Δημοσιογράφος των New York Times έδωσε σε εργαστήριο αναλύσεων τροφίμων σάντουιτς με τόνο της Subway αλλά το εργαστήριο δεν έβγαλε συμπέρασμα!
Εργαστηριακή μελέτη που πραγματοποίησαν οι New York Times, δεν αναγνώρισε κανένα DNA τόνου στα σάντουιτς με τόνο των Subway. Δημοσιογράφος του μέσου, αγόρασε σάντουιτς με τόνο από τρία καταστήματα του Λος Άντζελες και στη συνέχεια τα έδωσε σε εξειδικευμένο εργαστήριο μελέτης ψαριών, το οποίο όμως δεν κατάφερε να εντοπίσει το είδος του ψαριού στο σάντουιτς!
“Υπάρχουν δύο συμπεράσματα”, είπε στους Times εκπρόσωπος του εργαστηρίου, “Ή ότι έχει υποστεί τόσο μεγάλη επεξεργασία που δεν μπορούσε να ταυτοποιηθεί κάτι με τόνο, ή ότι δεν υπάρχει ίχνος τόνου στο σάντουιτς”.
Τον Ιανουάριο του 2021, δυο πελάτες από την Καλιφόρνια, κατέθεσαν μήνυση στην αλυσίδα Subway, με την κατηγορία πως τα σάντουιτς τόνου δεν περιείχαν καθόλου τόνο, αντιθέτως παρασκευάζονταν από ένα μίγμα διαφόρων τροφών προκειμένου να μιμηθούν τη γεύση τόνου. Ωστόσο, όταν Φεβρουάριο η Inside Edition πραγματοποίησε παρόμοια έρευνα με δείγματα από τη Νέα Υόρκη το εργαστήριο με έδρα τη Φλόριντα, Applied Food Technologies, επιβεβαίωσε πως υπήρχε τόνος.
Η Subway από την πλευρά της, που διαθέτει πάνω από 22.000 καταστήματα στις ΗΠΑ, απάντησε με μηνύσεις στις κατηγορίες, υπερασπιζόμενη την ακεραιότητα των πρώτων υλών της, χαρακτηρίζοντας τις κατηγορίες αβάσιμες. Στις αρχές του χρόνου είχε προβεί και σε διαφήμιση του “100% πραγματικού άγριου τόνου” στον ιστότοπό της και πρόσφερε έκπτωση 15% σε αγοραστές τόνου με τον κωδικό προσφοράς «ITSREAL».
Στις αρχές Φεβρουαρίου, οι πελάτες από την Καλιφόρνια απέσυραν τις πιο σκληρές τους κατηγορίες, ωστόσο ισχυρίζονται πως οι διαφημίσεις και το μάρκετινγκ για τα προϊόντα τόνου της αλυσίδας, είναι παραπλανητικά και ψεύδη.
Το θέμα που έχει απασχολήσει το χώρο, έχει δημιουργήσει ανησυχία στους καταναλωτές αλλά και αντιδράσεις από τους ανταγωνιστές. Κάποιοι από τους οποίους τονίζουν πως καθ΄ότι ο τόνος είναι ένα σχετικά φθηνό προϊόν, το Subway δεν δικαιολογείται να νοθεύει εσκεμμένα τον τόνο. Κάποιοι άλλοι θεωρούν πως δεν θα έκαναν κάτι τέτοιο εσκεμμένα, και δεν θα μπορούσαν να φέρουν ευθύνη για ένα προϊόν που αγοράζουν ως τόνο και δεν είναι τόνος. “Δεν νομίζω ότι ένα μέρος για σάντουιτς να έδινε εσκεμμένα λάθος ετικέτα”, δήλωσε στους Times ο Ντέιβ Ρούντι, πρόεδρος της Catalina Offshore Products. “Αγοράζουν μια κονσέρβα τόνου που γράφει «τόνος”.