ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈρευνα: Ο κίνδυνος καρδιακής νόσου είναι χαμηλότερος όταν η παχυσαρκία είναι κληρονομική...

Έρευνα: Ο κίνδυνος καρδιακής νόσου είναι χαμηλότερος όταν η παχυσαρκία είναι κληρονομική και δεν οφείλεται στον τρόπο ζωής

2 λεπτά ανάγνωσης

Η παχυσαρκία επηρεάζει διαφορετικά την υγεία μας ανάλογα με το τι την προκάλεσε.

Επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο The Lanset  έδειξε ότι οι δυσμενείς επιπτώσεις της παχυσασκίας διαφέρουν και εξαρτώντα από το εάν η παχυσαρκία οφείλεται σε προγεννητική διάθεση ή από τον τρόπο ζωής.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες εξέτασαν τις διαφορές στη συσχέτιση μεταξύ της παχυσαρκίας και της καρδιαγγειακής νόσου (CVD) μεταξύ ατόμων με γενετικά προβλεπόμενο χαμηλό, μεσαίο ή υψηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Σουηδικό Μητρώο Διδύμων, ένα εθνικό μητρώο που περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα δίδυμα που γεννήθηκαν στη Σουηδία από τις αρχές του 1900, από δίδυμα γεννημένα πριν από το 1959 που είχαν μετρηθεί ΔΜΣ μεταξύ 40-64 ετών (μέση ηλικία) ή σε ηλικία 65 ετών ή αργότερα (τελευταία ηλικία) ή και τα δύο, καθώς και πληροφορίες για πιθανή καρδιαγγειακή νόσο από το εθνικό μητρώο έως το 2016.

Μεταξύ 1984 και 2010, οι 17.988 συμμετέχοντες εγγράφηκαν σε υπομελέτες του Σουηδικού Μητρώου Διδύμων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως ο κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου ήταν κατά μέσο όρο 76% υψηλότερος σε άτομα με παχυσαρκία, σε σύγκριση με εκείνους με υγιές βάρος. Ωστόσο, αυτή η σχέση ήταν διπλάσια σε όσους είχαν γενετική προδιάθεση να έχουν χαμηλό ΔΜΣ – που σημαίνει ότι η παχυσαρκία τους προήλθε από άλλους παράγοντες όπως το περιβάλλον ή ο τρόπος ζωής – σε σύγκριση με εκείνους που είχαν γενετική προδιάθεση να έχουν υψηλό ΔΜΣ.

- Advertisement -

Συμπερασματικά

Η παχυσαρκία συσχετίστηκε με καρδιαγγειακή νόσο, αλλά η παχυσαρκία επηρεασμένη από τη γενετική προδιάθεση (γενετικά προβλεπόμενος υψηλός ΔΜΣ) ήταν λιγότερο επιβλαβής από την παχυσαρκία που επηρεαζόταν από περιβαλλοντικούς παράγοντες (παχυσαρκία παρά το γενετικά προβλεπόμενο χαμηλό ΔΜΣ). 

- Advertisement -

 Πηγές:

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(23)00120-7/fulltext

https://theconversation.com/risk-of-heart-disease-lower-when-obesity-is-due-to-genetics-rather-than-lifestyle-new-research-203454

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.