Το αν θα παραγγείλετε ένα επιδόρπιο ή ένα ποτό μετά το δείπνο σε εστιατόριο, μπορεί να εξαρτάται από τον σερβιτόρο σας. Δεν είναι αυτά που σας λένε, δεν είναι πως σας αντιμετωπίζουν ή πως σας υποδέχονται. Όσο και αν μοιάζει απίστευτο, είναι πόσο ζυγίζουν!
Μια μελέτη του Cornell Food and Brand Lab σε 497 θαμώνες σε 60 εστιατόρια, έδειξε ότι οι πελάτες που παρήγγειλαν το δείπνο τους από πιο… ευτραφείς σερβιτόρους, είχαν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να παραγγείλουν επιδόρπιο και παρήγγειλαν 17% περισσότερο αλκοόλ.
“Κανείς δεν πηγαίνει σε ένα εστιατόριο για να ξεκινήσει δίαιτα. Ως αποτέλεσμα, είμαστε εξαιρετικά ευαίσθητοι σε ενδείξεις και σημάδια που μας δίνουν άδεια να παραγγέλνουμε και να τρώμε ό,τι θέλουμε”, λέει ο Tim Doering, ερευνητής στο Cornell Food and Brand Lab και επικεφαλής. συγγραφέας της μελέτης. «Ένας διασκεδαστικός, χαρούμενος, παχουλός σερβιτόρος, μπορεί να οδηγήσει τον πελάτη να πει “Τι στο καλό…” και να χαλαρώσει λίγο».
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Environment and Behavior παρατήρησε 497 πελάτες που δείπνησαν σε απλά εστιατόρια – όπως το Applebee’s και το TGI-Friday’s. Στη συνέχεια συνέκρινε αυτές τις παραγγελίες με τον Δείκτη Μάζας Σώματος (αναλογία ύψους και βάρους) του ατόμου που τους εξυπηρέτησε και με το μέγεθος του δείπνου. Είναι ενδιαφέρον, σημειώνει ο Doering, «Ένας βαρύς σερβιτόρος ή σερβιτόρα φαίνεται να έχει ακόμη μεγαλύτερη επιρροή στους πιο αδύνατους πελάτες».
Μαζί με το μέγεθος του σερβιτόρου, ο φωτισμός, η μουσική και ακόμη και το σημείο που βρίσκεται το τραπέζι έχει αποδειχθεί ότι προκαταβάλλουν τους πελάτες -εν αγνοία τους- για το τι θα παραγγείλουν. Όμως εάν θέλετε να προστατευτείτε από τις επιπλέον θερμίδες, παρόλο που δεν μπορείτε να αλλάξετε τον σερβιτόρο σας ή τη μουσική σε ένα εστιατόριο, μπορείτε να ακολουθήσετε έναν εμπειρικό κανόνα προσωπικής παραγγελίας. Αποφασίζοντας από πριν τι θα επιλέξετε είτε ένα ορεκτικό είτε ένα επιδόρπιο – αλλά όχι και τα δύο – πριν φτάσετε στο εστιατόριο θα μπορούσε να είναι μια από τις καλύτερες διατροφικές σας άμυνες, υποστήριξε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Brian Wansink, Ph.D., Διευθυντής του Cornell Food and Brand Lab και συγγραφέας του Slim by Design.
Πηγή: EurekAlert