευασίας επηρεάζουν την αντίληψη των καταναλωτών για το πόσο τα τρόφιμα είναι υγιεινά και κάνουν καλό. Για παράδειγμα, το γάλα που αποθηκεύεται σε χαρτοκιβώτια ή γυάλινα μπουκάλια θεωρείται ότι είναι πιο υγιεινό από αυτό που αποθηκεύεται σε πλαστικά μπουκάλια. Ομοίως, η πράσινη ή φυσικού χρώματος συσκευασία τροφίμων, βελτιώνει την αντίληψη περί ασφάλειας. Μέχρι τώρα όμως δεν έχει διερευνηθεί εκτενώς ο αντίκτυπος της ομαλότητας ή μη, της συσκευασίας στην καταναλωτική αντίληψη.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, εξέτασε αυτή την παράμετρο δοκιμάζοντας την αντίληψη 40 καταναλωτών για συσκευασίες με γνωρίσματα τραχύτητας (κοκκώδης, ανάγλυφη, ή με εξογκώματα) και για ομαλές/λείες συσκευασίες. Τα ευρήματα των επιστημόνων είναι καταρχήν ότι η τραχύτητα ή ομαλότητα της συσκευασίας, σαφώς συνδέεται με την άποψη των καταναλωτών σχετικά με την υγιεινή των τροφίμων.
Το σημαντικό όμως είναι ότι οι έννοιες της ομαλής συσκευασίας και των υγιεινών τροφίμων ταίριαζαν καλύτερα από εκείνες της ακατέργαστης συσκευασίας και των υγιεινών τροφίμων, υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται διαισθητικά ότι τα τρόφιμα με λεία συσκευασία είναι πιο υγιεινά. Το συμπέρασμα αυτό ευθυγραμμίζεται με μία μελέτη του 2022 (Kadyrova et al., 2022, Schifferstein et al., 2013) σύμφωνα με την οποία η ομαλή συσκευασία δίνει μια καλύτερη οπτική αναπαράσταση για το πόσο υγιεινά είναι τα τρόφιμα.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.