cibum team
Ο ιταλικός όμιλος ποτών Campari στηρίζεται πλέον στο best -seller ποτό του Aperol και δεν ανησυχεί για την απειλή από τους ανταγωνιστές-μιμητές, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου κοκτέιλ spritz που κυκλοφόρησε η LVMH’s της Moet Hennessy.
Σε συνέντευξή του στο Reuters στο άνοιγμα του πρώτου μπαρ για το Aperol στη Βενετία, ο διευθύνων σύμβουλος της Campari, Bob Kunze-Concewitz, δήλωσε ότι η ομάδα είναι πεπεισμένη ότι το πορτοκαλί απεριτίφ θα συνεχίσει να αυξάνεται διψήφια με την πάροδο των ετών και να προσελκύει νέους πελάτες.
Ο Campari αγόρασε το Aperol το 2003 όταν το απεριτίφ ήταν γνωστό μόνο στην περιοχή Veneto της Ιταλίας και οι πωλήσεις του ήταν λιγότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Σε 18 χρόνια η Campari ανέπτυξε μια παγκόσμια μάρκα πουλώντας το Aperol ως το κύριο συστατικό για το κοκτέιλ spritz. Το ποτό σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο των σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων ετήσιων πωλήσεων της Campari και θεωρείται από τους οικονομικούς αναλυτές ως η κινητήρια δύναμη του ομίλου, με άλλες μάρκες όπως το Campari πικρό και το λικέρ Grand Marnier να καταγράφουν μια πιο ασταθή τάση ανάπτυξης.
“Υπάρχει ακόμα μια τεράστια ευκαιρία μπροστά μας για την ανάπτυξη του Aperol”, δήλωσε ο Kunze-Concewitz, προσθέτοντας ότι η σύγκριση δεδομένων για την κατά κεφαλή κατανάλωση Aperol δείχνει ότι το ποτό μπορεί να κερδίσει πολλούς περισσότερους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, ακόμη και στην Ιταλία.
Μεταξύ 2004 και 2019, οι πωλήσεις της Aperol αυξήθηκαν κατά 16,5% κατά μέσο όρο κάθε χρόνο, με μια παύση στην ανάπτυξη το 2020 λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα του Campari κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σημείωσαν επιστροφή σε διψήφια ανάπτυξη επίσης έναντι του 2019.
Ο όμιλος εισάγει τώρα το Aperol ως ρόφημα για φαγητό και όχι μόνο απεριτίφ ενώ μετά το μπαρ Aperol στη Βενετία και άλλες πόλεις εκτός Ιταλίας θα φιλοξενήσουν ένα Terrazza Aperol στο μέλλον.
Την επιτυχία του Aperol spritz προσπαθούν να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες όπως η LVMH Moet Hennessy που λανσάρει ένα έτοιμο παρασκεύασμα που ονομάζεται Chandon Garden Spritz. Η Campari όμως δεν ανησυχεί υποστηρίζοντας πως όσο οι νεοεισερχόμενοι είναι premium και προέρχονται από high-end ομάδες θα διευρύνουν τη συνολική κατηγορία απεριτίφ. “Η μίμηση είναι η μεγαλύτερη μορφή κολακείας” δήλωσε ο Kunze-Concewitz. Η Moet Hennessy κυκλοφόρησε το νέο ποτό στη Γαλλία τον Μάιο και σχεδιάζει να το πουλήσει στην Ιταλία το επόμενο έτος.
Παρά τον ανταγωνισμό στα απεριτίφ, οι Campari και Moet συνήψαν μια συμμαχία για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου για κρασί και οινοπνευματώδη ποτά τον Ιούλιο γύρω από την ιταλική Tannico και θα την υποστηρίξουν μέσω εξαγορών στην Ευρώπη, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Campari.
Ο ιταλικός όμιλος, ο οποίος έχει σημειώσει επιτυχίες στην αγορά και την αναβίωση παραδοσιακών ποτών, συνεχίζει να αναζητά εξαγορές ακόμη και αν τα πολλαπλάσια και οι τιμές των πιθανών στόχων παραμένουν υψηλές
Η Campari ανήκει κατά πλειοψηφία στην εταιρεία συμμετοχών της οικογένειας Garavoglia της Ιταλίας με έδρα το Λουξεμβούργο. Ο Kunze-Concewitz είπε ότι η οικογένεια Garavoglia απέρριψε τις προσφορές για την πώληση του ομίλου, σημειώνοντας ότι η Campari έχει προσφέρει μέχρι τώρα υψηλή απόδοση στους επενδυτές.
Πηγή: Reuters