Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τεχνητή νοημοσύνη στις παραγγελίες drive-thru των McDonald’s. Έρχεται και η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου;

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΤεχνητή νοημοσύνη στις παραγγελίες drive-thru των McDonald’s. Έρχεται και η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου;
spot_img

Όλο και περισσότερα μέρη επιτρέπουν στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου αντί για ταυτότητα ή πιστωτική κάρτα. Αξίζει, όμως, η ευκολία που αυτή παρέχει, συγκριτικά με το ρίσκο να παραβιαστεί το απόρρητο;

Η McDonald’s δοκιμάζει παραγγελίες μέσω κινητής τηλεφωνίας χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Σε ορισμένες τοποθεσίες, η εταιρεία σκανάρει τις πινακίδες κυκλοφορίας (με την άδεια του πελάτη) για να εξατομικεύσει την εμπειρία και να προβλέψει τις παραγγελίες, σύμφωνα με το CNN Business.

Ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Chris Kempczinski, δήλωσε στο CNBC ότι σε δέκα τοποθεσίες στο Σικάγο χρησιμοποιούν φωνητικούς βοηθούς για να παίρνουν παραγγελίες και μάλιστα, παρατηρείται ακρίβεια στην εκτέλεση των παραγγελιών σε ποσοστό 85%.

Η ιδέα αυτή θα μπορούσε να εξαπλωθεί παγκοσμίως νωρίτερα από όσο θα φανταζόταν κανείς. Στα τέλη του Οκτωβρίου, η McDonald’s ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την IBM «για να επιταχύνει περαιτέρω την ανάπτυξη και τη διάδοση της τεχνολογίας της αυτοματοποιημένης λήψης παραγγελιών».

Ο Jamie Richardson, αντιπρόεδρος της αλυσίδας μπέργκερ White Castle, είπε στο CNN Business ότι χρησιμοποιείται τεχνητή νοημοσύνη σε κατάστημα της Ιντιάνα, ελπίζοντας ότι θα εξασφαλίσει μια θετική εμπειρία στον πελάτη.

«Το σκεπτικό είναι να βεβαιωθούμε ότι η παραγγελία γίνεται πλέον σε φιλικό επίπεδο, δηλαδή με θυμούνται, ξέρουν ποιος είμαι», είπε χαρακτηριστικά.

Πέρσι και εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και των αυστηρών περιορισμών στην Καλιφόρνια, αρκετά εστιατόρια άρχισαν να προσφέρουν «face-pay» για μια εντελώς ανέπαφη εμπειρία.

Η PopPay είναι μια υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέσουν μια πιστωτική κάρτα και μια selfie στο λογαριασμό τους, ώστε στη συνέχεια απλά να σκανάρεται το πρόσωπό τους όπου θέλουν να πληρώσουν. Υπάρχουν δεκάδες εστιατόρια και καταστήματα λιανικής πώλησης στην περιοχή της Pasadena που προσφέρουν την εν λόγω υπηρεσία. Ο πελάτης μπορεί επίσης να συνδέσει προγράμματα αφοσίωσης στο προφίλ του και να λάβει ένα μήνυμα όταν ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Μία ρωσική τράπεζα προσφέρει αυτήν τη στιγμή παρόμοια λειτουργία σε ορισμένα σούπερ μάρκετ στη χώρα. Το Reuters  αναφέρει ότι η Ρωσική τράπεζα Sberbank σχεδιάζει να προσφέρει πληρωμές με αναγνώριση προσώπου σε 100 παντοπωλεία. Έτσι, μια συναλλαγή θα διαρκεί μόνο τρία δευτερόλεπτα «σε σύγκριση με 34 δευτερόλεπτα όταν πληρώνει κάποιος με μετρητά και 15 δευτερόλεπτα όταν χρησιμοποιεί κάρτα πληρωμής».

Αν και όλα τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται εξαιρετικά βολικά, πολλοί ανησυχούν για το απόρρητο.

Ένας άνδρας από το Ιλινόις έκανε μήνυση στα McDonalds για χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής στο drive-thru και σύμφωνα με την αγωγή που κατατέθηκε, η McDonald’s φέρεται να παραβίασε το νόμο περί απορρήτου των βιομετρικών πληροφοριών της πολιτείας, ο οποίος απαιτεί από τις εταιρείες να λαμβάνουν τη συναίνεσή των πελατών πριν τη συλλογή βιομετρικών πληροφοριών.

Φυσικά, οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου δεν περιορίζονται μόνο στον κλάδο της εστίασης, αλλά επεκτείνονται και σε άλλους, όπως για παράδειγμα, στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Οι ταξιδιώτες της Delta Airlines στην Ατλάντα θα έχουν την επιλογή να δείχνουν το πρόσωπό τους σε μια κάμερα αντί να προσκομίζουν ταυτότητα ή  κάρτα επιβίβασης. Το μόνο που θα πρέπει να κάνουν οι επιβάτες θα είναι να επιλέξουν και να αποθηκεύσουν τη συνδρομή τους στο TSA PreCheck και έναν αριθμό SkyMiles στην εφαρμογή Fly Delta.

Στο αεροδρόμιο, θα μπορούν να κοιτάζουν σε μια κάμερα κατά την παράδοση της αποσκευής, σε σημεία ελέγχου ασφαλείας και στην πύλη, αντί να δείξουν κάρτα επιβίβασης ή ταυτότητα. Η εικόνα θα είναι κρυπτογραφημένη και θα αποστέλλεται στην Υπηρεσία Βιομετρικής Αντιστοίχισης Προσώπου της Προστασίας Συνόρων και Τελωνείων των ΗΠΑ.  Φυσικά, αυτή η επιλογή θα είναι προαιρετική για τους επιβάτες.

Άλλο παράδειγμα είναι η Μόσχα, όπου το μετρό χρησιμοποιεί τη «Face Pay» υπηρεσία σε όλους τους σταθμούς του, σύμφωνα με τους The Moscow Times. Αφού οι επιβάτες χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή για να συνδέσουν τη φωτογραφία, την πιστωτική κάρτα και την κάρτα συγκοινωνίας, μπορούν απλώς να κοιτάξουν σε μια κάμερα για να μπουν μέσα.

Βέβαια, όπως επισημαίνει το Deseret News, να σημειωθεί πως δεν είναι όλοι ενθουσιασμένοι με την ταχεία άνοδο της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου. Ένα πρόσφατο άρθρο από το National Law Review περιέγραψε πολλές ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένων των πιθανοτήτων hacking, ζητημάτων ακρίβειας και φυλετικής προκατάληψης σε ορισμένους αλγόριθμους αναγνώρισης προσώπου.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο