ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο περιβάλλον του παιδιού αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

Το περιβάλλον του παιδιού αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ισχυρούς δεσμούς μεταξύ του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 στην πρώιμη παιδική ηλικία και περιβαλλοντικών παραγόντων

Ο διαβήτης τύπου 2, που κάποτε θεωρούνταν ασθένεια της ενήλικης ζωής, παρουσιάζει ανησυχητική αύξηση στα παιδιά και τους εφήβους. Ενώ τα ποσοστά διάγνωσης στην πρώιμη παιδική ηλικία (0 έως 5 ετών) παραμένουν χαμηλά, μια νέα μεγάλη μελέτη από το Florida Atlantic University υπογραμμίζει έναν κρίσιμο παράγοντα κινδύνου εκτός της διατροφής και της γενετικής και αυτός είναι το περιβάλλον στο οποίο ζει ένα παιδί.

- Advertisement -

Περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί παράγοντες κινδύνου

Η μελέτη, η οποία ανέλυσε δεδομένα από πάνω από 174.000 παιδιά, έδειξε ότι η ανάπτυξη του διαβήτη τύπου 2 σε πολύ μικρές ηλικίες συνδέεται περισσότερο με κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες παρά μόνο με την ατομική συμπεριφορά.

Ορισμένα χαρακτηριστικά της γειτονιάς και του νοικοκυριού ξεχώρισαν ως δείκτες κινδύνου. Για παράδειγμα, η γειτνίαση με βιβλιοθήκη συνδέθηκε με διαγνώσεις διαβήτη τύπου 2. Αυτή η συσχέτιση ερμηνεύεται ως ένδειξη πιο αστικού περιβάλλοντος, που ενθαρρύνει τις καθιστικές, εσωτερικές δραστηριότητες αντί για τη σωματική δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους, σε αντίθεση με περιοχές που διαθέτουν πράσινους χώρους και πεζόδρομους.

- Advertisement -

Οι φροντιστές ανέφεραν επίσης αυξανόμενα προβλήματα στη γειτονιά, όπως σκουπίδια και βανδαλισμοί, τα οποία αυξήθηκαν σταθερά μεταξύ του 2016 και του 2020. Άλλες αξιοσημείωτες συσχετίσεις αφορούσαν την περιορισμένη επισιτιστική ασφάλεια των οικογενειών και τη χρήση κρατικών προγραμμάτων επισιτιστικής βοήθειας.

Διατροφική ασφάλεια και παχυσαρκία

Ενώ η συμμετοχή σε προγράμματα βοήθειας μπορεί να αντιμετωπίζει την επισιτιστική ανασφάλεια, η μελέτη σημειώνει ότι η εξάρτηση από τέτοια προγράμματα δεν συνεπάγεται πάντα καλύτερη διατροφή. Η έρευνα δείχνει ότι η χρήση επισιτιστικής βοήθειας συνδέεται με αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, πλούσιων σε ζάχαρη και λιπαρά, παράγοντας που μπορεί να συμβάλει στον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Παρ’ όλα αυτά, η παιδική παχυσαρκία παραμένει ο ισχυρότερος και συχνότερος παράγοντας κινδύνου. Τα παιδιά που είναι σημαντικά υπέρβαρα έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν τη νόσο μέχρι την ηλικία των 25 ετών σε σχέση με όσα έχουν υγιές βάρος. Οι ερευνητές επισημαίνουν την ανάγκη για επείγουσα μείωση της κατανάλωσης ροφημάτων με ζάχαρη, καθώς σχεδόν το 70% των παιδιών ηλικίας 2 έως 5 ετών καταναλώνουν καθημερινά τέτοια ποτά.

Ως συμπέρασμα, οι ερευνητές τονίζουν ότι η αποτελεσματική πρόληψη και η έγκαιρη ανίχνευση του διαβήτη τύπου 2 απαιτούν μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Αυτή περιλαμβάνει τη βελτίωση της πρόσβασης σε θρεπτικά τρόφιμα, τη δημιουργία πιο υγιεινών περιβάλλοντων στις γειτονιές και την επένδυση σε πολιτικές που προάγουν τη μακροπρόθεσμη ευεξία από την αρχή της ζωής.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας