Οι παράγοντες που οδηγούν την αποδοχή και την καινοτομία στο ελληνικό γιαούρτι.
Το γιαούρτι, ένα τρόφιμο με αρχαία προέλευση, ήταν αναπόσπαστο μέρος της διατροφής σε πολιτισμούς όπως η Αρχαία Ελλάδα, η Μεσοποταμία και η Κεντρική Ασία. Η παραγωγή του ξεκίνησε με την αυθόρμητη ζύμωση του γάλακτος σε δοχεία από δέρμα ζώων, με αποτέλεσμα, κρεμώδη υφή και ξεχωριστή γεύση. Με την πάροδο του χρόνου, το γιαούρτι έχει “υφανθεί” σε πολιτιστικές παραδόσεις παγκοσμίως, και έγινε βασικό προϊόν σε πολλές περιοχές.
Μεταξύ των πολλών παραλλαγών του, το ελληνικό γιαούρτι κέρδισε πρόσφατα παγκόσμια αναγνώριση για την παχιά υφή και την ελαφρώς όξινη γεύση του, μαζί με τα αξιοσημείωτα διατροφικά του οφέλη. Συνολικά το ελληνικό γιαούρτι ξεχωρίζει ως ένα ιδιαίτερα επιθυμητό λειτουργικό τρόφιμο λόγω του πλούσιου θρεπτικού και αισθητηριακού του προφίλ.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τοξικές ουσίες σε δημοφιλή εσώρουχα – Διεθνής μελέτη – Πως να ξεχωρίσετε ποια εσώρουχα δεν περιέχουν επικίνδυνα υλικά
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έλληνες καταναλωτές ΠΡΟΣΟΧΗ στις ντομάτες – Τι έδειξαν οι νέοι έλεγχοι του ΥΠΑΑΤ για την παρουσία φυτοφαρμάκων
Η διαδικασία στράγγισης που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του ελληνικού γιαουρτιού αφαιρεί τον ορό γάλακτος, αποδίδοντας ένα προϊόν με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (περιέχει έως και διπλάσια πρωτεΐνη από το παραδοσιακό γιαούρτι) και χαμηλότερα επίπεδα λακτόζης και υδατανθράκων. Αυτή η διαδικασία συγκεντρώνει βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως το ασβέστιο, τα προβιοτικά και τις βιταμίνες, ενώ συμβάλλει στην κρεμώδη υφή και την πικάντικη γεύση του γιαουρτιού – ιδιότητες που έχουν αυξήσει την εκτίμηση των καταναλωτών.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η Ευρώπη ενημέρωσε την Ελλάδα για κίνδυνο από μουστάρδα – Μπορεί να προκαλέσει καρδιακά προβλήματα
Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία του προσδιορισμού του περιγραφικού αισθητηριακού προφίλ και της αποδοχής των καταναλωτών, καθώς είναι παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την αισθητηριακή ποιότητα των τροφίμων, μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση FOODS, είχε στόχο να εντοπίσει τους αισθητηριακούς περιγραφικούς παράγοντες που οδηγούν στην θετική προτίμηση των καταναλωτών για το ελληνικό γιαούρτι.
Γιατί λοιπόν το ελληνικό γιαούρτι αρέσει τόσο πολύ;
Οι ερευνητές έδωσαν 11 δείγματα ελληνικού γιαουρτιού που διατηρήθηκαν στους 4ο C σε 22 εκπαιδευμένους αξιολογητές. Τα δείγματα με υψηλότερη αποδοχή από τον καταναλωτή χαρακτηρίστηκαν από αισθητηριακά χαρακτηριστικά όπως «υψηλή υφή στο στόμα, ομοιομορφία επιφάνειας, κρεμώδη υφή, εμφανής ομοιογένεια, γέμιση στόματος, κράτημα στο στόμα, ευκολία λήψης με κουτάλι, γεύση κρέμας γάλακτος, γλυκύτητα , και γεύση γαλακτοκομικών». Αυτά τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά έδειξαν ισχυρές συσχετίσεις με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, τονίζοντας τη σημασία τους στη βελτιστοποίηση του προϊόντος.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπορείτε να φάτε άφοβα ωμό σπανάκι;
Η κατανόηση αυτών των χαρακτηριστικών επιτρέπει στοχευμένες προσαρμογές από τη γαλακτοβιομηχανόα στα σκευάσματα, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη αισθητική ελκυστικότητα, ενώ παράλληλα τηρούνται οι περιορισμοί των συστατικών και η πρακτικότητα παραγωγής.
Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τον κρίσιμο ρόλο της ευθυγράμμισης των αισθητηριακών ιδιοτήτων με τις προσδοκίες των καταναλωτών για τη βελτίωση της αποδοχής του προϊόντος και ανοίγουν το δρόμο για περαιτέρω τελειοποίηση των σκευασμάτων ελληνικού γιαουρτιού για την αντιμετώπιση διαφορετικών απαιτήσεων της αγοράς. Τα ευρήματα προσφέρουν ένα ισχυρό πλαίσιο για το σχεδιασμό προϊόντων που επιτυγχάνουν μια ισορροπία μεταξύ της αισθητηριακής αριστείας και των πρακτικών στρατηγικών σύνθεσης.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.