ΑρχικήΝέαΜελέτη: Τα γαλακτοκομικά επιδεινώνουν τα συμπτώματα της σκλήρυνσης κατά πλάκας

Μελέτη: Τα γαλακτοκομικά επιδεινώνουν τα συμπτώματα της σκλήρυνσης κατά πλάκας

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης φαίνεται να δείχνουν πως τα γαλακτοκομικά προϊόντα επιδεινώνουν τα συμπτώματα της σκλήρυνσης κατά πλάκας (MS).

Αναφορές από ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας που υποδηλώνουν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν αρνητικές επιπτώσεις, έχουν προωθήσει πολλές έρευνες, συμπεριλαμβανομένης αυτής της τελευταίας έρευνας που διαπίστωσε ότι το αγελαδινό γάλα μπορεί πράγματι να προκαλέσει μια αυτοάνοση αντίδραση που βλάπτει τους νευρώνες.

- Advertisement -

«Ακούμε ξανά και ξανά από τους πάσχοντες ότι αισθάνονται χειρότερα όταν καταναλώνουν γάλα, τυρί cottage ή γιαούρτι», εξηγεί στο New Food η Stefanie Kürten από το Ινστιτούτο Ανατομίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Βόννης. “Μας ενδιαφέρει η αιτία αυτής της συσχέτισης”.

Το πείραμα γαλακτοκομικών προϊόντων για τη σκλήρυνση κατά πλάκας

Η μελέτη, που διεξήχθη από τα γερμανικά πανεπιστήμια της Βόννης και της Ερλάνγκεν-Νυρεμβέργης, διαπίστωσε ότι η πρωτεΐνη στο αγελαδινό γάλα μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή που στοχεύει στο «μονωτικό στρώμα» γύρω από τα νευρικά κύτταρα, γνωστό ως μυελίνη. Οι ερευνητές ήταν σε θέση να αποδείξουν αυτή τη σύνδεση σε ποντίκια, αλλά βρήκαν επίσης ενδείξεις ενός παρόμοιου μηχανισμού στον άνθρωπο.

- Advertisement -

“Κάναμε ένεση σε ποντίκια με διαφορετικές πρωτεΐνες του αγελαδινού γάλακτος”, εξήγησε η Kürten. “Θέλαμε να μάθουμε αν υπήρχε ένα συστατικό στο οποίο ανταποκρίνονταν με συμπτώματα ασθένειας”.

Όταν οι ερευνητές χορήγησαν την καζεΐνη, συστατικό του αγελαδινού γάλακτος, μαζί με ένα ενισχυτικό επίδρασης στα ζώα, τα ποντίκια που εξετάστηκαν συνέχισαν να αναπτύσσουν νευρολογικές διαταραχές.

- Advertisement -

Τι σημαίνει αυτό για τα άτομα με σκλήρυνση κατά πλάκας;

Στη σκλήρυνση κατά πλάκας, το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού καταστρέφει τη θήκη της μυελίνης (μια ουσία που βρίσκεται στους νευρώνες μέσα στο κεντρικό νευρικό σύστημα και το περιφερικό νευρικό σύστημα). Οι συνέπειες κυμαίνονται από προβλήματα όρασης έως διαταραχές κίνησης και σε ακραίες περιπτώσεις, οι ασθενείς χρειάζονται αναπηρικό καροτσάκι.

Στο πείραμα με τα ποντίκια, το μονωτικό περίβλημα τρυπήθηκε μαζικά όταν εγχύθηκε με τις πρωτεΐνες από το αγελαδινό γάλα.

“Υποπτευόμασταν ότι ο λόγος ήταν μια λανθασμένη ανοσολογική απόκριση, παρόμοια με αυτή που παρατηρήθηκε σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας”, εξήγησε η Rittika Chunder, που συμμετείχε στην μελέτη. “Οι άμυνες του σώματος στην πραγματικότητα επιτίθενται στην καζεΐνη, αλλά στην πορεία, καταστρέφουν επίσης πρωτεΐνες που εμπλέκονται στο σχηματισμό μυελίνης.”

Για να δουν πώς αυτό θα επηρεάσει τους ανθρώπους, οι ερευνητές πρόσθεσαν αντισώματα καζεΐνης από ποντίκια στον ανθρώπινο εγκεφαλικό ιστό, γεγονός που οδήγησε σε παρόμοια αντίδραση.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ανεπιθύμητες ενέργειες επηρέασαν μόνο ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας που είναι αλλεργικοί στην καζεΐνη αγελαδινού γάλακτος. «Αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε μια αυτο-δοκιμή με την οποία τα επηρεαζόμενα άτομα μπορούν να ελέγξουν αν φέρουν αντίστοιχα αντισώματα», δήλωσε η Kürten, «Τουλάχιστον αυτή η υποομάδα θα πρέπει να απέχει από την κατανάλωση γάλακτος, γιαουρτιού ή τυριού cottage».

Αλλά οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι πιθανό ότι το αγελαδινό γάλα αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ανάπτυξης σκλήρυνσης κατά πλάκας σε υγιή άτομα, επειδή η καζεΐνη μπορεί επίσης να προκαλέσει αλλεργίες σε αυτά. Αν και, σημειώνουν ότι αυτό δεν σημαίνει ότι η υπερευαισθησία στην καζεΐνη οδηγεί αναγκαστικά στην ανάπτυξη της νόσου.

Μελέτες δείχνουν ότι τα ποσοστά σκλήρυνσης κατά πλάκας είναι αυξημένα σε πληθυσμούς όπου καταναλώνεται πολύ αγελαδινό γάλα“, κατέληξε η Kürten

Απαιτείται περισσότερη έρευνα, αλλά η Kürten διαβεβαιώνει ότι μια αλλεργία στην καζεΐνη από μόνη της δεν είναι αρκετή για κάποιον να αναπτύξει σκλήρυνση κατά πλάκας, καθώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες κινδύνου και άγνωστες αιτίες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας