Αφήνοντας στην πέμπτη θέση τον κολοσσό Tesco.
Η πιο ισχυρή επωνυμία λιανικής παντοπωλείων στην Ευρώπη ανακηρύχθηκε η τουρκική Migros Ticaret, αφήνοντας πίσω επωνυμίες όπως η Βρετανική Tesco και το Ολλανδικό Jumbo. Τα αποτελέσματα αποκαλύφθηκαν στην εναρκτήρια έκθεση Top 50 Strongest European Grocery Retailers, που εκπονήθηκε από το ESM: European Supermarket Magazine και Brand Finance.
Η έκθεση, η οποία αξιολογεί τη δύναμη των κορυφαίων λιανοπωλητών παντοπωλείων της Ευρώπης χρησιμοποιώντας μια μέτρηση γνωστή ως δείκτης ισχύος επωνυμίας (BSI), δημοσιεύεται στην τελευταία έκδοση της European Grocery Report, που δημοσιεύεται από τον ESM.
Για να προσδιορίσει τη βαθμολογία BSI κάθε πωλητή λιανικής, το Brand Finance εξετάζει την αποτελεσματικότητα της απόδοσης κάθε επωνυμίας* σε άυλα μέτρα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Αξιολογεί τη δύναμη της επωνυμίας σε μια διαδικασία που συμμορφώνεται με το ISO 20671, εξετάζοντας τις επενδύσεις μάρκετινγκ, την ισότητα των ενδιαφερομένων και τον αντίκτυπο αυτών στην απόδοση της επιχείρησης. Τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται προέρχονται από το αποκλειστικό πρόγραμμα έρευνας αγοράς της Brand Finance και από πηγές που είναι διαθέσιμες στο κοινό.
Η Migros Ticaret με έδρα την Κωνσταντινούπολη, η οποία λειτουργεί περισσότερα από 3.500 καταστήματα σε όλη την Τουρκία, ήταν στην κορυφή της κατάταξης με βαθμολογία BSI 90,1, βαθμολογία AAA+, βαθμολογία πίστης 9,0 και βαθμολογία φήμης 9,8.
Οι 10 ισχυρότεροι Ευρωπαίοι λιανοπωλητές παντοπωλείων αναδείχθηκαν:
1. Migros Ticaret (Τουρκία) Βαθμολογία BSI: 90,1
2. BSI ICA (Σουηδία): 86,3
3. Albert Heijn (Ολλανδία) Βαθμολογία BSI: 86,1
4. Jumbo (Ολλανδία) Βαθμολογία BSI: 84,1
5. Tesco (Ηνωμένο Βασίλειο) Βαθμολογία BSI: 83,9
6. E. Leclerc (Γαλλία) Βαθμολογία BSI: 83,7
7. REWE (Γερμανία) BSI Σκορ: 83,5
8. Mercadona (Ισπανία) BSI Score: 83,4
9. Edeka (Γερμανία) BSI Σκορ: 82,7
10. Kaufland (Γερμανία) BSI Σκορ: 82,4
«Διάφορες μελέτες της Brand Finance και των συνεργατών μας που διαχειρίζονται επενδυτικά κεφάλαια έχουν δείξει τη σχέση μεταξύ της ισχύος της επωνυμίας και της επιχειρηματικής απόδοσης, τόσο ως προς τη μελλοντική αύξηση των πωλήσεων όσο και ως προς την τιμή της μετοχής», σχολίασε η Annie Brown, διευθύντρια αποτίμησης, Brand Finance. «Για τα σούπερ μάρκετ, η σύνδεση είναι ξεκάθαρη. Όπου οι καταναλωτές απολαμβάνουν μια πληθώρα επιλογών, η εμπιστοσύνη και η ισχυρή επωνυμία δημιουργούν πίστη, η οποία με τη σειρά της επιτρέπει υψηλότερα μερίδια αγοράς και ασφάλιστρα τιμών. Η έρευνα Brand Finance προσδιορίζει τη δύναμη των εμπορικών σημάτων μεταξύ των καταναλωτών για την πρόβλεψη μελλοντικών μεταβολών του μεριδίου αγοράς καθώς και ευκαιρίες για τις επωνυμίες να βελτιώσουν τη θέση τους σε μια αγορά.