Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
22.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Βρέθηκε η χρυσή τομή για καλύτερη τιμή σε “άσχημα” αγροτικά προϊόντα

ΑρχικήΝέαΑγρότεςΒρέθηκε η χρυσή τομή για καλύτερη τιμή σε "άσχημα" αγροτικά προϊόντα
spot_img

Η επεξήγηση της αξίας των κακοσχηματισμένων λαχανικών – ότι είναι εξίσου υγιεινά με τα απόλυτα συμμετρικά και όμορφα όμοια προϊόντα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε αλλά και ότι επιλέγοντάς τα μειώνουμε την σπατάλη τροφίμων –  θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση των πωλήσεων “άσχημων” προϊόντων, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η μελέτη μέτρησε τις απαντήσεις των καταναλωτών σε υποθετικά σενάρια αγορών για καρότα. Οι συμμετέχοντες ήταν πιο ανοικτοί στην αγορά συσκευασιών που περιείχαν ατελή καρότα αφού τους παρουσιάστηκαν και τα δύο αυτά μηνύματα μάρκετινγκ που προωθούσαν προσωπικά και κοινωνικά οφέλη των άσχημων καρότων.

Κανένα από τα δύο μηνύματα από μόνο του δεν ήταν αποτελεσματικό στο να πείσει τους καταναλωτές να αγοράσουν ακατάλληλα καρότα.

Τα ευρήματα έδειξαν επίσης ότι οι ερωτηθέντες ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν, με μικρή έκπτωση, για κάποιο επίπεδο μικτών συσκευασιών, που περιέχουν τόσο άσχημα όσο και τα συνηθισμένα καρότα, με ανώτατο όριο το 40% των καρότων που έχουν παραμορφωθεί – σημάδι ότι μια τέτοια πρακτική θα μπορούσε να είναι κερδοφόρα με την αντίστοιχη ανοχή από τις ρυθμιστικές αρχές.

Μια μελέτη του 2018 στη Βόρεια Καρολίνα έδειξε ότι περίπου το 41% των ασυγκόμιστων τροφίμων είναι βρώσιμα αλλά μη εμπορεύσιμα λόγω της εμφάνισής τους. Οι ερευνητές αξιολογούν τρόπους για να “κερδίσουν” περισσότερα σχετικά με τα άσχημα τρόφιμα στην αγορά, δοκιμάζοντας την αποδοχή από τους καταναλωτές ατελών τροφίμων που δεν συνοδεύονται από ενσωματωμένη έκπτωση.

“Κάθε φορά που κωδικοποιείτε ότι τα αισθητικά ατελή προϊόντα είναι κατά κάποιο τρόπο υποδεέστερα, έχετε μια τακτική να το πουλάτε για λιγότερα και ως εκ τούτου υπονομεύετε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας”, δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας της μελέτης Brian Roe, καθηγητής στο Τμήμα Γεωργικών, Περιβαλλοντικών και Αναπτυξιακών Οικονομικών στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Οχάιο.

“Βλέπουμε ότι μόλις το προωθήσετε ως πιο φυσικό και ως τρόπο μείωσης της σπατάλης τροφίμων, η έκπτωση είναι μικρότερη από ό,τι θα ήταν διαφορετικά. Υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων που είναι πραγματικά πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο επειδή εκτιμούν τη μείωση της σπατάλης τροφίμων και εκτιμούν το γεγονός ότι το προϊόν έχει εξίσου μεγάλη διατροφική αξία με τα κλασσικά προϊόντα”.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 1.300 κατοίκους των ΗΠΑ που ψώνισαν και μαγείρεψαν για τα νοικοκυριά τους. Οι συμμετέχοντες στην ηλεκτρονική έρευνα επιλέχθηκαν τυχαία να λάβουν ένα από τα δύο, ή ένα συνδυασμό των δύο μηνυμάτων μάρκετινγκ: η διατροφική ποιότητα των άσχημων καρότων ισούται με εκείνη των προϊόντων χωρίς ατέλειες και υπάρχουν κοινωνικές δαπάνες που συνδέονται με τη απόρριψη τροφίμων με αισθητικά ελαττώματα.

Οι συμμετέχοντες επέλεξαν επίσης από εικόνες από τα προτιμώμενα πακέτα καρότου 2 κιλών και σημεία τιμών, με έξι τσαμπιά – είτε με είτε χωρίς το πράσινο τους τμήμα – που περιείχαν 0% έως 100% άσχημα καρότα και τιμές που κυμαίνονται από 1,93 έως 1,23 ευρώ ανά 450 γραμμάρια. Σε μια άλλη δοκιμή επιλογής, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να επιλέξουν από δύο μόνο επιλογές, ένα μάτσο από όλα τα κανονικά καρότα ή όλα τα ατελή καρότα με ή χωρίς πράσινα φύλλα, σε μια υποθετική αγορά είτε από μια αγορά αγροτών είτε από ένα συμβατικό παντοπωλείο.

Οι συμμετέχοντες σταθερά δεν έδειξαν προτίμηση σε δεμάτια που δεν περιελάμβαναν άσχημα καρότα και το ποσό που ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν για οποιοδήποτε αριθμό ατελών καρότων ήταν πάντα χαμηλότερο από αυτό που θα πλήρωναν για 100% τυποποιημένα καρότα.

Ωστόσο, προέκυψε μια χρυσή λύση όσον αφορά την κερδοφορία των γεωργών από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων: τα τσαμπιά που περιείχαν 40% άσχημα καρότα και 60% κανονικά καρότα με πράσινα φύλλα που πωλούνται σε αγορές αγροτών όπου οι καταναλωτές εκτίθενται στα συνδυασμένα μηνύματα μάρκετινγκ.

“Εάν βρεθείτε σε μια αγορά αγροτών, σκέφτεστε πιο ολιστικά, δεν σκέφτεστε την αισθητική τελειότητα. Περιμένεις τα πράγματα να είναι πιο “αληθινά”, είπε ο Ρο. “Έτσι, νομίζω ότι τότε οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι αυτό θα περιμέναμε αν παίρνουμε προϊόντα απευθείας από έναν αγρότη – υπάρχει περισσότερος χώρος για ατέλειες, καθώς πιθανότατα δεν ερμηνεύεται ως ατέλεια. Ερμηνεύεται ως φυσικότητα.”

Η ερευνητική ομάδα ανέλυσε το σημείο καμπής στην προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν, το οποίο θα μπορούσε να καταστήσει κερδοφόρα τη συγκομιδή άσχημων καρότων – σημαντικός υπολογισμός για τους αγρότες που χρειάζονται θετική απόδοση της επένδυσής τους στη φύτευση, τη συλλογή και τη μεταφορά των καλλιεργειών τους.

“Ελπίζουμε ότι τα ευρήματα αυτά θα αλλάξουν την άποψη του κλάδου. Δεν έχει υπάρξει μεγάλη επανεξέταση των προτύπων υπό το πρίσμα της σπατάλης τροφίμων, οπότε αυτός θα ήταν ένας μοχλός πολιτικής που θα μπορούσε να επανεξεταστεί για να αντιμετωπίσει τη σπατάλη τροφίμων στη σύγχρονη εποχή”.

Πηγή: Science Daily

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα