Τρεις διαφημίσεις συμπληρωμάτων διατροφής έχουν απαγορευτεί με προειδοποίηση να μην γίνουν παρόμοιοι ισχυρισμοί στο μέλλον.
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) εξέτασε τρεις διαφημίσεις για να διαπιστώσει αν οι ισχυρισμοί ότι κάθε συμπλήρωμα ή οι ουσίες που περιέχονται σε αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη, τη θεραπεία ή τη θεραπεία του αυτισμού και της ΔΕΠΥ, παραβίαζαν τους κανονισμούς.
- Η διαφήμηση της Aspire Nutrition
Μια πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook τον Απρίλιο για την Aspire Nutrition ανέφερε: «Το μυστικό όπλο με το οποίο ορκίζονται οι γονείς των παιδιών με αυτισμό», ενώ το κείμενο με τη μορφή κριτικής που αποδίδεται στην “Tara K. Verified Buyer”, έγραφε: «Αυτό βοήθησε τόσο πολύ τον 5χρονο γιο μου με αυτισμό επιπέδου 2».
«Μέσα στην πρώτη εβδομάδα οι εκρήξεις του μειώθηκαν κατά 80%. Επικοινωνεί πολύ καλύτερα … έχει αρχίσει να δείχνει ευγένεια και ενσυναίσθηση στη μικρή του αδελφή».
- Η διαφήμηση της Drop Supplements
Μια άλλη πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook τον Ιανουάριο, για την Drop Supplements, ανέφερε: «Για άτομα με στρες, άγχος, εγκεφαλική ομίχλη, ΔΕΠΥ … Happy Mind Drops το νέο μυστικό προσαρμογόνο σας κατά του στρες! Προετοιμαστείτε να απελευθερώσετε τις πραγματικές σας δυνατότητες και να διώξετε τα διανοητικά σας εμπόδια».
- Η διαφήμηση της Spectrum Awakening
Μια τρίτη πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook για το Spectrum Awakening ανέφερε: «Ο 5χρονος γιος μου Scout έχει διαγνωστεί με διαταραχή της δεκτικής εκφραστικής γλώσσας και αισθητηριακή διαταραχή. Μέχρι που βρήκα το Spectrum Awakening μπορούσε μετά βίας να συνθέσει μια πρόταση με πολύ περιορισμένη ομιλία και λέξεις και πολλή ορολογία».
«Το πρώτο συμπλήρωμα που δοκιμάσαμε ήταν το Power & Focus και μέσα στις πρώτες τρεις ημέρες άρχισε να χρησιμοποιεί πολύ περισσότερες λέξεις. Μέσα σε μια εβδομάδα μιλούσε προτάσεις. Είμαι απόλυτα έκπληκτος που δεν μπορώ να περιμένω να παραγγείλω κι άλλο».
Οι αντιδράσεις των εταιρειών
- Η Aspire Nutrition δήλωσε ότι μόλις έλαβε την καταγγελία, σταμάτησε την αποστολή διαφημίσεων σε κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου που επισκέφθηκαν τον ιστότοπό της και απέσυρε εντελώς τη διαφήμιση για όλα τα κοινά.
- Η Drop Supplements υποστήριξε ότι οι διαφημίσεις τους με το Happy Mind δεν προέβαιναν σε άμεσες ή έμμεσες δηλώσεις σχετικά με τη θεραπεία, την αντιμετώπιση ή την πρόληψη παθήσεων ή ασθενειών. Ωστόσο, η ASA αντέτεινε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές θα ερμήνευαν τους ισχυρισμούς της διαφήμισης ως σιωπηρούς ισχυρισμούς ότι το προϊόν θα μπορούσε να προλάβει, ή να θεραπεύσει ανθρώπινες ασθένειες.
- Η Spectrum Awakening δεν απάντησε στα ερωτήματα της ASA.
Η ASA απαγόρευσε και τις τρεις διαφημίσεις και έδωσε εντολή σε κάθε εταιρεία να διασφαλίσει ότι οι μελλοντικές διαφημίσεις τους δεν θα ισχυρίζονται ότι τα τρόφιμα σε αυτές τις περιπτώσεις με τη μορφή συμπληρώματος θα μπορούσαν να προλάβουν, ή να θεραπεύσουν ανθρώπινες ασθένειες.