Το viral βίντεο και η άρνηση της αλυσίδας μεξικάνικου φαγητού.
Υπάλληλοι της μεξικανικής αλυσίδας Chipotle, φέρεται να υποκύπτουν σε μια τάση που έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τον λεγόμενο “κανόνα του τηλεφώνου”, όπου οι πελάτες βιντεοσκοπούν έναν εργαζόμενο που προετοιμάζει μια παραγγελία, ώστε να τον “αναγκάσουν” να φτιάξει μεγαλύτερες μερίδες.
Η συρροή αρνητικών σχολίων σχετικά με τις μερίδες της αλυσίδας ξεκίνησε όταν ο δημοφιλής food blogger Keith Lee ισχυρίστηκε ότι το Chipotle Mexican Grill έχει γίνει τσιγκούνικο στα μεγέθη της μερίδας του και μοιράστηκε μια κριτική για την κανονική παραγγελία μπολ μπουρίτο του ως απόδειξη. «Οι μερίδες ήταν τρελά μικρές», είπε σε ένα viral TikTok που δημοσιεύτηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα.
Η μεξικανική αλυσίδα, που διαθέτει πλέον 3.200 εστιατόρια και, ήταν μια από τις πρώτες αλυσίδες καταστημάτων γρήγορης περιστασιακής εστίασης όταν δημιουργήθηκε το 1993. Η McDonald’s Corporation έγινε σημαντικός επενδυτής το 1998 μέχρι και το 2006, όταν η αλυσίδα είχε επεκταθεί σε περισσότερες από 500 τοποθεσίες. Από το 2018 υπάρχουν 33 τοποθεσίες εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών με 19 τοποθεσίες στον Καναδά, 6 τοποθεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, 6 στη Γαλλία και 2 στη Γερμανία, ενώ το 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τον όμιλο Alshaya που εδρεύει στο Κουβέιτ στην πρώτη της συμφωνία franchise για να επεκταθεί στη Μέση Ανατολή.
Παρά την ιστορία της όμως, η αλυσίδα άφησε απογοητευμένους τους θαυμαστές τον τελευταίο καιρό λόγω μειωμένων μερίδων. Καθώς ο Lee έδειξε στους 16,3 εκατομμύρια ακολούθους του TikTok μια γεύση από το μπολ Chipotle burrito του, το οποίο παρήγγειλε με κοτόπουλο, έσκαψε γύρω από το μπολ burrito με το πιρούνι του για να βρει μόνο τέσσερα κομμάτια κοτόπουλου στο κάτω μέρος.
Μετά από αυτό, αρκετοί πελάτες της Chipotle συμφώνησαν ότι και αυτοί παρατήρησαν διαφορά στις μερίδες από την αμερικανική αλυσίδα fast casual. «Χρειαζόταν ο Keith Lee να φωνάζει τον Chipotle στις μερίδες τους», σχολίασε ένα άτομο κάτω από το βίντεό του, ενώ ένας άλλος χρήστης έγραψε: «Έπρεπε να ειπωθεί! Έχουν τσιγκουνευτεί το κρέας και η ποιότητα δεν είναι αυτή που ήταν!» Αφού η κριτική του Lee για το Chipotle έγινε viral, με 17 εκατομμύρια προβολές, προκάλεσε μια διαδικτυακή καμπάνια για να πείσει το Chipotle να αλλάξει το μέγεθος στις μερίδες του. Σύμφωνα με τους χρήστες, ο υποτιθέμενος «κανόνας τηλεφώνου» δίνει κίνητρα στους εργαζόμενους να δίνουν στους πελάτες περισσότερο φαγητό λόγω της πίεσης της βιντεοσκόπησης.
Σε αρκετά βίντεο που έχουν γίνει και αυτά viral, αρκετοί πελάτες έχουν δοκιμάσει τον “κανόνα τηλεφώνου”, που κατά τα λεγόμενα τους αποδίδει, αφού οι εργαζόμενοι έκαναν πράγματι μεγαλύτερες μερίδες. Κάτι που διαψεύδει η Laurie Schalow, επικεφαλής εταιρικών υποθέσεων και ασφάλειας τροφίμων της εταιρείας. Μιλώντας στο People, είπε ότι ο viral «κανόνας τηλεφώνου» δεν αποτελεί επίσημη πολιτική της Chipotle και είπε ότι «δεν υπήρξαν αλλαγές στο μέγεθος των μερίδων».
Οι πελάτες εξέφρασαν προηγουμένως την απογοήτευσή τους αφού η εταιρεία αύξησε τις τιμές της για τέταρτη φορά μέσα σε λίγο περισσότερο από δύο χρόνια λόγω «αντισταθμισμένου πληθωρισμού», σύμφωνα με έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το BusinessInsider. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Chipotle φέρεται να αύξησε τις τιμές της κατά 4% πάνω από μια άλλη αύξηση τον Ιούνιο του 2021, η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε για να αντισταθμίσει την αύξηση των μισθών των εργαζομένων.