ΑρχικήΕπιστήμηΤα συμπληρώματα φυτικών ινών συμβάλλουν στο υγιές εντερικό μικροβίωμα ανεξαρτήτου προέλευσης

Τα συμπληρώματα φυτικών ινών συμβάλλουν στο υγιές εντερικό μικροβίωμα ανεξαρτήτου προέλευσης

3 λεπτά ανάγνωσης

Υπάρχουν τόσα πολλά συμπληρώματα φυτικών ινών εκεί έξω. Πώς θα ξέρουμε ποιο είναι καλύτερο; Ερευνητές δίνουν μια νέα προσέγγιση σε αυτό.

Τα συμπληρώματα διατροφής γενικά βοηθούν το σώμα μας να αναπληρώσει ορισμένα «κομμάτια» που του λείπουν. Αλλά, επειδή στην αγορά διατίθεται μια τεράστια ποικιλία, είναι δύσκολο να επιλέξει κανείς ποιο θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πώς μπορεί κάποιος, λοιπόν, να διαπιστώσει τη λειτουργικότητα ενός συμπληρώματος φυτικών ινών είναι το καλύτερο για αυτόν;

- Advertisement -

Οι φυτικές ίνες δεν ωφελούν μόνο στην εκκένωση, αλλά αποτελούν και μια πηγή θρεπτικών συστατικών απαραίτητα για τι μικροβίωμα του εντέρου. Ενδείκνυται να ακολουθεί κανείς μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες είναι καθώς μέσω αυτών το έντερο (και τα βακτήρια που ζουν σε αυτό) παράγουν περισσότερα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας που προστατεύουν από ασθένειες του εντέρου, φλεγμονές, καρκίνους του παχέος εντέρου και ακόμη και παχυσαρκία.

Οπότε, οι φυτικές ίνες λειτουργούν υπέρ της υγείας του εντερικού μικροβιώματος. Τι γίνεται, όμως, με τα συμπληρώματα φυτικών ινών; Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Duke επιχείρησαν να εξετάσουν τις επιδράσεις των συμπληρωμάτων στο μικροβίωμα του εντέρου. Επιπλέον, δεδομένης της ποικιλίας των διαθέσιμων συμπληρωμάτων, η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου, με επικεφαλής τον καθηγητή Lawrence David, ερεύνησε αν παίζει ρόλο το εκάστοτε συμπλήρωμα στη σύσταση του μικροβιώματος, δηλαδή αν σε κάθε συμμετέχοντα ταιριάζει κάποιου συγκεκριμένου τύπου συμπλήρωμα.

- Advertisement -

Oι ερευνητές εξέτασαν τρία κύρια είδη συμπληρωμάτων ζυμώσιμων ινών: ινουλίνη, δεξτρίνη (Benefiber) και γαλακτοολιγοσακχαρίτες (GOS) που διατίθενται στο εμπόριο ως Bimuno. Οι 28 συμμετέχοντες που έλαβαν μέρος στην έρευνα, χωρίστηκαν σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα χορηγήθηκε ένα από τα 3 συμπληρώματα για μία εβδομάδα, με διαφορετική σειρά, με μια εβδομάδα απόσταση μεταξύ τους.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν, αρχικά, ότι η πρόσληψη φυτικών ινών στη διατροφή των συμμετεχόντων έπαιζε μεγάλο ρόλο στην επίδραση των συμπληρωμάτων στο μικροβίωμά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν περισσότερες φυτικές ίνες πριν από το πείραμα παρουσίασαν λιγότερη αλλαγή στα μικροβιώματά τους, αλλά, αντίθετα, όσοι κατανάλωναν λιγότερες είδαν μεγάλη αύξηση στο βουτυρικό άλας τους, ανεξάρτητα από το ποιο συμπλήρωμα θα κατανάλωναν κάθε φορά. Επιπλέον, δεν παρατηρήθηκε γενικά κάποια μεγάλη διαφορά στα δοκιμασμένα συμπληρώματα φυτικών ινών, κάτι που συνιστά παρόμοια λειτουργικότητα μεταξύ τους.

- Advertisement -

Oπότε, τα καλά νέα είναι πως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε τόσο για το ποιο συμπλήρωμα θα αγοράσετε. Αλλά σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να καταναλώνετε όσο το δυνατόν περισσότερες φυτικές ίνες γίνεται, καθώς συμβάλλουν όχι μόνο στην υγεία του εντέρου σας, αλλά και σε μια πιο αποτελεσματική πέψη, σύμφωνα με μια δεύτερη μελέτη του Πανεπιστημίου Duke. Iδανικά, θα ήταν καλό να επενδύσετε σε μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες, με τροφές, όπως φασόλια, φυλλώδη πράσινα λαχανικά και εσπεριδοειδή.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας