Ο αντίκτυπος παραστάσεων φύσης στη στάση απέναντι στο προϊόν και στο μάρκετινγκ τροφίμων.
Οι καταναλωτές συχνά βασίζονται σε συνθήματα εικόνων στα γραφικά των προϊόντων για να συμπεράνουν τα χαρακτηριστικά των τροφίμων. Αυτές οι ενδείξεις περιλαμβάνουν εικόνες τροφίμων (δηλαδή, εικόνες που απεικονίζουν το φαγητό ή τα συστατικά του) καθώς και εικόνες φόντου δηλαδή, εικόνες που απεικονίζουν θέματα που σχετίζονται με τρόφιμα και μη. Παρόλο που οι εικόνες τροφίμων θεωρούνται πιο σημαντικό ερέθισμα, οι εικόνες φόντου, που χρησιμεύουν ως σιωπηρή ένδειξη, μπορούν επίσης να μεταφέρουν ιδιότητες τροφίμων μέσω συμβολισμού.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, είχε στόχο να παρέχει θεωρητική καθοδήγηση σχετικά με τη χρήση φυσικών εικόνων στο μάρκετινγκ τροφίμων. Εξέτασε πόσο επηρεάζεται η καταναλωτική προτίμηση εάν στις εικόνες φόντου περιλαμβάνονται φυσικές εικόνες όπως παρθένα και φυσικά περιβάλλοντα ή τοπία, που περιλαμβάνουν θέματα όπως το νερό, τα βουνά, τα λιβάδια, τα θαμνώδη τοπία, τα δέντρα και τα δάση, και κατά πόσο αυτές οι εικόνες μεταφέρουν στους καταναλωτές το μήνυμα ότι το τρόφιμο είναι πιο υγιεινό.
Και όντως οι ερευνητές κατέληξαν πως οι φυσικές εικόνες πυροδοτούν μια συσχέτιση υγείας με τα τρόφιμα, οδηγώντας σε μια ευνοϊκή συμπεριφορά για το προϊόν, που αναφέρεται ως «φαινόμενο της μεταφοράς της υγείας». Πιο αναλυτικά η μελέτη έδειξε ότι η παρουσία (έναντι της απουσίας) φυσικών εικόνων πυροδοτεί συσχετίσεις για την υγεία, οι οποίες στη συνέχεια οδηγούν σε θετικές στάσεις απέναντι στο προϊόν. Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο μεταφοράς για την υγεία της φυσικής απεικόνισης ισχύει κυρίως για υγιεινά τρόφιμα και όχι για ανθυγιεινά τρόφιμα. Επίσης αυτό το φαινόμενο ισχύει όταν η εικόνα είναι επεξεργασμένη.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.