ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο λιτό όσπριο που μειώνει τη χοληστερόλη και δυναμώνει τα οστά σας

Το λιτό όσπριο που μειώνει τη χοληστερόλη και δυναμώνει τα οστά σας

3 λεπτά ανάγνωσης

Από την κουζίνα του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού στον σύγχρονο διατροφικό χάρτη.

Τα ναυτικά φασόλια έχουν μια απροσδόκητα πλούσια ιστορία. Ονομάστηκαν έτσι στις αρχές του 20ού αιώνα, όταν καθιερώθηκαν ως βασικό διατροφικό προϊόν στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Η ανθεκτικότητα στη φύλαξη, η χαμηλή τους τιμή και η υψηλή διατροφική τους αξία τα καθιστούσαν ιδανικά για τα μακρινά θαλάσσια ταξίδια.

- Advertisement -

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ναυτικά φασόλια προσφέρει περίπου 255 θερμίδες, καλύπτει το 23% των ημερήσιων αναγκών σε πρωτεΐνες και το 68% της απαιτούμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών, ενώ σχεδόν δεν περιέχει κορεσμένα λιπαρά. Παράλληλα, αποτελούν πλούσια πηγή μικροθρεπτικών συστατικών όπως σίδηρος, χαλκός, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φωσφόρος και θειαμίνη. Συνεισφέρουν επιπλέον σημαντικά ασβέστιο και κάλιο, θρεπτικά στοιχεία κρίσιμα για πολλές λειτουργίες του οργανισμού.

Τα διατροφικά οφέλη των ναυτικών φασολιών είναι σήμερα καλύτερα κατανοητά χάρη σε κλινικές έρευνες. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Sage Open Pediatrics ανέδειξε την ικανότητα των φασολιών να μειώνουν τη χοληστερόλη, χάρη στις διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες τους. Οι ίνες αυτές δεσμεύουν τα χολικά οξέα και περιορίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης στο λεπτό έντερο, διευκολύνοντας παράλληλα την απέκκρισή της. Η ενσωμάτωσή τους ακόμη και σε παιδική διατροφή βρέθηκε ασφαλής και αποτελεσματική.

- Advertisement -

Σε επίπεδο γλυκαιμικού ελέγχου, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients διαπίστωσε ότι ακόμη και ¼ φλιτζανιού φασολιών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αύξησης του σακχάρου μετά το γεύμα, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως τα μακαρόνια ή οι πατάτες. Οι ερευνητές απέδωσαν αυτό το όφελος στην αφθονία ινών και αμύλων που καθυστερούν την πέψη και απορρόφηση της γλυκόζης.

Πέρα από την καρδιά και το μεταβολισμό, τα ναυτικά φασόλια προσφέρουν στήριξη και στα οστά. Παρέχουν το 13% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης ασβεστίου, ένα από τα δύο απαραίτητα στοιχεία για την υγεία των οστών, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Αρθρίτιδας και Μυοσκελετικών και Δερματικών Νόσων των ΗΠΑ. Σε συνδυασμό με τη βιταμίνη D, το ασβέστιο συμβάλλει στη σκληρότητα των οστών και προστατεύει από την οστεοπόρωση, μια πάθηση που αυξάνει τον κίνδυνο καταγμάτων, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.