Η μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ της Βρετανίας αφαιρεί όλες τις κάψουλες από τα μπουκάλια κρασιού ιδιωτικής ετικέτας.
Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις σπατάλες, η αλυσίδα Βρετανικών σουπερμάρκετ Waitrose, αποφάσισε να αφαιρέσει τα πλαστικά καθώς και τα αλουμινένια περιτυλίγματα στο πώμα, από τα μπουκάλια κρασιού της επωνυμίας της. Σύμφωνα με την εταιρία λιανικής, είναι μια προσθήκη που ουσιαστικά δεν προσφέρει κάτι στον καταναλωτή, παρά μόνο απορρίμματα.
Η εταιρία ισχυρίζεται πως είναι η πρώτη που πραγματοποιεί κάτι τέτοιο στη χώρα και δοκιμάζει ήδη την αφαίρεση καψουλών (το μεταλλικό περιτύλιγμα γύρω από το πώμα ονομάζεται Κάψουλα. Κρατάει σφιχτά το φελλό εμποδίζοντας το να στεγνώσει ή να εξατμιστεί πολύ γρήγορα το κρασί) σε τέσσερα μπουκάλια στη σειρά Loved & Found, με τις δέκα ποικιλίες να είναι χωρίς λαιμό μέχρι το τέλος του 2023 σύμφωνα με το packagingeurope. Το εγχείρημα αυτό πρόκειται να εξοικονομήσει μισό τόνο απορριμμάτων ετησίως.
Οι κάψουλες στο λαιμό μπουκαλιού, εισήχθησαν πριν από πολλά χρόνια για να αποτρέψουν τα παράσιτα, όπως ο σκόρος, από το να καταστρέψουν τα κρασιά που φυλάσσονται σε σκοτεινά, υγρά κελάρια”, εξήγησε ο Barry Dick, διευθυντής προμήθειας MW and Beer, Wine and Spirit στο Waitrose. “Ο σκόρος αυτού του είδους τρυπούσε στους φελλούς του κρασιού, προκαλώντας διαρροή του κρασιού ή γεύση μούχλας. Σήμερα λίγοι άνθρωποι έχουν κελάρια κρασιών και όσοι έχουν τείνουν να τα διατηρούν σε πολύ καλύτερες συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι οι λαιμοί έχουν παραμείνει για καθαρά αισθητικούς λόγους και δεν χρειάζονται πλέον για την προστασία του κρασιού. Η ποιότητα των φελλών που χρησιμοποιούνται από την οινοποιία έχει επίσης βελτιωθεί πολύ. Τα μπουκάλια της δοκιμής μας θα καλύπτονται με νέο φελλό FSC, ο οποίος έχει δοκιμαστεί εκτενώς για την ικανότητά του να αντιστέκεται στη μόλυνση με TCA, που κάνει τους φελλούς να μυρίζουν και να έχουν γεύση μουχλιασμένου και καταστρέφει το κρασί. Το TCA είναι ο λόγος για τον οποίο ο φελλός έπεσε σε δυσμένεια, αλλά έχει εξαιρετικά διαπιστευτήρια βιωσιμότητας και γι’ αυτό επιστρέφει. Τα μπουκάλια φαίνονται αρκετά διαφορετικά καθώς ο λαιμός φαίνεται γυμνός, επομένως θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς αντιδρούν οι πελάτες μας στο να αφαιρέσουμε αυτά τα γνωστά “μανίκια”. Ανυπομονώ να μην χρειαστεί να παλέψω με τη συσκευασία”, προσθέτει.
Η εταιρία προηγουμένως είχε μεταφέρει τις περισσότερες από τις ποικιλίες μικρών κρασιών από γυάλινα μπουκάλια σε κουτιά αλουμινίου σε μια προσπάθεια να ελαττώσει στο μισό το αποτύπωμα άνθρακα.