Στην κορυφή το Burger King.
Οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες γρήγορου φαγητού στον κόσμο προσφέρουν περισσότερες επιλογές με βάση τα φυτά για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις κρέατος, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της ProVeg International. Η έκθεση κατατάσσει τα McDonald’s, KFC, Burger King, Subway και Domino’s Pizza με βάση τη διαθεσιμότητα και την ποικιλία των φυτικών προϊόντων τους σε εννέα χώρες, με το Burger King να βρίσκεται στην κορυφή.
“Είναι ζωτικής σημασίας οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού να διαδραματίσουν το ρόλο τους βοηθώντας την κοινωνία να μεταβεί σε πιο φιλικές προς το κλίμα δίαιτες παρέχοντας και προωθώντας τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Και οι πέντε μεγάλες αλυσίδες κάνουν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης », λέει ο Jasmijn de Boo, παγκόσμιος CEO της ProVeg.
Ο παγκόσμιος τομέας τροφίμων φυτικής προέλευσης, ο οποίος περιλαμβάνει εναλλακτικά γαλακτοκομικά, υποκατάστατα αυγών και άλλα προϊόντα, αποτιμήθηκε σε 37 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 και προβλέπεται να φτάσει τα 73 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2028. Σύμφωνα με τη νέα έκθεση, η παγκόσμια αγορά για υποκατάστατα κρέατος φυτικής προέλευσης αναμένεται να αυξηθεί, φτάνοντας τα 14,5 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025 – έναντι 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022.
Η έκθεση που πραγματοποιήθηκε σε Βέλγιο, Τσεχία, Γερμανία, Ολλανδία, Πολωνία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, έδειξε ότι μόνο τα μισά από τα μενού που αναλύθηκαν προσφέρουν τουλάχιστον ένα πιάτο με βάση τα φυτά και ότι τα πιάτα με βάση τα φυτά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 6% του συνόλου των κύριων πιάτων.
Το Burger King αναδείχθηκε με τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των αλυσίδων fast-food, με 30 κύρια πιάτα φυτικής προέλευσης από τα 307 και στις εννέα χώρες. Η εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί να κάνει τα μενού της κατά 50% φυτικά έως το 2030. Έχει ξεκινήσει πολλές πρωτοβουλίες για την προώθηση της διατροφής με βάση τα φυτά, όπως το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος με βάση τα φυτά και η εισαγωγή ενός μοντέλου παραγγελιών με βάση τα φυτά σε ένα υποκατάστημα στην Αυστρία. Η δεύτερη καλύτερη επίδοση ήταν η Subway, ακολουθούμενη από τα McDonald’s, Pizza Hut και KFC.
Ο ProVeg υποστηρίζει ότι η βιομηχανία γρήγορου φαγητού μπορεί να παίξει ζωτικό ρόλο στην ενθάρρυνση περισσότερων καταναλωτών να υιοθετήσουν μια φυτική διατροφή, η οποία ωφελεί την υγεία, τα ζώα και το περιβάλλον.
“Αξιοποιώντας τη δημοτικότητά τους και την ευρεία απήχησή τους, οι κορυφαίες αλυσίδες γρήγορου φαγητού έχουν τη δύναμη να διαμορφώνουν τις αντιλήψεις των καταναλωτών και να επιβάλλουν θετικές αλλαγές στις διατροφικές επιλογές. Η αλλαγή του τι είναι διαθέσιμο στους πελάτες μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω ομαλοποίηση της διατροφής με βάση τα φυτά και στην αύξηση των αγορών φυτικής προέλευσης μεταξύ των κύριοι καταναλωτές», εξηγεί η ProVeg.