Για άλλη μία φορά σουπερμάρετ εντοπίζονται να χρεώνουν υψηλότερη τιμή στο ταμείο από την αναγραφόμενη στο ράφι.
Πρόστιμα σε καταστήματα των αλυσίδων ΑΒ Βασιλόπουλος στα Πατήσια, σε Lidl στον Άγιο Δημήτριο και σε ΚΡΗΤΙΚΟΣ στην Καλλιθέα, ανακοίνωσε σήμερα η περιφέρεια Αττικής. Κατόπιν ελέγχων που έγιναν στις 16, 24 και 23 Δεκεμβρίου αντίστοιχα οι ελεγκτές της περιφέρειας διαπίστωσαν παραβάσεις των κανόνων διακίνησης και Εμπορίας προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι αρρώστιες που πιθανώς “κουβαλάει” ο Αϊ Βασίλης
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συνταγή για πίτα με τη γαλοπούλα ή το χοιρινό που θα περισσέψει από το γιορτινό τραπέζι
Πιο συγκεκριμένα σε σουπερμάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στην οδό Αριστείδου στην Καλλιθέα διαπιστώθηκε απαίτηση υψηλότερης τιμής στο ταμείο, από αυτή που αναγραφόταν στο ράφι ως πληροφορία στον καταναλωτή: Το προϊόν Φ.ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ ΧΟΙΡΙΝΗ BBQ STEAK ΝΩΠΗ ΕΛΛ. 400γρ, ενώ η τιμή του στην ετικέτα ήταν 5,18 ευρώ η τιμή χρέωσης στο ταμείο ήταν 5,49 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς θα συνέλθουμε γρήγορα από την υπερφαγία και το hangover της Πρωτοχρονιάς
Απαίτηση υψηλότερης τιμής, διαπιστώθηκε και σε σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στην οδό Πατησίων 240, στην Αθήνα. Για το προιόν «CASHEWS SALTED” με BC 8590421075807, 150 gr. η τιμή πώλησης στο ταμείο ήταν 2,45€ ενώ η τιμή ραφιού ήταν 1,85 € (διαφορά τιμής ραφιού ταμείου 0,60 λεπτά). Το πρόστιμο των €1.000 ευρώ, που φέρειαυτή η παράβαση τριπλασιάστηκε φτάνοντας τις €3.000 καθώς, η εν λόγω επιχείρηση έχει υποπέσει τρείς φορές στην ίδια παράβαση -αυτής της απαίτησης είσπραξης υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή- εντός τριετίας.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Οι κίνδυνοι που κρύβει το μέλι – Ποια είναι η ασφαλής ημερήσια ποσότητα
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα τρόφιμα που δεν αγοράζουν ΠΟΤΕ από σουπερμάρκετ επιστήμονες ασφάλειας τροφίμων
Σε σουπερμάρκετ Lidl επί της Αγίου Δημητρίου στον Άγιο Δημήτριο διαπιστώθηκε ότι για το προϊόν γαλοπούλα νωπή, δεν ανέγραφε επί της συσκευασίας την τιμή τεμαχίου αλλά στην πινακίδα λιανικής αναγραφόταν η τιμή κιλού. Tαυτόχρονα στο επιτοίχιο price Checker δεν αναγραφόταν η τιμή του προϊόντος.
Η απαίτηση υψηλότερου τιμήματος από την τιμή για την οποία ενημερώνονται οι καταναλωτές είναι ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα που απασχολούν τις καταναλωτικές οργανώσεις ανά την υφήλιο. Σε έρευνα που έγινε στην Σκωτία, στα σημεία πώλησης ελέγχθηκαν 5997 προϊόντα, με το 11,6% να χρεώνεται λανθασμένα και το 79% από αυτά να είναι εις βάρος του καταναλωτή. Η ζημιά που προκαλείται από λανθασμένες αποδείξεις ανά καταναλωτή είναι σχετικά μικρή ανά γύρο αγορών, σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών της Ολλανδίας Consumentenbond, που έχει διεξαγάγει αρκετές μελέτες για τις διαφορές μεταξύ των τιμών στο ράφι και στο ταμείο. Οι καταναλωτές δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά στις τιμές και λόγω των σχετικά των μικρών ποσών ανά γύρο αγορών, δεν θα σκεφτούν ν’ αξιώσουν αποζημίωση. Όλα μαζί όμως ανέρχονται σε
πολλά εκατομμύρια ευρώ.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δύο θάνατοι και δεκάδες τραυματισμοί από επιτραπέζια τζάκια – Απαγόρευση πώλησης
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλες ποσότητες αρσενικού σε βρεφικές και παιδικές τροφές – Ομαδική αγωγή γονέων κατά μεγάλης εταιρείας
Για όλα τα παραπάνω και επειδή οι Περιφέρειες ανά την Ελλάδα ανακοινώνουν συνεχώς πρόστιμα για απαίτηση υψηλότερου τιμήματος, όπως έχει γράψει επανειλημμένα το cibum, οι καταναλωτές ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας κρίσης κόστους ζωής, θα πρέπει πάντα να ελέγχουν προσεκτικά τις τιμές όταν βρίσκονται στο κατάστημα και να βεβαιωθούν ότι έχουν χρεωθεί σωστά στο ταμείο.
Εκτός από την απαίτηση υψηλότερου τιμήματος μεγάλο θέμα είναι και η απουσία τιμής. Το να γνωρίζουν οι καταναλωτές τις τιμές των προϊόντων που θέλουν να αγοράσουν, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα τους. Είναι θέμα διαφάνειας για τους καταναλωτές και συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις λιανικής. Οι σαφείς ετικέτες τιμών, είναι απαραίτητες για να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει σύγκριση αφενός και επίσης να έχει ευρύ πεδίο επιλογής.
Η Lidl αύξησε, την τιμή των υπό λήξη προϊόντων, κατά 5%. Αυτός είναι ο σεβασμός προς τους καταναλωτές…