ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠώς η Μεσογειακή διατροφή προστατεύει την υγεία των ούλων

Πώς η Μεσογειακή διατροφή προστατεύει την υγεία των ούλων

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα ευρήματα νέας μελέτης

Νέα επιστημονικά δεδομένα έρχονται να προστεθούν στα πολλαπλά οφέλη της μεσογειακής διατροφής, καθώς μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο συνδέει αυτό το διατροφικό πρότυπο με καλύτερη υγεία των ούλων και μειωμένα επίπεδα φλεγμονής. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη των ασθενειών των ούλων.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Vegan αυγά και μαγιονέζα: Υπάρχει κίνδυνος σαλμονέλας;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Lidl NL: Ανακαλείται πάλι δημοφιλές τρόφιμο ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας

- Advertisement -

Η μελέτη του King’s College London, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Periodontology, αξιολόγησε 200 ασθενείς. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα που δεν ακολουθούν μια μεσογειακού τύπου διατροφή, ειδικά όσοι καταναλώνουν συχνά κόκκινο κρέας, τείνουν να εμφανίζουν πιο σοβαρές παθήσεις των ούλων. Παράλληλα, στους συγκεκριμένους ασθενείς παρατηρήθηκαν υψηλότερα επίπεδα δεικτών φλεγμονής στο αίμα, όπως η ιντερλευκίνη-6 (IL-6) και η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP).

ΕΟΦ: Ανάκληση ιατροτεχνολογικών προϊόντων με υψηλά επίπεδα ενδοτοξινών - Cibum.gr
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Αντίθετα, οι συμμετέχοντες που είχαν υιοθετήσει μια διατροφή πλούσια σε τρόφιμα της μεσογειακής κουζίνας, όπως όσπρια, λαχανικά, φρούτα και ελαιόλαδο, παρουσίασαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονωδών δεικτών. Αυτό ενισχύει την άποψη ότι η σύσταση των μορίων στις φυτικές τροφές, όπως τα μικροθρεπτικά συστατικά και τα φυτοχημικά, συμβάλλει στη μείωση των φλεγμονών.

Η μεσογειακή διατροφή είναι ευρέως γνωστή για τα οφέλη της στην καρδιαγγειακή υγεία και την πρόληψη διαφόρων σοβαρών ασθενειών. Η νέα έρευνα προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο, δείχνοντας τον άμεσο αντίκτυπο της διατροφής στο ανοσοποιητικό σύστημα και τον τρόπο που μετριάζει τις φλεγμονές.

Όπως δήλωσε ο Dr. Giuseppe Mainas, πρώτος συγγραφέας της μελέτης, «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι μια ισορροπημένη διατροφή μεσογειακού τύπου θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει τις ασθένειες των ούλων και τη συστηματική φλεγμονή. Αυτές οι πτυχές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ολιστικά κατά την αξιολόγηση της θεραπείας της περιοδοντίτιδας σε ασθενείς».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ντομάτες τίγκα σε επικίνδυνο εντομοκτόνο σε πάγκους σούπερ μάρκετ και αγορών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σοβαρός κίνδυνος από κονσέρβες που πωλούνται και στη χώρα μας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό RASFF 

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Luigi Nibali, κύριος συγγραφέας της έρευνας, τόνισε ότι «υπάρχουν νέες ενδείξεις για τον ρόλο που μπορεί να έχει μια ισορροπημένη διατροφή στη διατήρηση της υγείας των ούλων». Η μελέτη ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω έρευνες που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη πιο εξατομικευμένων διατροφικών προσεγγίσεων για τη διαχείριση της στοματικής υγείας.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών

Κυβερνοεπιθέσεις: Γιατί η βιομηχανία τροφίμων και ποτών έχει γίνει «πρώτος στόχος» των χάκερ

Από τους προμηθευτές και τα εργοστάσια μέχρι τα σούπερ μάρκετ και την εστίαση, οι κυβερνοεπιθέσεις εξαπλώνονται σε ολόκληρη την αλυσίδα τροφίμων