Η παγκόσμια αγορά τυριού αναπτύσσεται και προσαρμόζεται στις διατροφικές τάσεις του μέλλοντος.

Η παγκόσμια αγορά τυριού βρίσκεται σε πορεία σταθερής ανάπτυξης, καθώς η αυξημένη διαθεσιμότητα τυροκομικών προϊόντων και η εντεινόμενη κατανάλωση γαλακτοκομικών, σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική επέκταση, δημιουργούν ένα δυναμικό περιβάλλον ζήτησης. Σύμφωνα με την έρευνα της MarketsandMarkets, η αξία της αγοράς αναμένεται να αγγίξει τα 105,9 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026, με ιδιαίτερα ενισχυμένη προοπτική ανάπτυξης στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Αν και η Ασία δεν συγκαταλέγεται παραδοσιακά στις «τυροφιλικές» περιοχές, η σταδιακή δυτικοποίηση της διατροφής, ειδικά μεταξύ των νεότερων καταναλωτών και των millennials, μεταβάλλει τη σχέση του καταναλωτή με το τυρί. Η διείσδυση της δυτικής κουζίνας στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, σε συνδυασμό με την άνθηση των ταχυφαγείων (QSR), καθιστά το τυρί βασικό συστατικό στην καθημερινή διατροφή.
Αλυσίδες όπως η Domino’s, η Pizza Hut και η Papa John’s στηρίζονται στο τυρί ως θεμελιώδες προϊόν, ενώ η ενίσχυση της αγοράς των έτοιμων προς κατανάλωση και συσκευασμένων τροφίμων αντανακλά τη μεταβολή του σύγχρονου τρόπου ζωής, συμβάλλοντας στην περαιτέρω αύξηση της κατανάλωσης.
Καθώς πλησιάζει το 2025, διαμορφώνονται νέες, ενδιαφέρουσες τάσεις:
- Στις ΗΠΑ, ένας στους τρεις καταναλωτές στρέφεται στο τυρί ως πιο υγιεινή εναλλακτική έναντι των παραδοσιακών σνακ, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη και ασβέστιο το καθιστά συμβατό με δημοφιλείς δίαιτες όπως η κετογονική. Στην Ασία, αυξάνεται η προτίμηση σε τυριά με τοπικά εμπνευσμένες γεύσεις, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της πολιτισμικής προσαρμογής στην καινοτομία προϊόντων.
- Στην Κίνα, το 64% των καταναλωτών θεωρεί ότι το τυρί ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, γεγονός που οδηγεί τις εταιρείες στην ανάπτυξη εμπλουτισμένων προϊόντων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, η Benecol κυκλοφορεί τυρί κρέμα με φυτικές στανόλες για τη μείωση της χοληστερόλης, ενώ στις ΗΠΑ, περισσότερο από το ένα τέταρτο των γονέων δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν τυρί με επιπλέον οφέλη για την υγεία.
- Παράλληλα, η στροφή προς τις φυτικές εναλλακτικές δεν περνά απαρατήρητη. Γνωστές μάρκες όπως η Babybel, η Boursin και η Philadelphia επεκτείνουν τα προϊόντα τους με vegan εκδοχές. Ωστόσο, οι φυτικές αυτές επιλογές εξακολουθούν να υπολείπονται σε θρεπτικά χαρακτηριστικά: κατά μέσο όρο, 100 γραμμάρια vegan τυριού περιέχουν 5 γραμμάρια πρωτεΐνης, έναντι 13 γραμμαρίων στο παραδοσιακό τυρί.