Μαλλιά Τι να προσθέσετε στην διατροφή σας, για να δείτε το μεγάλο θαύμα.

Μαλλιά: Τι να προσθέσετε στην διατροφή σας, για να δείτε το μεγάλο θαύμα.

Martha Bozoum* Laura Bozoum*

Όλες οι γυναίκες (τα τελευταία χρόνια και οι άνδρες) κάνουν σε πολλά εκπτώσεις. Σε εξόδους, αγορές, συμβιβασμούς, σχέσεις ακόμα και σε συναισθήματα. Σε αυτό που δεν δέχονται καμία έκπτωση είναι η εμφάνιση τους. Άλλες λίγο άλλες περισσότερο, άλλες συνέχεια, αυτό που αντικρίζουν στον καθρέφτη τους,  δίνει το στίγμα της ημέρας, της εβδομάδας του χρόνου, της ζωής τους ολόκληρης. Και τα μαλλιά, όπως και τα νύχια, αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της εικόνας.  Θα προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε την παραπληροφόρηση που επικρατεί για το θέμα της υγείας μαλλιών και νυχιών, μέσα από την πολύχρονη εμπειρία μας, αλλά και βασιζόμενοι σε επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις.

Τριχόπτωση- ταλαιπωρημένα νύχια.

Τα μαλλιά (όπως και τα νύχια) είναι ζωντανοί οργανισμοί. Θέλουν αγάπη και φροντίδα. Έτσι κι αλλιώς έχουν να παλέψουν με την καθημερινή τους έκθεση σε δύσκολες συνθήκες προερχόμενες από το εξωτερικό περιβάλλον, όπως είναι ο ήλιος, οι ρύποι καυσαερίου, η ηλικία  και οι οικιακές εργασίες…, εάν δεν έχουν την δική σου συμπαράσταση δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα και τα «παρατάνε». Γι αυτό όταν τα αφήνεις, είτε σε εγκαταλείπουν, είτε «αρρωσταίνουν» και η εικόνα τους δεν είναι αυτή που πρέπει: λαμπερά, δυνατά, υγιή. Όσον αφορά στην περιποίηση τους στο κομμωτήριο χρειάζονται τακτικό κούρεμα (έστω πολύ λίγο, 1-2 πόντους), συχνή ενυδάτωση με ειδικά προϊόντα, χρήση οικολογικής βαφής χωρίς χημικά και συνεργασία με επαγγελματίες του χώρου μας,  που αγαπούν και εσάς και τα μαλλιά σας, κινούνται με μοναδικό γνώμονα το βέλτιστο αποτέλεσμα και όχι την πώληση μιας έξτρα υπηρεσίας, ενημερώνονται και εναρμονίζονται με τις τελευταίες τεχνολογικές και ερευνητικές ανακαλύψεις και αφού φιλτράρουν, εφαρμόζουν νέες ολοκληρωμένες λύσεις και καινοτόμα συστήματα.

φροντίδα νυχιών nails

Αντίστοιχες πρωτοβουλίες λαμβάνουμε και στα νύχια, παροτρύνοντάς τους πελάτες μας να εστιάζουν πρωταρχικά στην περιποίηση της υγείας τους και δευτερευόντως στην βαφή τους και το τελικό αποτέλεσμα.

Γιατί μοιάζουν ταλαιπωρημένα, αδύναμα, θαμπά, ξηραίνονται, ξεφλουδίζουν,  και κιτρινίζουν τα νύχια μας; Σημαντικός παράγοντας είναι η  κληρονομικότητα, η μη σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς, η αναιμία, η κακή διατροφή και η έλλειψη βιταμίνης Α κυρίως, όπως επίσης και η μη επαρκής κατανάλωση νερού κάτι που είναι απαραίτητο για την ενυδάτωση των νυχιών μας. Αν δεν ανήκουμε στις παραπάνω κατηγορίες, τότε τα αδύναμα και μη υγιή νύχια μας οφείλονται σε δική μας αμέλεια και στο ότι δεν τα προσέχουμε και δεν τα περιποιούμαστε αρκετά. Γι’ αυτό προτείνουμε:

  • Φορέστε γάντια όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι. Τα απορρυπαντικά είναι ένας από τους μεγαλύτερους «εχθρούς» τους. Αν χρησιμοποιείτε πλαστικά γάντια φροντίστε να τα στεγνώνετε καλά πριν την επόμενη χρήση, αλλιώς χρησιμοποιήστε γάντια μιας χρήσης.
  • Χρησιμοποιείστε κρέμα ενυδάτωσης και κάντε μασάζ μέσα και γύρω από τα νύχια.
  • Μουλιάστε τα για 10-15 λεπτά καθημερινά με ελαιόλαδο για ένα μήνα και έπειτα για 2 φορές την εβδομάδα.
  • Χρησιμοποιήστε ειδική λευκαντική κρέμα νυχιών ή τρίψτε τα νύχια και την περιοχή γύρω από αυτά με λεμόνι.
  • Μην χρησιμοποιείτε συνέχεια τα νύχια για να ξεκολλήσετε πράγματα, να ξύσετε επιφάνειες, να καθαρίσετε σχισμές, ανοίξετε τα κουτάκια των αναψυκτικών, κλπ.

Τέλος φροντίστε όταν κάνετε μανικιούρ-πεντικιούρ ο επαγγελματίας, να ακολουθεί όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, να χρησιμοποιεί σωστά υλικά, κατάλληλες λάμπες και μανό που αποφέρουν την μέγιστη διάρκεια. Και φυσικά να εναρμονίζεται με ευλαβική ακολουθία στις τελευταίες μεθόδους αποστείρωσης και κανόνων υγιεινής.

μαλλιά νύχια hair nails

Γιατί πέφτουν τα μαλλιά;

Η τριχόπτωση έχει πολλές αιτίες. Θα πρέπει να εξετάσετε εάν οφείλεται στις  ορμόνες ή στην κληρονομικότητα. Η αραίωση μαλλιών που ξεκινά από το κέντρο του τριχωτού της κεφαλής είναι συνήθως κληρονομική.  Εάν συμβαίνει αυτό απευθυνθείτε στον δερματολόγο σας.

ΟΜΩΣ  έχει παρατηρηθεί ότι τα μαλλιά πέφτουν περισσότερο σε περιόδους στερητικής δίαιτας. Αυτό σημαίνει διατροφή χαμηλή σε πρωτεΐνες και βασικές βιταμίνες ή με μειωμένους υδατάνθρακες, που είναι απαραίτητοι για την παραγωγή των ορμονών, καθώς και λιπαρά .

 Συμβουλές για υγιή μαλλιά

Οι βιταμίνες είναι σημαντικές για την υγεία των μαλλιών σας. Επίσης όσο και εάν ακούγεται παράλογο, η γυμναστική βοηθάει να αποκτήσουμε υγιή μαλλιά. Γι’ αυτό προσπαθήστε να γυμνάζεστε τουλάχιστον 30 λεπτά.

Και το άγχος όμως επιτείνει την τριχόπτωση. Γι’ αυτό χαλαρώστε και απολαύστε τη ζωή. Είναι στο χέρι σας.

Η ενυδάτωση των μαλλιών δεν μπορεί νε επιτευχθεί μόνο εξωτερικά, με κατάλληλα προϊόντα αλλά πρέπει να γίνεται και εσωτερικά. Από τον οργανισμό. Γι’ αυτό ενυδατωθείτε. Πίνετε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα.

Και το πιο σημαντικό:  προσέξτε τη διατροφή σας και υιοθετήστε ένα ισορροπημένο μοντέλο. Η έλλειψη σιδήρου ίσως να είναι και το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό όταν βλέπεις αδύναμα τα μαλλιά σου. Γι’ αυτό κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε σίδηρο. Ίσως να χρειαστεί να βγάλεις από τη διατροφή σου αναψυκτικά τύπου κόλα, καφέ, τσάι και κόκκινο κρασί καθώς “σκοτώνουν” το σίδηρο σου.

Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει ότι τα τρόφιμα που βοηθούν τα μαλλιά είναι:

Μπρόκολο, Σπανάκι, λάχανο: αποτελούν καλές πηγές σίδηρου, βήτα-καροτένιου, βιταμίνης C και φολικού οξέος, τα οποία προστατεύουν την υγεία του θύλακα της τρίχας.

Μούρα:  η σημαντική πηγή βιταμίνης C, που ενισχύει τα αιμοφόρα αγγεία που τρέφουν τους θύλακες.

Καρύδια: περιέχουν Ω-3 λιπαρών οξέων. Επίσης είναι πλούσια σε βιοτίνη και βιταμίνη Ε, που προστατεύουν τις τρίχες από την ηλιακή ακτινοβολία.

Σολομός, σαρδέλες και πέστροφα:  περιέχουν πρωτεΐνη - βασικό συστατικό για υγιή μαλλιά-. Επίσης, Ω-3 λιπαρά οξέα και βιταμίνη D που ενισχύουν την υγεία του δέρματος του κεφαλιού.

Στρείδια: Είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, η έλλειψη του οποίου προκαλεί τριχόπτωση και ξηροδερμία.

Πουλερικά ή φακές: Τα πουλερικά είναι σημαντικές πηγές ψευδάργυρου, σίδηρου και βιταμίνης Β12, που βοηθούν στην ανάπτυξη της τρίχας.

Αυγά: Η πρόσληψη πρωτεϊνών θα πρέπει να συνδυάζεται με μέταλλα σημαντικά για τον οργανισμό, όπως ο σίδηρος, που ενισχύει την τρίχα.

Γλυκοπατάτες, καρότα και βερίκοκα: Το β-καροτένιο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, που εξασφαλίζει την υγεία των μαλλιών σε κυτταρικό επίπεδο.

Ψευδάργυρος: Η έλλειψη ψευδάργυρου είναι ένας βασικός λόγος για την απώλεια των μαλλιών. Βάλε στη διατροφή σου προϊόντα ολικής άλεσης, φύκια, μπανάνα, μανιτάρια, όλως των ειδών τα φασόλια, και αρακά.

Γενικά όμως να ξέρετε ότι ειδικά η βιοτίνη και η βιταμίνη Β5 είναι θαυματουργές για τα μαλλιά και τα νύχια. Η βιοτίνη ονομάζεται επίσης βιταμίνη Η, για το «Haar und Haut», που σημαίνει «μαλλιά και δέρμα» στα γερμανικά. Φασόλια σόγιας, λευκά μανιτάρια, φιστίκια, πίτουρο σταριού, φράουλες, καλαμπόκι, ηλιόσποροι, καρύδια μπορούν να σε τροφοδοτήσουν ικανοποιητικά με βιοτίνη.

*Martha Bozoum Eπαγγελματίας περιποίησης νυχιών
*Laura Bozoum τεχνικός κομμωτικής τέχνης και φροντίδας

Βαθμολογήθηκε με 0 στα 5 με βάση τη γνώμη 0 επισκεπτών
Δεν υπάρχουν σχόλια γι αυτό το άρθρο

Αφήστε το σχόλιό σας

  1. Δημοσιεύστε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης.
Βαθμολογείστε αυτό το άρθρο:
0 Χαρακτήρες
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την Τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;