Η Γερμανία “κηρύσσει πόλεμο” στην παιδική παχυσαρκία – Η βιομηχανία αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα του μέτρου.
O υπουργός Τροφίμων και Γεωργίας της Γερμανίας Cem Özdemir προτείνει την απαγόρευση των διαφημίσεων ανθυγιεινών τροφίμων, πρόταση που προκάλεσε την αντίδραση της βιομηχανίας ζαχαρωτών.
Σύμφωνα με την DW, ο Γερμανός υπουργός Τροφίμων θέλει να μην εμφανίζονται διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα που απευθύνονται σε παιδιά μεταξύ 6 π.μ. και 23.00 στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτυο. Ακόμα και στο Youtube ή το TikTok. Επιπλέον, οι διαφημιστικές πινακίδες που διαφημίζουν γλυκά, λιπαρά ή αλμυρά τρόφιμα σε έντονα χρώματα θα απαγορευθούν κοντά σε σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικές χαρές.
Σε πολλές χώρες, ο αριθμός των υπέρβαρων παιδιών και εφήβων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες. Περίπου ένα στα έξι παιδιά στη Γερμανία είναι πλέον υπέρβαρο ή ακόμη και παχύσαρκο, σύμφωνα με τον γερμανικό οργανισμό δημόσιας υγείας, το Ινστιτούτο Robert Koch. Μεταξύ των παιδιών ηλικίας 11 έως 13 ετών, το ποσοστό είναι υψηλότερο.
O υπουργός των πρασίνων Özdemir, παρουσίασε την πρότασή του την περασμένη εβδομάδα τονίζοντας πως οι διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών και πως η απόφαση θα είναι «όπλο» για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.
Η περιβαλλοντική οργάνωση WWF χαρακτήρισε τα σχέδια «ορόσημο στην πορεία προς πιο υγιεινές διατροφικές συνθήκες για τα παιδιά» ενώ και η οργάνωση καταναλωτών Foodwatch χαιρέτισε επίσης το γεγονός ότι ο Özdemir «πολεμάει τη βιομηχανία τροφίμων, η οποία σπρώχνει μπιφτέκια, γλυκά και λεμονάδες στα παιδιά χρησιμοποιώντας επιθετικά κόλπα μάρκετινγκ».
Αλλά εκπρόσωποι της γερμανικής βιομηχανίας τροφίμων αμφισβητούν την ιδέα ότι η απαγόρευση της διαφήμισης μπορεί να αποτρέψει την παχυσαρκία. Σε ανακοίνωσή της, η Γερμανική Ένωση Τροφίμων χαρακτήρισε τα κριτήρια του ΠΟΕ «αδιαφανή» και προειδοποίησε ότι το 70% των προϊόντων μπορεί να επηρεαστεί εάν εφαρμοστούν προσθέτοντας πως δεν υπάρχουν ισχυρές επιστημονικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των περιορισμών διαφήμισης στη συνολική διατροφή και την ανάπτυξη παιδικής παχυσαρκίας
Ο Carsten Bernoth, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Γερμανικής Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής (BDSI) μιλώντας στη Deutsche Welle υποστήριξε πως η απαγόρευση της διαφήμισης δεν θα οδηγήσει τα παιδιά να τρώνε λιγότερα γλυκά, και πως “Η διαφήμιση είναι απαραίτητη σε μια οικονομία της αγοράς. Δίνει τη δυνατότητα να πάρετε ένα μερίδιο αγοράς από άλλους ανταγωνιστές.” Η επιλογές των καταναλωτών πρέπει αν είναι ελεύθερες είπε ο Bernoth, ο οποίος φοβάται ότι τα σχέδια του Özdemir θα οδηγούσαν σε σχεδόν πλήρη απαγόρευση της διαφήμισης για τον κλάδο του, καθώς και οι διαφημίσεις που προορίζονται για ενήλικες θα μπορούσαν να εμπίπτουν στην προγραμματισμένη απαγόρευση.