Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

E. coli: Τα γονίδια σκύλων εξηγούν την αντοχή του στα αντιβιοτικά

ΑρχικήΕπιστήμηE. coli: Τα γονίδια σκύλων εξηγούν την αντοχή του στα αντιβιοτικά

Η συμπεριφορά του E. coli που προκαλεί αντιμικροβιακή αντοχή.

Ερευνητές που μελετούν το ανθεκτικό στα αντιμικροβιακά E. coli — την κύρια αιτία ανθρώπινου θανάτου λόγω της μικροβιακής αντοχής παγκοσμίως — εντόπισαν έναν “μηχανισμό” σε σκύλους που μπορεί να καταστήσει αναποτελεσματικές πολλές κατηγορίες αντιβιοτικών.

Η εργασία, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Applied and Environmental Microbiology, ανοίγει νέους δρόμους για θεραπείες για τη θεραπεία τόσο των ζώων όσο και των ανθρώπων — και καθιερώνει τις κλινικές λοιμώξεις σε σκύλους ως μια προσέγγιση επιτήρησης για τη δημόσια υγεία.

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε περισσότερα από 1.000 γονιδιώματα του ανθεκτικού παθογόνου E. coli που απομονώθηκαν από άρρωστους σκύλους και εντόπισε ένα σύνολο γονιδίων που δεν εξελισσόταν. Ωστόσο η αδυναμία εξέλιξης μπορεί να οφείλεται στο ότι αυτά τα γονίδια έχουν επαναχρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσουν συνθήκες που παγιδεύουν τα αντιβιοτικά στην κυτταρική μεμβράνη του E. coli, εμποδίζοντάς τα να εισέλθουν στα βακτήρια και να τα εξοντώσουν.

«Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει είναι ότι εξετάζουμε μια απώλεια λειτουργικής μετάλλαξης που δυνητικά προσδίδει έναν νέο φαινότυπο που δεν σχετίζεται με τον αρχικό του σκοπό», είπε δήλωσε η Laura Goodman, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Cornell και ανώτερη συγγραφέας της εργασίας.

Οι σκύλοι τείνουν να μοιράζονται παρόμοια στελέχη E. coli με τους ιδιοκτήτες τους και λαμβάνουν θεραπεία με παρόμοια αντιβιοτικά. Γι αυτό αυτή η μελέτη μπορεί όχι μόνο να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας των σκύλων, αλλά είναι επίσης ένα παράδειγμα του πώς οι σκύλοι χρησιμεύουν ως σημαντικό μοντέλο για την ανθρώπινη υγεία.

Οι ερευνητές μπορούν τώρα να εξερευνήσουν πιθανούς νέους στόχους φαρμάκων που θα εμπόδιζαν το κλείσιμο του πόρου στο κανάλι μεμβράνης E. coli, επιτρέποντας στα αντιβιοτικά να κινούνται ελεύθερα μέσα στο κύτταρο.

Η μελέτη είναι μοναδική στο ότι παρέχει μια μηχανιστική κατανόηση της αντοχής στα αντιβιοτικά και καλύπτει σημαντικά κενά στην επιτήρηση των λοιμώξεων από τον άνθρωπο με E. coli χρησιμοποιώντας υπολείμματα κλινικών δειγμάτων από σκύλους που συλλέχθηκαν ως μέρος της συνήθους φροντίδας, είπε ο Goodman.

Η μελέτη υποστηρίχθηκε και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Δίκτυο Κτηνιατρικών Εργαστηρίων και Ανταπόκρισης της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ.

Πηγή ιστορίας: Υλικό από το Πανεπιστήμιο Cornell.

Αναφορά: Kristina Ceres, Jordan D. Zehr, Chloe Murrell, Jean K. Millet, Qi Sun, Holly C. McQueary, Alanna Horton, Casey Cazer, Kelly Sams, Guillaume Reboul, William B. Andreopoulos, Patrick K. Mitchell, Renee Anderson, Rebecca Franklin-Guild, Brittany D. Cronk, Bryce J. Stanhope, Claire R. Burbick, Rebecca Wolking, Laura Peak, Yan Zhang, Rebeccah McDowall, Aparna Krishnamurthy, Durda Slavic, Prabhjot kaur Sekhon, Michael Gregory H. Cergicay. J. Stanhope, Laura B. Goodman. Οι εξελικτικές γονιδιωματικές αναλύσεις των λοιμώξεων από E. coli σκύλων προσδιορίζουν έναν λείψανο καψιδωτό τόπο που σχετίζεται με αντοχή σε πολλαπλές κατηγορίες αντιμικροβιακών ουσιών . Applied and Environmental Microbiology , 2024; DOI: 10.1128/aem.00354-24

Εμφιαλωμένα νερά: Νέα μελέτη βρήκε χημικά PFAS στο 99% των δειγμάτων – Τι μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές

Νέα μελέτη αποκάλυψε πως τα «για πάντα χημικά» PFAS υπάρχουν στο 99% των εμφιαλωμένων νερών.

Τα αντικολλητικά τηγάνια προκαλούν προκαλούν δυσλειτουργία του σπέρματος!

Ερευνητές συσχετίζουν την παρουσία μικροπλαστικών από υλικό που χρησιμοποιείται σε αντικολλητικά τηγάνια με μειωμένη ποιότητα και αριθμό σπέρματος.

Καφές, κακάο, σόγια, φοινικέλαιο: Εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο η παράταση εφαρμογής του EUDR

Παράταση ενός έτους στην εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕ για την αποψίλωση των δασών.

Μετάβαση στο περιεχόμενο