Ο CEO της «Γρηγόρης», Βλάσσης Γεωργάτος, ο οποίος μέσω της πρακτικής franchise κατάφερε να μετατρέψει ένα τυροπιτάδικο στη Δάφνη, στο μεγαλύτερο δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ στην Ελλάδα, έδωσε στο the Total Business συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, αναλύοντας την κατάσταση όπως διαμορφώνεται σήμερα στον κλάδο της εστίασης, το «αγκάθι» των ανατιμήσεων, την οικολογική στροφή και το μέλλον.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο το 2021 είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο καθώς υπάρχει ένα πολύ θετικό κλίμα το οποίο αποτυπώνεται και στους αριθμούς, και μάλιστα η καλοκαιρινή σεζόν ξεπέρασε τις προσδοκίες. Στην αλυσίδα Γρηγόρης – που το 2022 κλείνει τα 50 χρόνια λειτουργίας και επιτυχίας – προστέθηκαν φέτος 15 νέα καταστήματα και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα κλείσει με περισσότερα από 20. Ο Βλάσσης Γεωργάτος, υποστήριξε ταυτόχρονα, ότι γενικότερα η προοπτική της χώρας, εάν δεν συμβούν απρόβλεπτα γεγονότα, είναι αρκετά καλή, λόγω κυρίως του τουρισμού αλλά και των ξένων επενδύσεων.
Όμως -όπως είπε- ενώ η ζήτηση ανακάμπτει μετά τη πανδημία, ο κλάδος της εστίασης βιώνει πρωτοφανείς επιπτώσεις από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, και τις αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος, τα οποία προκαλούν αύξηση και στις τιμές των πρώτων υλών δημιουργώντας έντονες πληθωριστικές τάσεις. Αυτές οι αυξήσεις σύμφωνα με τον CEO της Γρηγόρης, θα μεταφερθούν στον τελικό καταναλωτή του οποίου όμως το εισόδημα, παραμένει το ίδιο.
Επιπλέον σύμφωνα με τον κ. Γεωργάτο, ένα άλλο κυρίαρχο θέμα είναι οι προσαρμογές που πρέπει να κάνει ο κλάδος, για να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. H «Γρηγόρης» ήταν και παραμένει «πράσινη» και θα συνεχίσει την προσπάθεια για όσο το δυνατό χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όμως από 1/1 2022 ο καταναλωτής, θα πληρώσει το τέλος για τα πλαστικά είδη μίας χρήσης (ποτήρια, καπάκια) αλλά και για τα χάρτινα τα οποία και αυτά έχουν πλαστική επίστρωση και, σε αυτά τα είδη επιβάλλεται ειδικός φόρος. Άρα είμαστε μπροστά σε νέους έμμεσους φόρους που θα βαρύνουν το τελικό προϊόν και τον καταναλωτή.
Που οφείλεται η επιτυχία της «Γρηγόρης»
Για τον κ. Γεωργάτο είναι πολύ σημαντικό στον κλάδο της εστίασης, τα προϊόντα να συμβαδίζουν με τις ανάγκες του καταναλωτή. Και αυτές οι ανάγκες δεν περιορίζονται μόνο στις καλές πρώτες ύλες και στο προϊόν, αλλά και στην ποιότητα της υπηρεσίας. Όπως είπε κορυφαίος παράγοντας για την επιτυχία σε ένα κατάστημα εστίασης, είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη, η οποία είναι ένα δύσκολο στοίχημα καθώς είναι αυτό, που διαμορφώνει την εμπειρία του και είναι αποφασιστικής σημασίας για το εάν θα ξαναέρθει. Η επιλογή επέκτασης μέσω Franchise, έχει αυτό το πλεονέκτημα. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και την ασφάλεια μιας μεγάλης αλυσίδας, με την ζεστασιά και την φιλοξενία ενός τοπικού «οικοδεσπότη».
Η πρόκληση για την “Γρηγόρης” είναι να παραμένει επίκαιρη και να ακολουθεί τις τάσεις της εποχής. Η αλυσίδα έχει, εδώ και χρόνια βάλει τους πελάτες κάτω από τη «ομπρέλα» της ισορροπημένης διατροφής και υγείας. Αυτή η τάση είπε ο CEO της αλυσίδας, υπάρχει εδώ και χρόνια με αυξητική συνεχώς τάση, αλλά με την πανδημία κορυφώθηκε.
Το «υπερόπλο» της σύγχρονης επικοινωνίας
Η πανδημία βοήθησε και στο θέμα της ψηφιακής επικοινωνίας με τον πελάτη, η οποία πλέον έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία με σχέση με προηγούμενες πρακτικές. Η ψηφιακή επικοινωνία, τόσο όσον αφορά στην ενημέρωση όσο και στις πωλήσεις, έχει δώσει σημαντική ώθηση και ήρθε για να μείνει, όπως τόνισε Βλάσσης Γεωργάτος.
Το μέλλον
Όσον αφορά στα μελλοντικά σχέδια, ο ηγέτης της αλυσίδας τόνισε πως τα μακροπρόθεσμα σχέδια μπορούν να γίνουν μόνο για τα επόμενα δύο χρόνια, αφού ο ρυθμός που αλλάζουν τα δεδομένα είναι καταιγιστικός και πρέπει συνεχώς να προσαρμοζόμαστε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Το σίγουρο είναι πως η αλυσίδα Μικρογεύματα Γρηγόρης θα συνεχίσει να:
- ανοίγει νέα καταστήματα
- εξελίσσεται
- επιμένει στην ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή
- παραμένει επίκαιρη.
Η συνέντευξη του CEO της «Γρηγόρης» Βλάσση Γεωργάτου στο The Total Business