cibum team
To 2020 ήταν μια ασταθής χρονιά για τις εταιρείες τροφίμων και ποτών κάθε μεγέθους και είχε ως αποτέλεσμα αλλαγές στο Top 100 εταιρειών τροφίμων και ποτών της Food Engineering.
Η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή είναι στην κορυφή, όπου η PepsiCo πήρε την Νο 1 κατάταξη από τη Nestlé. Τα έσοδα από τα τρόφιμα της PepsiCo αυξήθηκαν από περίπου 67,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε περίπου 70,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα τροφίμων της Nestlé μειώθηκαν από 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 67,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.
Η Nestlé έκανε μια σειρά κινήσεων στα τμήματα τροφίμων της το 2020, συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης της εκχώρησης των επιχειρήσεων παγωτού των ΗΠΑ στη Froneri και πουλώντας το 60% της συμμετοχής της στη Herta για τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης με την Casa Tarradellas. Παράλληλα, πουλάει την επιχείρηση φυστικιού γάλακτος Yinlu και κονσέρβας κουάκερ ρυζιού.
Η PepsiCo σημείωσε σημαντική ανάπτυξη τόσο στις παγκόσμιες αγορές σνακ και τροφίμων όσο και στις παγκόσμιες αγορές ποτών, καθώς και ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, τόσο σε αυτές που είναι ανεπτυγμένες όσο και σε αυτές που δεν έχουν αναπτυχθεί.
«Είμαι περήφανος που καταφέραμε να επιτύχουμε αυτά τα αποτελέσματα, ενώ: 1) παραμένουμε συγκεντρωμένοι σε θέματα που έχουν μεγαλύτερη σημασία για την κοινωνία και 2) συνεχίζουμε να επενδύουμε στην επιχείρηση για να αυξήσουμε την ικανότητά μας, να οικοδομήσουμε καλύτερα συστήματα και να οδηγήσουμε καλύτερους τρόπους για να λειτουργήσουμε αλυσίδα εφοδιασμού. Δυνατότητες που στοχεύουν όχι μόνο στην επιτάχυνση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, αλλά και στη δημιουργία χαμόγελων για τους πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς μας », λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo, Ramon L. Laguarta.
Το 2020 ήταν μια χρονιά που προκάλεσε σοκ στις εταιρείες τροφίμων και ποτών σε όλο το Top 100 – και ακόμη πιο πέρα. Οι προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού, οι αυξήσεις στη ζήτηση των καταναλωτών, οι πτώσεις στη ζήτηση υπηρεσιών τροφίμων και οι ανησυχίες για την ασφάλεια των εργαζομένων διαμόρφωσαν τη βιομηχανία στο σύνολό της και οι επιπτώσεις εξακολουθούν να φαίνονται σήμερα.
To Top 10 των εταιρειών
Η αλλαγή στην κορυφή δεν ήταν η μόνη κίνηση στο φετινό Top 10.
Τέσσερις άλλες εταιρείες κινήθηκαν επίσης μέσα στην κατάταξη. Η JBS και η Anheuser-Busch InBev άλλαξαν θέσεις, με την JBS να ανεβαίνει κατά μια θέσηστο Νο 3 και την AB InBev να κατεβαίνει στο Νο 4. Η Archer Daniels Midland Company ανέβηκε στο Νο 7 για να αντικαταστήσει την Coca-Cola Company, η οποία κινήθηκε προς τα κάτω, στο Νο 8
Η AB InBev επηρεάστηκε πολύ από την πανδημία του COVID-19, με τους όγκους να μειώνονται κατά 5,7% και τα έσοδα να μειώνονται κατά 3,7%. Ένα φωτεινό σημείο για την εταιρεία ήταν η ανάκαμψη της ανάπτυξης της μπύρας το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν μπύρα τόσο μέσω λιανικής όσο και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Η πλατφόρμα BEES B2B της AB InBev και η πλατφόρμα Zé Delivery για καταναλωτές και οι δύο απέδωσαν καλά, με τις BEES να βλέπουν τα δύο τρίτα των εσόδων της στο 4ο τρίμηνο του έτους.
«Είμαστε πλέον πιο στενά συνδεδεμένοι από ποτέ με τα 6 εκατομμύρια+ πελάτες και 2 δισεκατομμύρια+ καταναλωτές που εξυπηρετούμε παγκοσμίως μέσω της σαφούς εμπορικής μας στρατηγικής, της ανανεωμένης διαδικασίας καινοτομίας, των ψηφιακών πλατφορμών και της συνεχιζόμενης λειτουργικής μας αριστείας», δήλωσε ο CEO της AB InBev, Carlos Brito.
Όσον αφορά την JBS, η εταιρεία σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη στα τμήματα της, με τα έσοδα για το εμπορικό σήμα Pilgrim’s Pride να αυξάνονται κατά 38,3% και τα JBS USA Pork να αυξάνονται κατά 37,1%. Συνολικά, η εταιρεία σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 32,1%, καθώς οι καταναλωτές προμήθευαν τα πρωτεϊνικά προϊόντα της για γεύματα στο σπίτι σε μια περίοδο, που το φαγητό ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, μια περιορισμένη επιλογή.
«Το επιχειρηματικό μας μοντέλο διαφοροποίησης τόσο στο χαρτοφυλάκιο όσο και στη γεωγραφική παρουσία μας σε 13 χώρες, αποδείχθηκε ότι ήταν η σωστή στρατηγική επιλογή», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της JBS, Gilberto Tomazoni. «Δείξαμε ευελιξία και ευελιξία στην προσαρμογή στις νέες καταναλωτικές συνήθειες».
Ο Archer Daniels Midland είδε ότι τα έσοδά του από τα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά περίπου 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σχεδόν 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα της εταιρείας από τα τρόφιμα είναι περίπου το 55% των συνολικών εσόδων της. Η μόνη εταιρεία στο top 10 με μικρότερο ποσοστό εσόδων από τρόφιμα είναι η Νο. 9 Cargill, για την οποία τα τρόφιμα αποτελούν περίπου το 28% των εσόδων της.
Η Coca-Cola είδε τα έσοδά της να μειώνονται, από περίπου 37 δισεκατομμύρια δολάρια σε περίπου 34 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία απλοποίησε το χαρτοφυλάκιό της και σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ειδικά μεταξύ της ναυαρχίδας της μάρκας , την Coca-Cola, της μάρκας γάλακτος Fairlife και μερικών από τις μάρκες εμφιαλωμένου νερού της.
Στην ετήσια επιστολή του προς τους μετόχους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος James Quincey συνόψισε τι αντιμετώπισε η βιομηχανία τροφίμων και ποτών τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
«Οι ιστορικοί του μέλλοντος θα αποφασίσουν πώς τα γεγονότα του 2020 αναμόρφωσαν τον κόσμο», έγραψε η Quincey. «Το γνωρίζω ήδη – το έτος της πανδημίας άλλαξε τις επιχειρήσεις και τη βιομηχανία μας με τρόπους που θα αντέξουν. Μάθαμε πολλά τον τελευταίο χρόνο και θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να αλλάζουμε προς το καλύτερο».
H αύξηση των γαλακτοκομικών
Υπήρχαν αρκετές κατηγορίες που είχαν καλή απόδοση στη φετινή κατάταξη, συμπεριλαμβανομένων των γαλακτοκομικών.
Εκτός από το Fairlife, που δείχνει ισχυρή απόδοση για την Coca-Cola, τόσο η Lactalis (Νο 15, 22,8 δισεκατομμύρια δολάρια) όσο και οι Dairy Farmers of America (Νο 21, 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σημείωσαν σημαντική αύξηση εσόδων.
Η Lactalis είναι η μεγαλύτερη εταιρεία γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο, με μάρκες όπως η Parmalat και η Stoneyfield Farm στο χαρτοφυλάκιό της. Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι γαλακτοπαραγωγοί της Αμερικής ολοκλήρωσαν την εξαγορά μεγάλου μέρους της Dean Foods, η οποία βοήθησε την εταιρεία να σημειώσει ανάπτυξη παρά τη σημαντική πτώση των τιμών του γάλακτος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία σημείωσε επίσης αύξηση εσόδων περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι τάσεις των ενεργειακών ποτών είναι ανοδικές
Τα ενεργειακά ποτά ήταν μια άλλη κατηγορία σημαντικής ανάπτυξης για τις εταιρείες του Top 100. Η Red Bull (Νο 64, 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 6%και ανέβηκε πέντε θέσεις στην κατάταξη.
Η Monster Beverage Corporation, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Top 100 πέρυσι, ανέβηκε έξι θέσεις στο Νο 87, με έσοδα σχεδόν 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία σημείωσε ανάπτυξη για 28η συνεχόμενη χρονιά. Η κορυφαία μάρκα Monster Energy πωλείται τώρα σε 141 χώρες και περιοχές, αλλά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Rodney Sacks λέει ότι η εταιρεία δεν αρκείται να βασίζεται μόνο στο κύριο προϊόν της για μελλοντική ανάπτυξη.
«Το 2020, ξεκινήσαμε μια σειρά από νέα ποτά στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και στις διεθνείς αγορές μας», λέει ο Sacks. «Παρά την πανδημία του COVID-19 κατά τη διάρκεια του 2020, καταφέραμε να επιταχύνουμε τον αγωγό καινοτομίας μας και να σχεδιάσουμε την κυκλοφορία νέων και συναρπαστικών ποτών το 2021».
Δείτε εδώ τη λίστα των 100 εταιρειών τροφίμων και ποτό για το 2021
Πηγή: foodengineeringmag.com