Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν στην αποκάλυψη των δραστών.
Ο διευθυντής των σούπερ μάρκετ Drakes, John-Paul Drake, ανέφερε σε ανάρτηση στο Instagram, δείχνοντας πλάνα του ατόμου που φεύγει από το κατάστημα χωρίς να πληρώσει: «Δεν μπορείς απλά να φύγεις, νομίζω ότι πρέπει να πληρώσεις για αυτά τα πράγματα στην τσέπη σου… Ή απλά απολαμβάνεις να ψωνίζεις στο Drakes;» “Λοιπόν, αυτό δεν είναι ψώνια. Αυτή είναι μια μαγική παράσταση που θέλουμε να σταματήσουμε”.
Το έγκλημα συμβαίνει την ίδια στιγμή που οι πιέσεις κόστους ζωής έχουν βάλει περισσότερους Αυστραλούς σε οικονομική πίεση και έρχεται καθώς μεγάλα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένων των Coles και Woolworths, σημειώνουν ρεκόρ μειωμένων κερδών, λόγω των υψηλότερων τιμών. Ο John-Paul λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποδειχθεί μια πολύ επιτυχημένη τακτική που βοηθά την αστυνομία να πιάσει τους «μάγους». «Βλέπουμε ένα ποσοστό καταδίκης 80% μόλις δημοσιευτεί βίντεο στη σελίδα του Instagram», λέει.
Υπενθυμίζεται πως τον προηγούμενο μήνα, σε ένα κατάστημα Kroger στις ΗΠΑ, υπάλληλος βοήθησε την αστυνομία να ξεσκεπάσει ληστεία, μέσω ενός βίντεο που δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο John-Paul λέει ότι τον περασμένο χρόνο σημειώθηκε αύξηση 236% στις κλοπές καταστημάτων που κοστίζουν στην επιχείρηση περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια. «Δεν μιλάμε για κάποιον που έρχεται να πάρει λίγο βόειο κρέας οικονομίας ή λίγο ψωμί για να ταΐσει την οικογένειά του», λέει.
Η Drakes Supermarkets δεν είναι η μόνη εταιρεία λιανικής που βλέπει κύμα εγκληματικότητας τους τελευταίους μήνες. Οι εκτιμήσεις λένε ότι η κλοπή κοστίζει σε ολόκληρη τη βιομηχανία στην Αυστραλία εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως, και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ Coles και Woolworths, ανέφεραν μεγάλες ζημιές κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
Το ίδιο και ο Fred Harrison, Διευθύνων Σύμβουλος της Ritchies IGA Supermarkets. Είπε στο εθνικό ραδιόφωνο ABC τον Ιούλιο, ότι έχει σημειωθεί «σημαντική αύξηση στις κλοπές σε καταστήματα» εν μέσω της αύξησης των πιέσεων για το κόστος ζωής.
Ο καθηγητής QUT Gary Mortimer, ο οποίος κάνει έρευνα για το λιανικό εμπόριο τροφίμων και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, λέει ότι δεν είναι απλώς ένα τοπικό πρόβλημα. «Οι λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο αναφέρουν υψηλά επίπεδα καταναλωτών που δεν πληρώνουν για αγαθά ή δεν τα σκανάρουν σωστά», λέει.