Η χορηγία της Coca-Cola στην διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP27, προκάλεσε αντιδράσεις και ευρύτερες ανησυχίες για την επιρροή της πολυεθνικής.
H “εμβληματική” διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, γνωστή και ως COP27, θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα στο θέρετρο της Ερυθράς Θάλασσας Σαρμ ελ Σέιχ. Το ζητούμενο της διάσκεψης θα είναι οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση της θερμοκρασίας, με απώτερο σκοπό τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη.
Τη χορηγία της φετινής διάσκεψης, όπως ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο, ανέλαβε, μεταξύ άλλων εταιρειών η πολυεθνική Coca-Cola. Αναμενόμενα, αυτή η χορηγία προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και το διαδίκτυο γενικότερα.
Περιβαλλοντικοί ακτιβιστές αντιτίθενται σε αυτή την κίνηση της Coca-Cola, με χαρακτηριστικό παράδειγμα μια διαδικτυακή αίτηση που ζητούσε την απομάκρυνσή της ως χορηγού. Η αίτηση έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 228.000 υπογραφές, αναφέρει ο ιστότοπος Now This News.
Οι επικριτές λένε ότι η εταιρική συμμετοχή έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα των συναντήσεων, όπου δεκάδες χιλιάδες εκπρόσωποι από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται για να συνάψουν παγκόσμιες συμφωνίες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής για να σταματήσουν τη θέρμανση της γης σε επικίνδυνα επίπεδα. Φέτος, το επίκεντρο είναι ο τρόπος υλοποίησης των υποσχέσεων που δόθηκαν σε προηγούμενα συνέδρια, σύμφωνα με την αιγυπτιακή προεδρία.
Η Coca-Cola, όπως και ορισμένα μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας τροφίμων, ανήκουν στην κατηγορία Big Food, δηλαδή των μετρημένων στα δάχτυλα των δύο χεριών ομίλων που ελέγχουν το 90% της παγκόσμιας αγοράς τροφίμων και ποτών. Αυτό, παράλληλα, καθιστά την Coca-Cola μια από τις κύριες αιτίες περιβαλλοντικής μόλυνσης παγκοσμίως.
Και ενώ η Coca-Cola υπογραμμίζει πως αυτή η χορηγία αποτελεί ένδειξη των δεσμεύσεών της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ο ΟΗΕ δηλώνει πως επιθυμεί αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με τους χορηγούς της διάσκεψης, δεν αλλάζει το γεγονός ότι για τις μεγάλες εταιρείες αυτή η κίνηση δεν αποτελεί παρά μια στρατηγική μάρκετινγκ, ισχυρίζονται οι ακτιβιστές.