Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με τον Product & Concept Development Director της Goody’s Everest Group of Companies Σάββα Καλαϊτζίδη, με αφορμή τη διάκριση της εταιρείας στα βραβεία FEA 2024
Ο Σάββας Καλαϊτζίδης, Product & Concept Development Director της Goody’s Everest Group of Companies μιλά στο cibum.gr για την ιστορία του μεγαλύτερου ομίλου εστίασης στην Ελλάδα, που κατάφερε να αποσπάσει 4 βραβεία στα FEA 2024 και 4 βραβεία γευστικών δοκιμών Best in Taste , σε πολύ σημαντικές κατηγορίες:
- Food Safety Culture Stand Out
- Food Product Integrity Stand Out
- Excellent Food Related Training Scheme
- Excellence in Promoting Sustainability / Food Waste Initiative
- Βραβεία Best in Taste Customer’s Choice για τα προϊόντα:
- Μοσχαρίσιο Μπιφτέκι Μικρές Ελληνικές Φάρμες Brand GBH
- Σαλάτα Noodles με ψητό φιλέτο κοτόπουλο Brand GBH
- Καφές espresso Honduras Brand Everest
- Σπανακοτυρόπιτα χειροποίητη Brand Everest

«Ο Όμιλος Goody’s-Everest είναι ο μεγαλύτερος όμιλος εστίασης στην Ελλάδα, λειτουργώντας και αναπτύσσοντας μερικά από τα πλέον δυναμικά σήματα στον κλάδο της εστίασης, όπως τα Goody’s Burger House, everest, Flocafé Espresso Room & La Pasteria. Τα σήματα του Ομίλου διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία ποιοτικών προϊόντων με ξεχωριστό γευστικό αποτύπωμα και προσφέρουν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες πελάτες, σε περισσότερα από 560 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Όμιλος διαθέτει επίσης 2 σύγχρονες εταιρίες παραγωγής φαγητού, την Hellenic Catering και την Olympic Catering, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έργων μαζικής σίτισης και in-flight catering. Μέσω της δραστηριότητάς του ο Όμιλος υποστηρίζει άμεσα ή έμμεσα περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, συνεισφέροντας έμπρακτα στην Ελληνική οικονομία, εξηγεί ο κ. Καλαϊτζίδης.
Πώς όμως έφθασε η εταιρεία έως εκεί; Ο κ. Καλαϊτζίδης δεν διστάζει να αποκαλύψει το μυστικό της επιτυχίας βήμα προς βήμα.
«Ο Όμιλος μας καθοδηγείται από το πάθος για καινοτομία και την προσήλωση στην αδιαπραγμάτευτη ποιότητα. Στοχεύουμε στη διαρκή ανάπτυξη μέσω της επένδυσης σε όλους τους σημαντικούς τομείς: τεχνολογία, συστήματα ποιότητας καθώς και ανθρώπινο δυναμικό, μέσω μιας ομάδας αφοσιωμένων και έμπειρων εργαζόμενων. Όραμα μας να δημιουργούμε αξία με επίκεντρο την καινοτομία στην εστίαση και την παροχή ποιοτικού και ασφαλούς φαγητού για όλους, χρησιμοποιώντας πάντα το μέγεθός μας ώστε να συνεισφέρουμε στο κοινό καλό».
Δημιουργώντας προϊόντα “σταθμό” και καλύπτοντας όλες τις απαιτήσεις
Μία από τις στρατηγικές του Ομίλου είναι η δημιουργία προϊόντων “ναυαρχίδες”. Το στέλεχος της Goody’s Everest λέει πως η αλυσίδα έχει καταφέρει μέσα σε αυτή την μακροχρόνια ιστορική διαδρομή για το κάθε brand να έχουν καθιερωθεί αρκετά προϊόντα ως εμβληματικά στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το «ζεστό σάντουϊτς – παντόφλα» των everest αλλά και τα προϊόντα σφολιάτας και ζύμης όπως η χειροποίητη σπανακοτυρόπιτα με χωριάτικο φύλλο, και φυσικά ο ποιοτικός καφές espresso με ποικιλία χαρμανιών. Αντίστοιχα, προϊόντα όπως το Cheese, το Golden Burger & το Club sandwich των Goodys αποτελούν ιστορικές all time classics επιλογές.
Μία άλλη στρατηγική είναι η δημιουργία προϊόντων ακόμα και για τους πιο δύσκολους πελάτες. «Βρισκόμαστε σε διαρκή διαδικασία εμπλουτισμού των επιλογών που προσφέρουμε σε όλα τα σήματα του Ομίλου, με στόχο την αποτελεσματική κάλυψη όλων των διατροφικών προτιμήσεων των πελατών, σύμφωνα με τις παγκόσμιες διατροφικές τάσεις (π.χ. vegetarian, vegan, χαμηλά λιπαρά, sugar free, πρωτεϊνούχα)» τόνισε στο Cibum o κ. Καλαϊτζίδης και πρόσθεσε: «Για τον σκοπό αυτό, για την δημιουργία των προϊόντων αξιοποιούμε την ομάδα των έμπειρων chef της ομάδας μας, ενώ συνεργαζόμαστε και με εξωτερικούς εξειδικευμένους συνεργάτες. Παράλληλα, μέσω της χρήσης της τεχνολογίας προσπαθούμε να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες και τους Franchisees μας μέσα από εργαλεία όπως το online σύστημα παραγγελιών, η real time πλατφόρμα καταγραφής του feedback των πελατών (NPS) και η πλατφόρμα ενημέρωσης και αξιολόγησης καταστημάτων. Πιστεύουμε στην αλληλεπίδραση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και την διασφάλιση της ορθής και αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Η πολύπλευρη παρουσία μας αλλά και η προσήλωση στην ικανοποίηση των πελατών, μας οδηγούν να προσπαθούμε διαρκώς να καλύψουμε τις ανάγκες όλο και μεγαλύτερου αριθμού πελατών. Μέσα από τα σήματά μας προσφέρουμε προϊόντα για το ξεκίνημα της ημέρας, συνεχίζουμε με τη μεσημεριανή ζώνη και κλείνουμε με τις βραδυνές επιλογές. Τα παραπάνω έχουν να κάνουν τόσο με τρόφιμα όσο και ροφήματα – ποτά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο
Η αντιμετώπιση των ζητημάτων βιωσιμότητα είναι κρίσιμη τόσο για το περιβάλλον όσο και για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία των αλυσίδων γρήγορου φαγητού. Και αυτό ο Όμιλος Goody’s- everest το γνωρίζει πολύ καλά.
«Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε μία βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα που θα περιορίζει τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς κινδύνους και ταυτόχρονα θα αποτελεί οδηγό αξιών και επιτυχίας σε επιχειρηματικό και κοινωνικό επίπεδο, διασφαλίζοντας την προμήθεια πρώτων υλών, προϊόντων και υπηρεσιών με πιο υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο» λέει ο Product & Concept Development Director της Goody’s Everest και προσθέτει:
«Στο πλαίσιο της ESG στρατηγικής μας, έχουμε ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία εμπλουτισμού του συστήματος αξιολόγησης προμηθευτών, με στόχο την εκτίμηση της επίδοσής τους γύρω από περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης. H αξιολόγηση διενεργείται μέσω ερωτηματολογίων που περιλαμβάνουν συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και δείκτες επιδόσεων (KPIs) που σχετίζονται με τους ESG στόχους που έχουμε διαμορφώσει. Μέσω του Πλαισίου Βιώσιμων Προμηθειών του Ομίλου δρομολογείται η εφαρμογή πρακτικών δέουσας επιμέλειας στους προμηθευτές του Ομίλου αναφορικά με επιλεγμένα θέματα δεοντολογίας. Το 2023 ο Όμιλος αξιολογήθηκε για πρώτη φορά από τον διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο EcoVadis, αποσπώντας Ασημένια διάκριση (Silver Recognition Level).
Αναγνωρίζουμε ότι η συστηματική λήψη μέτρων για τον μετριασμό του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της δραστηριότητάς μας, αποτελεί προϋπόθεση για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής μας. Για τον λόγο αυτό, η περιβαλλοντική μέριμνα αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη.
Ενδεικτικά, το 2023:
- 107 τόνοι υπολειμμάτων καφέ ανακυκλώθηκαν από τα καταστήματά μας, και 36.300 m3 λιγότερο μεθάνιο απελευθερώθηκε στην ατμόσφαιρα.
- Εγκαταστάθηκαν φωτοβολταϊκά πάνελ στο κέντρο logistics της Hellenic Catering στην Παλλήνη Αττικής .
- Μηδενικά πρόστιμα ή/και κυρώσεις από περιστατικά μη συμμόρφωσης με την περιβαλλοντική νομοθεσία και τους κανονισμού
- Το 2023 ο Όμιλος πέτυχε συνολική μείωση όγκου συσκευασιών κατά 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, μειώνοντας το συνολικό βάρος ανά ποτήρι κατά 1,1gr, πετύχαμε ετήσια μείωση πλαστικού κατά 9.052 kg.
- Χρησιμοποιούμε συσκευασίες με ανακυκλώσιμο και βιοδιασπώμενο χαρτί “browncolor” με πιστοποίηση FSC.
Σε όλα τα σήματα του Ομίλου στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση των πελατών μας, έτσι ώστε να υιοθετήσουν συνήθειες που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, », λέει το στέλεχος του ομίλου και υπενθυμίζει αυτό που έχει πει ο CEO του ομίλου εστίασης Ανδρέας Τσουκάλης:
«Ο Όμιλός μας επιβεβαιώνει καθημερινά την αφοσίωσή του στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, μέσα από δράσεις, πρωτοβουλίες και συνεργασίες που δημιουργούν αξία για τους ανθρώπους και τα ενδιαφερόμενα μέρη, παράλληλα με τους στόχους και την επίδοση στα κύρια θέματα ESG. Είμαστε περήφανοι για τα επιτεύγματά μας και αυτή τη χρονιά, και συνεχίζουμε με αφοσίωση για μια ακόμα πιο δυναμική πορεία, επιδιώκοντας να συμβάλλουμε ουσιαστικά στη διασφάλιση μιας βιώσιμης, δίκαιης και ανθεκτικής κοινωνίας και ενός ανταγωνιστικού οικονομικού περιβάλλοντος που σέβεται τη φύση και τον άνθρωπο.» Στηριζόμενοι λοιπόν στις βασικές αυτές αρχές θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας για καινοτόμα, ποιοτικά προϊόντα τα οποία θα καλύπτουν όλο και περισσότερους καταναλωτές και θα στηρίζουν την τοπική κοινωνία και οικονομία».
Βραβεία σε όλους τους τομείς
Τα σήματα του Ομίλου έχουν διακριθεί σε σημαντικές διοργανώσεις, αποτυπώνοντας την ουσιαστική προσπάθεια που πραγματοποιείται σε ένα μεγάλο εύρος τομέων, όπως τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, η ποιότητα, η επικοινωνία αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
«Η συμμετοχή μας στις διάφορες διοργανώσεις και ειδικότερα στα βραβεία FEA προκύπτει από την θέληση μας να επικοινωνούμε και να αλληλοεπιδρούμε τόσο με άλλες εταιρείες του κλάδου μας όσο και με αξιόλογους οργανισμούς, όπως είναι το cibum . Η αλληλεπίδραση αυτή μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει αφού βοηθά όλους να ενημερωθούν και να ανταλλάξουν γνώση και εμπειρία», εξηγεί ο κ. Καλαϊτζίδης..
«Είχα την ευκαιρία να παραβρεθώ μαζί με τις συναδέλφους Χριστίνα Πανου, Βίκυ Κολοκοτρώνη και Γιώτα Θασίτου από την ομάδα Quality Assurance και την Ελισσάβετ Δηράκη από την Διεύθυνση Marketing, Digital Experience & Sustainability του Ομίλου μας. Όλοι μείναμε πολύ ικανοποιημένοι, τόσο από την διαδικασία αξιολόγησης, όσο και από την πολύ καλή διοργάνωση. Διαπιστώσαμε τη μεγάλη συμμετοχή από καταξιωμένους ανθρώπους και στελέχη του χώρου εστίασης και τροφίμων και είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε συγκινητικές στιγμές μαζί με ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε τους ίδιους στόχους και αγωνίες. Πολύ καλή πρωτοβουλία», λέει ο Σάββας Καλαϊτζίδης αναφερόμενος στη διοργάνωση των βραβείων και συμπληρώνει: |
«Το cibum αποτελεί για εμάς έγκυρη πλατφόρμα ενημέρωσης. Το μεγάλο της πλεονέκτημα είναι ότι η θεματολογία του καλύπτει από τον μέσο καταναλωτή, μέχρι τα στελέχη των εταιρειών τροφίμων, αλλά και το πιο εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό. Στο cibum μπορούμε να μάθουμε νέα για την νομοθεσία και τεχνολογία τροφίμων, να ενημερωθούμε έγκαιρα για τα διάφορα συμβάντα που σχετίζονται με θέματα διατροφής και να δούμε τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις των άλλων εταιρειών του κλάδου μας!»