Aπαγορεύτηκε η ανάρτηση μιας Βρετανίδας influencer στο Tik Tok, στην οποία διαφήμιζε ένα αλκοολούχο ποτό της επωνυμίας Whisp Drinks με «μόνο 63 θερμίδες ανά κουτάκι».
Η Rosie Breen είναι μια Βρετανίδα influencer, με 428.000 οπαδούς στο TikTok. Εξαιτίας της δημοτικότητάς της, είχε προχωρήσει σε μια συνεργασία με την επωνυμία Whisp Drinks για τη διαφήμιση της σειράς αλκοολούχων ποτών της τον Φεβρουάριο. Σε ένα βίντεο με τίτλο «3 λόγοι που πίνω Whisp Alcohol», η Breen χορεύει με ένα κουτάκι σε κάθε χέρι. To βίντεο στη συνέχεια περιέχει λεζάντες με χαρακτηριστικά για το ποτό, όπως «έχουν μόνο 63 θερμίδες το κουτάκι», και «πράγματι σε μεθούν».
Αρνητικές αντιδράσεις για τη διαφήμιση
Ενώ ο σκοπός της δημοσίευσης ήταν να διαφημίσει τα αλκοολούχα ποτά της Whisp με έναν ευχάριστο τρόπο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάποιοι χρήστες θεώρησαν πως «εκθειάζει» την κατανάλωση αλκοόλ. Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) διερεύνησε εάν η διαφήμιση παραβίαζε τους κανονισμούς διαφήμισης για την παρουσίαση ατόμων που ήταν ή φαινόταν ότι ήταν κάτω των 25 ετών, όπως η Breen στην εν λόγω καμπάνια. Επιπρόσθετα, εκπρόσωπος της Αρχής δήλωσε πως η διαφήμιση αυτή δεν πρέπει να εμφανιστεί στην τρέχουσα μορφή της ξανά, εξαιτίας του ότι οι ισχυρισμοί για την χαμηλή περιεκτικότητά του σε θερμίδες και για το ότι μπορεί να μεθύσει κάποιον ενθαρρύνουν την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Η απάντηση της Breen
Η Whisp Drinks δήλωσε πως θα κατέβαζε τη δημοσίευση, προκειμένου να συμμορφωθεί πλήρως με τις αντιδράσεις, γράφει η Basingstoke Gazzette. Η ίδια η Breen, η οποία ήταν 24 κατά την περίοδο της δημοσίευσης, είπε ότι εκείνη την εποχή ήταν νέα στη συνεργασία με επωνυμίες και ότι δεν γνώριζε την ευαίσθητη φύση του μηνύματος και τους κανόνες διαφήμισης σχετικά με τους μη επιτρεπόμενους ισχυρισμούς ελέγχου βάρους για προϊόντα αλκοόλ. Ζήτησε συγγνώμη και είπε ότι η ανάρτηση αντικατοπτρίζει απλά τη γνώμη της για το ποτό. Ανέφερε, ακόμη, πως θα κατέβαζε τη δημοσίευση, διασφαλίζοντας ότι το μελλοντικό περιεχόμενο του προφίλ της θα συμμορφώνεται με τους κανόνες.