Στο Συμβούλιο Ελέγχου επικοινωνίας προσέφυγε η ΔΕΛΤΑ καταγγέλλοντας ότι η διαφήμιση της ΝΟΥΝΟΥ για το γάλα προσκρούει στον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης.
Στο συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε η ΔΕΛΤΑ εναντίον της FRIESLANDCAMPINA (ΝΟΥΝΟΥ) καταγγέλλοντας ότι η διαφήμιση της τελευταίας, προσκρούει στις διατάξεις του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης και Επικοινωνίας.
Η FrieslandCampina στη διαφήμισή της αφήνει να εννοηθεί ότι ένα ποτήρι γάλα ΝΟΥΝΟΥ συμβάλλει στην αποφυγή πιθανής παιδικής παχυσαρκίας.
Η προσφυγή συζητήθηκε από την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, η οποία τόνισε πως στο θέμα της παχυσαρκίας των παιδιών, απαιτείται ιδιαίτερα λεπτομερής αξιολόγηση της διατύπωσης των σχετικών διαφημιστικών ισχυρισμών, ώστε να μην υπάρχει κανένα περιθώριο για οποιαδήποτε σύγχυση ή εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός: «…Γι’ αυτό ας κάνουμε κάτι σήμερα, ξεκινώντας από τα πιο βασικά. Ένα ποτήρι γάλα ΝΟΥΝΟΥ σε ένα ισορροπημένο πρωινό. Μια καλή συνήθεια, που προσφέρει απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, χωρίς κενές θερμίδες, που θα κρατήσει τα παιδιά μας χορτάτα με ενέργεια, συμβάλλοντας στην αποφυγή πιθανής παχυσαρκίας» είναι πιθανό να οδηγήσει μέρος των καταναλωτών στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι αυτό που συμβάλλει στην αποφυγή πιθανής παχυσαρκίας είναι το διαφημιζόμενο προϊόν ΝΟΥΝΟΥ και όχι το ισορροπημένο πρωινό, όπως αναφέρεται στον Εθνικό Διατροφικό Οδηγό για βρέφη, παιδιά και εφήβους.
Σημειώνεται ότι στην περιγραφή του εν λόγω Οδηγού για το ισορροπημένο πρωινό περιλαμβάνεται και το γάλα (το συμπυκνωμένο και το υψηλής θερμικής επεξεργασίας). Επομένως, παρότι το γάλα (προφανώς και το γάλα ΝΟΥΝΟΥ) είναι μέρος του ισορροπημένου πρωινού, θα πρέπει – προκειμένου να μην προκύπτει καμία παρανόηση στους καταναλωτές – στην επίκληση του συγκεκριμένου οφέλους, δηλαδή της αποφυγής πιθανής παχυσαρκίας, η έμφαση να δίνεται ξεκάθαρα στο ισορροπημένο πρωινό, στο οποίο και θα πρέπει να αποδίδεται το όφελος, καθώς αυτό υποδεικνύεται από τον Εθνικό Διατροφικό Οδηγό.
Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι ο υπό έλεγχο ισχυρισμός, προσκρούει στο άρθρο 5 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως προκειμένου η επικοινωνία να είναι σύμφωνη με τον Κώδικα.
Κατά τα λοιπά, η Επιτροπή δεν δέχθηκε τις αιτιάσεις που διατυπώνονται στην αίτηση ελέγχου περί υπερβολικών ισχυρισμών υπεροχής και μοναδικότητας και περί μη επιτρεπόμενων ισχυρισμών υγείας και ομόφωνα αποφάσισε ότι στην υπό έλεγχο διαφημιστική επικοινωνία ΝΟΥΝΟΥ δεν εντοπίζεται άλλη παράβαση των διατάξεων του ΕΚΔ-Ε.