Προ εκπλήξεως βρέθηκαν στα τέλη Γενάρη οι επισκέπτες καταστήματος της ιαπωνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Foster Commissary στο τμήμα με τα γιαούρτια, όταν αντίκρισαν μια ταμπέλα, η οποία τους ενημέρωνε ότι η διάρκεια του γιαουρτιού της μάρκας Greek Gods έχει επεκταθεί κατά μία εβδομάδα ύστερα από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από κτηνιάτρους του στρατού.
Οι εν λόγω κτηνίατροι φροντίζουν μεν τους σκύλους του στρατού, αλλά είναι επίσης ειδικοί στην ασφάλεια των τροφίμων, συνεπώς, είναι ικανοί να πάρουν αποφάσεις όπως η παραπάνω. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι οι καταναλωτές ενθουσιάστηκαν με την όλη σκέψη εάν κρίνουμε από τον ντόρο που δημιουργήθηκε στα social media.
«Οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής μόνο των προϊόντων διατροφής που είναι ασφαλή και υψηλής ποιότητας», ανέφερε ο συνταγματάρχης Μάθιου Λέβιν, διοικητής της Δραστηριότητας Δημόσιας Υγείας στην Ιαπωνία σε σχετικό email του.
Στοι ίδιο email ο ανώτερος αξιωματικός ασφάλειας τροφίμων Chief Warrant Officer 3, Marques Walker, επεσήμανε ότι οι κτηνίατροι του στρατού «ελέγχουν τις θερμοκρασίες των προϊόντων, το πώς διατηρούνται τα τρόφιμα, τις συνθήκες καθαριότητας, τις ημερομηνίες λήξης, καθώς επίσης, εξετάζουν πιθανές ανακλήσεις προϊόντων».
Πάντως, να σημειώσουμε ότι οι επιθεωρήσεις τροφίμων αποτελούν καθήκον ρουτίνας για το Κτηνιατρικό Σώμα στην Ιαπωνία ήδη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η εν λόγω πρακτική είναι ρουτίνα, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι καταναλωτές που δεν αγοράζουν προϊόντα, των οποίων η διάρκεια ζωής έχει παραταθεί, πόσω μάλλον να τα ταΐσουν στα παιδιά τους.