ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜελέτη: Η κατανάλωση Coca-Cola ή Pepsi από άνδρες αυξάνει την τεστοστερόνη και...

Μελέτη: Η κατανάλωση Coca-Cola ή Pepsi από άνδρες αυξάνει την τεστοστερόνη και μεγαλώνει τους όρχεις

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα νέας μελέτης αντικρούουν προηγούμενες μελέτες που έδειχναν ότι τα ζαχαρούχα ποτά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα επεμβαίνουν αρνητικά στη γονιμότητα των ανδρών.

   Σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε πειραματόζωα (ποντίκια) και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Acta Endocrinol, αναψυκτικά όπως coca-cola και pepsi, αυξάνουν τα επίπεδα τεστοστερόνης και μεγαλώνουν τους όρχεις. Τα ευρήματα αυτά φαίνεται να αντικρούουν προηγούμενες μελέτες που έδειξαν ότι τα ζαχαρούχα ποτά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα επεμβαίνουν αρνητικά στη γονιμότητα των ανδρών. Ωστόσο σύμφωνα με τη DailyMail, υπάρχουν ενδείξεις πως η αυξημένη πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να αυξήσει την παραγωγή τεστοστερόνης στο σώμα, κατ’ επέκταση να αυξήσει την παραγωγή σπέρματος καθώς και το μέγεθος των όρχεων.

- Advertisement -

   Η έρευνα αυτή αποτελεί μια διαπίστωση και όχι μια προτροπή των ειδικών ως προς την κατανάλωση τέτοιων αναψυκτικών από τους άνδρες, καθώς προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση τους με σοβαρά προβλήματα υγείας. Παχυσαρκία, διαβήτης, καρδιοπάθειες, καθώς και τερηδόνα είναι κάποιες από αυτές. Παράλληλα, ειδικοί από το Πανεπιστήμιο Northwest Minzu στην Κίνα, προσπαθησαν να δείξουν πως τα ζαχαρούχα αναψυκτικά έχουν αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ανδρική όσο καιο στη γυναικεία γονιμότητα.

   Για την παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 30 αρσενικοί ποντικοί, χωρίς δυνατότητα αναπαραγωγής, οι οποίοι κρατήθηκαν σε ένα κλουβί που το νερό τους ήταν αναμεμειγμένο κατά 50% με pepsi. Σε άλλους 30 δόθηκε καθαρή pepsi και σε μια τρίτη ομάδα δόθηκε καθαρό νερό. Το ίδιο έγινε και σε αντίστοιχες ομάδες ποντικών αλλά με coca- cola. Όλα τα ποντίκια μπορούσαν να πίνουν άφθονο νερό για 15 μέρες. Η μετρήσεις στη μάζα των όρχεων των ποντικών πραγματοποιήθηκαν πριν το πείραμα, την 5η μέρα του πειράματος, την 7η, την 10η, την 13η καθώς και την τελευταία. Την 15η μέρα, οι μάζα των όρχεων των ποντικών ήταν σημαντικά μεγαλύτερη στις ομάδες που έπιναν εξολοκλήρου coca-cola και pepsi, σε σύγκριση με τις άλλες δυο ομάδες.

- Advertisement -

“Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μια υψηλή δόση Pepsi-Cola ή Coca-Cola θα μπορούσε να προωθήσει την ανάπτυξη των όρχεων”, ανέφερε η μελέτη. Παράλληλα με το μέγεθος, παρουσιάστηκαν και αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης, που στην ομάδα που έπινε σκέτο νερό η συγκέντρωση της μετά το πέρας των 15 ημερών ήταν 23 nanomol, ενώ στις ομάδες που έπιναν καθαρή pepsi και coca-cola, 30 nmol/L.

   Σύμφωνα λοιπόν με την παρούσα έρευνα, οι μεγάλες δόσεις pepsi και coca-cola θα μπορούσαν δυνητικά να αυξήσουν την παραγωγή τεστοστερόνης στους άνδρες, ωστόσο οι μακροχρόνιες επιπτώσεις των αναψυκτικών στη μάζα των όρχεων και στην παραγωγή τεστοστερόνης είναι ασαφείς και χρήζουν περεταίρω μελέτης.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.