cibum team
- Ο αντίκτυπος του COVID-19 έγινε αισθητός στον τομέα των τροφίμων και των ποτών-τα αναψυκτικά που επλήγησαν περισσότερο, η σωρευτική αξία της μάρκας μειώθηκε κατά 6%
- Η Coca-Cola διατηρεί τον τίτλο της πιο πολύτιμης και ισχυρής μάρκας αναψυκτικών στον κόσμο, αξίας 33,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων και εκλεκτής βαθμολογίας μάρκας AAA+
- Οι Dr Pepper και Red Bull σημειώνουν ισχυρή αύξηση της αξίας της μάρκας, αυξημένη κατά 40% και 15%, αντίστοιχα
- Η Nestlé κυριαρχεί ως η πιο πολύτιμη και ισχυρή μάρκα τροφίμων, καθώς και το πιο πολύτιμο χαρτοφυλάκιο τροφίμων και ποτών, μπροστά από την PepsiCo και την The Coca-Cola Company
- Στα γαλακτοκομικά, η Yili καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 11%, διευρύνοντας το χάσμα μπροστά από τη δεύτερη θέση που κατέχει η Danone
- Η Lindt είναι η πιο πολύτιμη μάρκα σοκολάτας, μετά από αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 21%
Η πλειοψηφία των υποτομέων που περιλαμβάνονται στην έκθεση Brand Finance Food & Drink 2021 έχουν καταγράψει αθροιστικές απώλειες αξίας μάρκας φέτος, ως συνέπεια της πανδημίας COVID-19. Οι μάρκες αναψυκτικών επηρεάζονται περισσότερο, με τη συνολική αξία των 25 κορυφαίων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως να μειώνεται κατά 6%, από 114,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε 107,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Η συνολική αξία μάρκας τροφίμων και σοκολάτας έχουν μειωθεί κατά 4% και 3%, αντίστοιχα. Ο μόνος υποτομέας της έκθεσης που προστατεύεται από την απώλεια αξίας μάρκας είναι ο γαλακτοκομικός τομέας, ο οποίος διατηρεί τη συνολική αξία της μάρκας του σε ετήσια βάση. Οι ειδικοί σχολιάζουν πως η πανδημία COVID-19 έχει ασκήσει τεράστια πίεση στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, από διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αγορές πανικού, έως πλήρη αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες. Το αποτέλεσμα αυτού οδήγησε την πλειοψηφία των αξιών της μάρκας να υποφέρουν φέτος σε ολόκληρο τον τομέα. Το μέλλον δεν είναι ζοφερό, ωστόσο, οι μάρκες με υψηλά επίπεδα εξοικείωσης και φήμης είναι πιθανό να ανακάμψουν με επιτυχία καθώς ξεκινάμε την επιστροφή στην κανονικότητα.
Η Coca-Cola παραμένει κορυφαία μάρκα στα αναψυκτικά
Ο αμερικανικός κολοσσός, η Coca-Cola , αναδείχθηκε για άλλη μια φορά η πιο πολύτιμη μάρκα αναψυκτικών στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι κατέγραψε πτώση της αξίας της μάρκας κατά 13% στα 33,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Coca-Cola διατηρεί ένα υγιές προβάδισμα έναντι της αντίπαλης Pepsi , που βρίσκεται στην 2η θέση με αξία μάρκας 18,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Εκτός από τη μέτρηση της συνολικής αξίας της μάρκας, το Brand Finance καθορίζει επίσης τη σχετική ισχύ των εμπορικών σημάτων μέσω μιας ισορροπημένης βαθμολογίας μετρήσεων που αξιολογεί τις επενδύσεις μάρκετινγκ, τα ίδια κεφάλαια των ενδιαφερομένων και τις επιδόσεις των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά, η Coca-Cola είναι επίσης ισχυρότερη μάρκα αναψυκτικών στον κόσμο και η 4η με ισχυρότερο εμπορικό σήμα, σύμφωνα με το Brand Finance.
Με πλούσια ιστορία 129 ετών, η Coca-Cola εξακολουθεί να είναι το πιο «καταναλωμένο» αναψυκτικό στον κόσμο, με 1,9 δισεκατομμύρια μερίδες, σε 200 χώρες, κάθε μέρα. Όμως όπως και με άλλες μάρκες παγκοσμίως, η μητρική εταιρεία Coca-Cola δεν έχει μείνει απρόσβλητη από τον αντίκτυπο του COVID-19, καθώς η πολυεθνική αναγκάστηκε να αναδιαρθρώσει και να αποκόψει πάνω από 2000 θέσεις εργασίας.
Όταν εξετάζουμε τα χαρτοφυλάκια της μάρκας στον τομέα των τροφίμων και ποτών, το χαρτοφυλάκιο της Coca-Cola Company διεκδικεί την τρίτη θέση με αθροιστική αξία μάρκας 48,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το χαρτοφυλάκιο της PepsiCo βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με συνολική αξία μάρκας 59,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Nestlé κυριαρχεί στον τομέα των τροφίμων
Η Nestlé (αξία μάρκας 19,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, βαθμολογία BSI 86,4 στα 100) είναι και πάλι πρώτη ως το πιο πολύτιμο και ισχυρό εμπορικό σήμα στον κόσμο στην κατάταξη Brand Finance Food, η οποία για πρώτη φορά επεκτάθηκε σε 100 μάρκες.
Παρά την πανδημία, ο γίγαντας των τροφίμων σημείωσε το τρίτο συνεχόμενο έτος βιολογικής ανάπτυξης, κερδοφορίας και απόδοσης επενδυτικών κεφαλαίων. Το τεράστιο μέγεθος, η παρουσία και η εμπειρία της εταιρείας στον τομέα, της επέτρεψαν να προσαρμοστεί επιτυχώς στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και προκλητικό τοπίο.
Σύμφωνα με το Global Brand Equity Monitor της Brand Finance, η Nestlé έχει αυξήσει τις βαθμολογίες της στη μέτρηση παροχής, καθώς και τη βελτίωση της βαθμολογίας της για τις μετρήσεις της κοινότητας και του περιβάλλοντος στο πλαίσιο της μέτρησης ΕΚΕ. Με συνεχή εστίαση στην καινοτομία των προϊόντων, η Nestlé πρωτοστατεί στις αλλαγές που αντικατοπτρίζουν τις τρέχουσες καταναλωτικές τάσεις, από το προϊόν της Smarties που έγινε η πρώτη παγκόσμια μάρκα ζαχαροπλαστικής που πέρασε σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες χαρτιού, μέχρι την ανακοίνωση της κυκλοφορίας ενός vegan KitKat.
Το χαρτοφυλάκιο της Nestlé είναι επίσης το πιο πολύτιμο χαρτοφυλάκιο τροφίμων και ποτών, με συνολική αξία μάρκας 65,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Παρά τη χαμηλή απόδοση της μητρικής εταιρείας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αντισταθμίστηκε από την υπεραπόδοση ορισμένων από τις επωνυμίες της, ιδιαίτερα στους τομείς φροντίδας κατοικίδιων ζώων και μη αλκοολούχων ποτών.
Ανάπτυξη για Dr Pepper και Red Bull
Οι Dr Pepper και Red Bull είναι οι ταχύτερα και δεύτερες ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αναψυκτικών φέτος, καταγράφοντας αύξηση αξίας μάρκας 40% και 15%, αντίστοιχα.
Μπαίνοντας στο top 10, (πέρασε από την 11η στην 8η θέση) η Dr Pepper πανηγυρίζει την αύξηση της δημοτικότητας και των πωλήσεων.
Η αυστριακή Red Bull που ιδρύθηκε το 1987, είναι γνωστή για τη μοναδική στρατηγική μάρκετινγκ που περιλαμβάνει ακραία αθλήματα, διαφημίσεις από διασημότητες, μουσική και πολλά άλλα – μια προσέγγιση που ξεχωρίζει τη μάρκα όταν πρόκειται για τη σύνδεση με τους καταναλωτές. Αυτή η παρουσία, σε συνδυασμό με σχεδόν οκτώ εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν μόνο το 2020, επέτρεψε στη μάρκα να πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα και να εδραιώσει την τρίτη της θέση στην κατάταξη Brand Finance Soft Drinks 50 2021.
Ο Lindt ανεβαίνει στην κορυφή της βαθμολογίας σοκολάτας
Η Lindt , κορυφαία στην αγορά σοκολάτας υψηλής ποιότητας , είναι η πιο πολύτιμη μάρκα σοκολάτας στον κόσμο, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 21% στα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Όπως και με άλλες μάρκες σοκολάτας παγκοσμίως, οι δραστηριότητες του Lindt έχουν χτυπήσει κόκκινο κυρίως τις περιόδους Χριστουγέννων και Πάσχα.
Η Cadbury’s είναι η μόνη άλλη μάρκα σοκολάτας που σημείωσε αύξηση της αξίας της μάρκας φέτος, αυξανόμενη κατά 5% στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ανήκει στην Mondel ē z International και πωλείται σε περισσότερες από 30 χώρες – με τις τρεις πρώτες αγορές της στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και την Ινδία – η Cadbury’s έχει αποκομίσει τα οφέλη από τις αυξημένες δαπάνες για τα προϊόντα της κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Προς το τέλος του 2020, οι δαπάνες για σοκολάτα στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 50 εκατομμύρια λίρες ετησίως, καθώς εκατομμύρια καταναλωτές έτρωγαν στο σπίτι.
Η Yili δημοσιεύει υγιή ανάπτυξη
Για άλλη μια φορά, η Yili είναι η πιο πολύτιμη μάρκα γαλακτοκομικών προϊόντων στον κόσμο, σημειώνοντας αύξηση 11% στην αξία της φετινής χρονιάς στα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια και ξεπερνώντας ακόμη περισσότερο από τον προηγούμενο ηγέτη του κλάδου Danone (5% στα 8,2 δισεκατομμύρια δολάρια) που βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Η Yili διεκδικεί επίσης τη δεύτερη θέση πίσω από τη Nestlé στην κατάταξη Brand Finance Food 100 2021.
Παρά την αναταραχή της πανδημίας του προηγούμενου έτους, η Yili καυχιόταν για ισχυρή αύξηση πωλήσεων, αυξημένη κατά 13% σε ετήσια βάση, και η μακροπρόθεσμη πρόβλεψη για τη μάρκα φαίνεται θετική. Ο γαλακτοκομικός γίγαντας προσπαθεί και πάλι για νέα προϊόντα και βελτιστοποίηση, που ενισχύονται από την καινοτομία και τις μακροχρόνιες επενδύσεις. Αυτό, σε συνδυασμό με περαιτέρω επέκταση σε νέες περιοχές σε όλη την Ασία και στο εξωτερικό, έχει υποστηρίξει την ισχυρή ανάπτυξη της μάρκας.
Η έκθεση Brand Finance Food & Drink 2021 περιλαμβάνει επίσης την κατάταξη του Dairy Portfolio – η οποία χωρίζει την αξία της μάρκας που σχετίζεται με τις μάρκες γαλακτοκομικών προϊόντων από τα ευρύτερα χαρτοφυλάκια τροφίμων – καθώς οι μάρκες γαλακτοκομικών αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μέρος της αξίας της μάρκας χαρτοφυλακίων τροφίμων και συχνά είναι υπεύθυνες για τη μετακίνηση στη συνολική κατάταξη.
Η Yili έχει το τέταρτο πιο πολύτιμο χαρτοφυλάκιο γαλακτοκομικών προϊόντων, με συνολική αξία μάρκας 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, μια εντυπωσιακή επίδοση δεδομένου ότι οι μάρκες γαλακτοκομικών προϊόντων της Ασίας παραδοσιακά υπερισχύουν των διεθνών ομολόγων τους. Η Lactalis ξεπέρασε τον ηγέτη του περασμένου έτους, τη Nestlé, με συνολική αξία μάρκας 11,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Πηγή: Brand Finance