Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
10.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Καταγγελία για «διαφημιστική απάτη» γαλακτοβιομηχανίας

ΑρχικήΝέαΑπάτη ΤροφίμωνΚαταγγελία για «διαφημιστική απάτη» γαλακτοβιομηχανίας
spot_img

Η εταιρεία που κέρδισε το διόλου τιμητικό βραβείο κατηγορείται από τηη γνωστή ΜΚΟ για «έξυπνο greenwashing».

Στο επίκεντρο της κριτικής της ανεξάρτητης ΜΚΟ, που εκθέτει τη βιομηχανία τροφίμων, Foodwatch βρέθηκε μια διαφήμιση της Αυστριακής εταιρείας γαλακτοκομικών ARGE Heumilch, όπου το μήνυμα της είναι μια υπόσχεση πως γάλα από άχυρο προστατεύει το κλίμα, καθώς τα λιβάδια με σανό υποτίθεται ότι αποθηκεύουν περισσότερο CO₂ από ό,τι τα δάση.

Πλέον η Foodwatch κατηγορεί ανοιχτά την εταιρεία για «έξυπνο greenwashing», καθώς το σλόγκαν «Αν θέλετε να κάνετε κάτι για το κλίμα, μπορείτε να φυτέψετε ένα δέντρο – και το να πίνετε γάλα από άχυρο βοηθάει επίσης» βασίζεται σε επιλεκτική ερμηνεία ερευνητικών αποτελεσμάτων. Η οργάνωση μάλιστα υπέβαλε καταγγελία στο Αυστριακό Συμβούλιο Διαφήμισης το 2022, η οποία έγινε δεκτή, αλλά το σλόγκαν άλλαξε ελάχιστα.

Στην πρώτη του απόφαση το 2022, το Αυστριακό Συμβούλιο Διαφήμισης είχε ήδη καλέσει την ARGE Heumilch να «προχωρήσει με μεγαλύτερη ευαισθησία» σε μελλοντικά διαφημιστικά μέτρα. Παρόλο που το διαφημιστικό σποτ δεν παραβίαζε κατάφωρα τον Κώδικα Δεοντολογίας, η επιτροπή επεσήμανε ότι «οι δηλώσεις που γίνονται δεν είναι γρήγορα επαληθεύσιμες ή δύσκολα κατανοητές για τους μη ειδικούς».

Μετά από νέα καταγγελία της foodwatch κατέστη δυνατό να σταματήσει εντελώς η μετάδοση της επίμαχης διαφήμισης. Το Αυστριακό Συμβούλιο Διαφήμισης αποφάσισε να «αποσύρει αμέσως το θέμα». Το επίμαχο διαφημιστικό σποτ, όπως διαβεβαίωσε η ARGE Heumilch, δεν θα χρησιμοποιείται πλέον με αυτή τη μορφή και αφαιρέθηκε επίσης από το κανάλι της Heumilch στο YouTube.

Η Foodwatch ανακύρηξε τη τρέχουσα διαφήμιση ως τη «διαφημιστική απάτη του μήνα», καθώς προώθηση του γάλακτος ως φιλικό προς το κλίμα είναι παραπλανητική. Ο αυστηρότερος έλεγχος των περιβαλλοντικών ισχυρισμών στη διαφήμιση είναι απαραίτητος για την προστασία των καταναλωτών από το «greenwashing» και για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαφήμισης τροφίμων.

Παράλληλα, η έκθεση «Παραμύθι του γάλακτος» της Foodwatch Γερμανίας ασκεί δριμεία κριτική σε ολόκληρη τη γαλακτοβιομηχανία για τις παραπλανητικές υποσχέσεις της για το κλίμα. Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, οι εκπομπές από την παραγωγή γάλακτος στη Γερμανία είναι τριπλάσιες από ό,τι ισχυρίζεται το λόμπι των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Στην πραγματικότητα, η παραγωγή γάλακτος μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνη για ένα σημαντικό ποσοστό των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Γερμανίας. Σύμφωνα με την έκθεση, με τη μείωση της κτηνοτροφίας στο μισό και την αύξηση της χρήσης φυτικών εναλλακτικών λύσεων γάλακτος, θα μπορούσε να εξοικονομηθεί πάνω από το 10% των συνολικών εκπομπών της Γερμανίας.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο