Σταθερή αύξηση στις τιμές και στα κέρδη των ταχυφαγείων.
Παρά τις αντιδράσεις για τη συνεχή αύξηση των τιμών των ταχυφαγείων για το γρήγορο φαγητό, όλες οι μεγάλες αλυσίδες αυτής της κατηγορίας έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση στα κέρδη τους.
Κάθε χρόνο, η εταιρεία ερευνών Technomic παρακολουθεί τη δημοτικότητα των αλυσίδων εστιατορίων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες και τις κατατάσσει με βάση τις εθνικές πωλήσεις. Πρόσφατα κυκλοφόρησε την έκθεσή της για το 2023 και η πρώτη δεκάδα δεν έχει εκπλήξεις.
- McDonald’s (53,1 δισ. $, αύξηση 9%)
- Starbucks (31,6 δισ. $, αύξηση 12,5%)
- Chick-fil-A (21,6 δισ. $, αύξηση 14,7%)
- Taco Bell (15 δισ. $, αύξηση 8,2%)
- Wendy’s (12,3 δισ. $, αύξηση 5,1%)
- Dunkin’ (11,9 δισ. $, αύξηση 5,7%)
- Burger King (11 δισ $., αύξηση 6,6%)
- Subway (10 δισ. $, αύξηση 2,1%)
- Chipotle (9,9 δισ. $, αύξηση 15,3%)
- Domino’s (9 δισ. $, αύξηση 3,1%)
Σε σύγκριση με την έκθεση του 2022, η κατάταξη δεν έχει αλλάξει πολύ. Η μόνη εξαίρεση είναι η Chipotle, η οποία ανέβηκε από τη δέκατη στην ένατη θέση. Οι αλυσίδες στις δέκα πρώτες θέσεις αναπτύχθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από τις υπόλοιπες 410 εταιρείες της έκθεσης και αντιπροσωπεύουν το 44% του συνόλου των πωλήσεων.
Η Restaurant Business, η αδελφή εταιρεία της Technomic, αναφέρει ότι οι κύριοι λόγοι πίσω από τη συνολική αύξηση ήταν οι υψηλότερες τιμές και οι περισσότερες τοποθεσίες εστιατορίων. Τα top 500 εστιατόρια του καταλόγου είχαν καθαρή αύξηση 4.000 νέων παραρτημάτων σε ολόκληρη τη χώρα – ο ταχύτερος ρυθμός ανάπτυξης εδώ και επτά χρόνια.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι, κατά μέσο όρο, οι τιμές των εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 7,1%. Η Restaurant Business υποστηρίζει ότι η αύξηση των τιμών και του αριθμού των παραρτημάτων υποδηλώνει ότι «οι καταναλωτές είτε επισκέπτονταν λιγότερο συχνά εστιατόρια τύπου diner είτε παρήγγειλαν επιλογές με χαμηλότερες τιμές είτε κάποιο συνδυασμό και των δύο».
Η θέση της McDonald’s ως η κορυφαία αλυσίδα εστιατορίων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι σταθερή από τότε που η Technomic ξεκίνησε την ετήσια έκθεσή της. Όμως, ο κατάλογος έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Στην έκθεση του 2014, η Pizza Hut ήταν η μεγαλύτερη αλυσίδα πίτσας – μόνο για να αντικατασταθεί από την Domino’s. Η Subway γνώρισε απότομη πτώση στην κατάταξη, καθώς από την τρίτη θέση το 2014 βρέθηκε στην όγδοη θέση το 2023.
Η μεγαλύτερη μεταβολή στη δημοτικότητα των εστιατορίων ανήκει στην Applebee’s. Η αλυσίδα ήταν το 10ο πιο δημοφιλές εστιατόριο το 2014 και έκτοτε έχει εξαφανιστεί εντελώς από τη λίστα. Εστιατόρια όπως τα TGI Fridays και Red Lobster έχουν επίσης εμφανίσει πτώση στη δημοτικότητα τους. Και αν η λίστα της Technomic για το 2023, η οποία περιλαμβάνει πλέον αποκλειστικά fast food και fast casual εστιατόρια, αποτελεί ένδειξη, η εποχή των αλυσίδων diner φαίνεται να φτάνει στο τέλος της.