ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΑνησυχητικά ευρήματα: Τα περισσότερα παιδιά κάτω των 7 ετών λαμβάνουν σχεδόν τις...

Ανησυχητικά ευρήματα: Τα περισσότερα παιδιά κάτω των 7 ετών λαμβάνουν σχεδόν τις μισές θερμίδες από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα

2 λεπτά ανάγνωσης

Τα περισσότερα παιδιά προτιμούν συγκεκριμένα τρόφιμα παρά τα αυξημένα επίπεδα πρόσθετης ζάχαρης και αλατιού.

Μια νέα μελέτη από ερευνητές του UCL αποκαλύπτει ότι τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο καταναλώνουν ανησυχητικά υψηλά ποσοστά θερμίδων από υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPF).

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Nutrition, δείχνουν ότι τα νήπια ηλικίας 21 μηνών λαμβάνουν σχεδόν το 47% των θερμίδων τους από τέτοια τρόφιμα, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 59% μέχρι την ηλικία των επτά ετών.

Η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από 2.591 παιδιά που γεννήθηκαν το 2007-2008, των οποίων οι γονείς κατέγραψαν λεπτομερώς τη διατροφή τους για τρεις ημέρες. Τα UPF περιλαμβάνουν βιομηχανικά παραγόμενα τρόφιμα, όπως αρωματισμένα γιαούρτια, δημητριακά πρωινού, λευκό ψωμί και γλυκά, τρόφιμα που θεωρούνται υγιεινά, αλλά συχνά περιέχουν υψηλές ποσότητες ζάχαρης και αλατιού.

- Advertisement -

Στα νήπια ηλικίας 21 μηνών, τα πιο συνηθισμένα UPF ήταν τα αρωματισμένα γιαούρτια και τα δημητριακά πρωινού, τρόφιμα που συχνά θεωρούνται υγιεινά. Ωστόσο, μέχρι την ηλικία των επτά ετών, η διατροφή των παιδιών είχε μετατοπιστεί σε UPF όπως τα γλυκά δημητριακά, το λευκό ψωμί και οι πουτίγκες.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι πολλά από αυτά τα τρόφιμα, παρά τη φαινομενικά υγιεινή τους εικόνα, έχουν αυξημένα επίπεδα πρόσθετης ζάχαρης και αλατιού.

- Advertisement -

Η επικεφαλής συγγραφέας, Dr. Rana Conway από το Ινστιτούτο Επιδημιολογίας και Φροντίδας Υγείας του UCL, επισήμανε ότι παρόλο που τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι όλα βλαβερά, η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης και αλατιού από τα νήπια αποτελεί ανησυχητικό φαινόμενο.

Η συχνή κατανάλωση τέτοιων τροφίμων μπορεί να δυσκολέψει τα παιδιά να συνηθίσουν τις φυσικές γεύσεις των πλήρων τροφών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τις διατροφικές τους συνήθειες αργότερα στη ζωή.

Η καθηγήτρια Clare Llewellyn, επίσης από το UCL, τόνισε τη σημασία των πρώιμων διατροφικών συνηθειών, επισημαίνοντας ότι τα παιδιά που καταναλώνουν περισσότερα UPF σε μικρή ηλικία είναι πιθανό να συνεχίσουν αυτές τις διατροφικές συνήθειες και αργότερα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.