Παραμένει ισχυρή η κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι ως καταναλωτική συνήθεια, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Περισσότερο αλκοόλ στο σπίτι και λιγότερο αλκοόλ στα μπαρ διαπίστωσε ως καταναλωτική τάση η έκθεση, «Αγορές για ποτά αλκοόλ», από την εταιρεία ανάλυσης δεδομενων Kantar.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία παρατίθεται για πρώτη φορά στο Food Dive, το 23% των καταναλωτών έπιναν περισσότερο στο σπίτι τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 16% περισσότερο εκτός.
Αλλά ακόμα και με αυτά τα δεδομένα, η κατανάλωση φαίνεται να μειώνεται εν γένει, αφού το 21% αναφέρει ότι πίνει λιγότερο αλκοόλ, από αυτούς που έπιναν σπίτι, σε σύγκριση με το 25% όσων πίνουν σε μπαρ και εστιατόρια που ανέφεραν το ίδιο.
Παρά το γεγονός ότι τα μπαρ άνοιξαν σχεδόν 2 χρόνια μετά την πανδημία COVID-19, η κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι εξακολουθεί να αυξάνεται. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Αφενός, όπως φαίνεται και από την έκθεση με 2000 συμμετέχοντες στις ΗΠΑ, ο πκηθωρισμός και το πόσο ακριβά έχουν γίνει για τους καταναλωτές τα ποτά – ειδικά στα μπαρ και τα μαγαζιά- είναι ένας βασικός λόγος, αλλά όχι ο μόνος.
Η κατανάλωση αλκοόλ αφορά σίγουρα και το ηλικιακό κομμάτι, αλλά η κατανάλωση δεν μειώνεται με την αύξηση της ηλικίας, όπως νομίζαμε. Αντίθετα, οι νεότερες γενιές, ειδικά οι Gen Z και οι millennial, πίνουν λιγότερο, αλλά στρέφονται επίσης περισσότερο προς επιλογές χωρίς αλκοόλ, μιας και το 21% και το 18% αντίστοιχα αγόρασαν μη αλκοολούχα μπύρα τους τελευταίους 12 μήνες. Βασικός λόγος ήταν ότι προτιμούσαν τα ποτά που προάγουν την ευεξία και είναι καλύτερα για την υγεία.
Αλλά ακόμα και οι εμφανώς δημοφιλείς επιλογές χωρίς αλκοόλ φαίνεται να προβληματίζουν κάπως τους καταναλωτές, μιας και το 45% των καταναλωτών δεν ενδιαφέρεται να στραφεί σε μη αλκοολούχα ποτά. Επίσης, παρόλο που το 29% των καταναλωτών απάντησε ότι θα αγόραζε προϊόντα χωρίς αλκοόλ, το 15% δεν θα αγόραζε ακόμα και αν του κέντριζαν το ενδιαφέρον.
Οι τύποι αλκοόλ που αγοράζουν οι καταναλωτές και οι λόγοι αγοράς γίνονται επίσης αντικείμενο ισχυρών μεταβολών ανάμεσα στους καταναλωτές, ειδικά όσον αφορά σρα παραδοσιακά ποτά σε σύγκριση με τα πιο καινοτόμα. Για παράδειγμα, το 33% των καταναλωτών θα προτιμούσε αναψυκτικά με αλκοόλ ή αλκοολούχα ποτά σε κουτάκι και το 37% έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ, σε αντίθεση με άλλα ποτά που συνδέονται με την κατανάλωση σε μαγαζιά, γεγονός που επίσης είναι αποτέλεσμα της μακράς περιόδου lockdown.
Άλλα ποτά που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του σημερινού καταναλωτή είναι οι εναλλακτικές στην παραδοσιακή μπύρα (58%) ή αναμεμειγμένα ποτά με αναψυκτικά. Επιπλέον, καινοτομίες, όπως ο καφές με αλκοόλ φαίνονται επίσης ελκυστικά στους καταναλωτές, αφού σχεδόν οι μισοί θα ήθελαν να δοκιμάσουν (49%). Από αυτά τα αποτελέσματα γίνεται ξεκάθαρος και ο ρόλος των social media ως διαμορφωτές καταναλωτικών τάσεων.
Ωστόσο, ορισμένες κλασσικές αξίες δεν χάνονται. Σε ειδικές περιστάσεις οι συμμετέχοντες θα προτιμήσουν συγκεκριμένα ποτά, όπως μπύρα ή κρασί. Αλλά ακόμα και αυτό το αποτέλεσμα δείχνει πως σταδιακά το αλκοόλ μπορεί να συνδεθεί περισσότερο με γιορτές και όχι τόσο με την καθημερινή κοινωνικοποίηση, μειώνοντας έτσι τις πωλήσεις στα μπαρ. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων θα πρέπει να γίνουν ευρηματικοί για να επιβιώσουν από αυτή την «κρίση».