Το γαλλικό Carrefour τοποθετεί προειδοποιήσεις για προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η ποσότητα.
Το φαινόμενο “shrinkflation” δηλαδή η πρακτική των εταιρειών τροφίμων να κάνουν «ύπουλες» αυξήσεις, μειώνοντας την ποσότητα του προϊόντος μέσα στη συσκευασία δεν είναι μόνο Ελληνικό αλλά παγκόσμιο. Επειδή ακριβώς είναι «ύπουλη» αυτή η αύξηση, το σουπερμάρκετ Carrefour, αποφάσισε να ενημερώνει επίσημα τους καταναλωτές σε Γαλλία και Βέλγιο, για τα προϊόντα στα οποία το περιεχόμενο έχει μειωθεί χωρίς να μειωθεί και η τιμή τους.
Αυτός ο “στιγματισμός” είναι ένας τρόπος πίεσης, σύμφωνα με την Carrefour, στους προμηθευτές να μειώσουν τις τιμές. «Προφανώς, ο στόχος του στιγματισμού αυτών των προϊόντων είναι να μπορούμε να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας πελατών στην Carrefour.
Μέσω των ετικετών που έχει βάλει στα ράφια οι πελάτες ενημερώνονται εάν τα μπουκάλια είναι μικρότερα ή το περιεχόμενο της συσκευασίας ελαφρύτερο. Μέχρι στιγμής έχουν αναρτηθεί 26 προϊόντα. Σύμφωνα με το BBC στη «λίστα της ντροπής» περιλαμβάνονται το Lipton Ice Tea της PepsiCo, βρεφικό γάλα της Nestle , η σοκολάτα Lindt και το παγωτό Viennetta της Unilever.
Πάντως το περιοδικό 60 Millions de Consommateurs υποστηρίζει ότι πρόκειται απλώς για ένα κόλπο δημοσίων σχέσεων και υπογραμμίζει ότι η αλυσίδα εξαπατά τους αγοραστές από τον Μάιο μέσω της συρρίκνωσης. Η Carrefour λέει το περιοδικό μείωσε τη ποσότητα σε ορισμένα προϊόντα, όπως οι σακούλες με πατάτες που από 1,5 κιλό μειώθηκαν σε 1 κιλό ενώ διατηρείται αμετάβλητη η τιμή.