Αναλυτικά τα ευρήματα της μεγάλης μελέτης της Popmenu.
Καθώς οι καταναλωτές συγκεντρώνονται σε εστιατόρια για να γιορτάσουν τις γιορτές, το νερό και άλλα μη αλκοολούχα ποτά θα βρίσκονται πιθανότατα σε πολλά ποτήρια, καθώς οι μισοί (50%) σκοπεύουν να δειπνήσουν ή να παραγγείλουν από εστιατόρια για τις γιορτές του Δεκεμβρίου.
Όταν τρώνε έξω για δείπνο, το 61% των καταναλωτών δηλώνει ότι συνήθως παραγγέλνει μη αλκοολούχα ποτά. 33% των καταναλωτών συνήθως πίνουν μόνο νερό με τους περισσότερους να προτιμούν το νερό της βρύσης.
Οι υπεύθυνοι εστιατορίων λένε ότι πρόκειται για μια αυξανόμενη τάση περισσότεροι από τους μισούς (55%) αναφέρουν ότι περισσότεροι επισκέπτες επιλέγουν να πίνουν νερό αντί να παραγγείλουν άλλα ποτά.
Αυτό προκύπτει από τη μεγάλη έρευνα της Popmenu σε 874 καταναλωτές των ΗΠΑ, ηλικίας 21 ετών και άνω, και 365 επικεφαλής εστιατορίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2024 και 1.000 καταναλωτές στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο του 2024.
«Είτε η επιλογή γίνεται με γνώμονα τον προϋπολογισμό, τον τρόπο ζωής ή απλώς θέμα γεύσης, το νερό γίνεται το ποτό που προτιμούν στα εστιατόρια», δήλωσε ο Brendan Sweeney, CEO και συνιδρυτής της Popmenu. «Ωστόσο, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε μια σταθερή ζήτηση για οινοπνευματώδη ποτά, κρασί, μπύρα και άλλα ποτά κατά τη διάρκεια των εορτών και πέραν αυτών. Οι περισσότεροι υπεύθυνοι εστιατορίων δηλώνουν ότι οι αγορές αλκοόλ από τους επισκέπτες παρέμειναν οι ίδιες ή αυξήθηκαν σε ετήσια βάση. Το ίδιο ισχύει και για τα αναψυκτικά και άλλα μη αλκοολούχα ποτά».
Οι μισοί (50%) από τους υπεύθυνους εστιατορίων που σερβίρουν αλκοόλ λένε ότι οι αγορές αλκοόλ παρέμειναν ίδιες σε σχέση με πέρυσι. 22% λένε ότι αυξήθηκαν, ενώ 28% λένε ότι μειώθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές λένε ότι ξοδεύουν περίπου 30 δολάρια για αλκοόλ ενώ δειπνούν σε εστιατόρια.
Όταν τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν το κοκτέιλ που προτιμούν κατά τη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων, η πιο δημοφιλής επιλογή ήταν η Μαργαρίτα (όπως δήλωσε 1 στους 4 καταναλωτές). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα Whiskey Sour, Mimosa, Bloody Mary και Old Fashioned. .
Μεταξύ όσων παραγγέλνουν αλκοολούχα ποτά σε εστιατόρια, τα ποτά με σκληρά ποτά κατέχουν την υψηλότερη θέση με την τεκίλα και τη βότκα να επιλέγονται συχνότερα.
- Σκληρό ποτό – 41% των καταναλωτών
- Μπύρα – 35%
- Κρασί – 21%
- Άλλο – 3%
Σχεδόν 1 στους 5 καταναλωτές (18%) έχει παραγγείλει αλκοολούχα ποτά «για το δρόμο» από εστιατόρια. 53% δεν το έχει κάνει αλλά θα το σκεφτόταν.
Περισσότεροι από τους μισούς (58%) επιχειρηματίες εστιατορίων δηλώνουν ότι οι αγορές μη αλκοολούχων ποτών παρέμειναν οι ίδιες από έτος σε έτος, ενώ το 24% δηλώνει ότι αυξήθηκαν και το 19% δηλώνει ότι μειώθηκαν. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (59%) προσφέρουν mocktails ή μη αλκοολούχες εκδοχές μπύρας, κρασιού και αλκοολούχων ποτών.
Όταν πρόκειται για μη αλκοολούχες επιλογές, δεν αποτελεί έκπληξη ότι τα αναψυκτικά επιλέγονται συχνότερα (όπως δηλώνει το 51% των καταναλωτών). Άλλες κορυφαίες επιλογές είναι το νερό και το τσάι.
Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση νερού στα εστιατόρια, το 42% των καταναλωτών προτιμά το νερό βρύσης, το 30% το εμφιαλωμένο και το 8% το ανθρακούχο. 20% των καταναλωτών δηλώνουν ότι δεν πίνουν νερό στα εστιατόρια.