Δηλώσεις του διευθύνοντος Συμβούλου της Παπαστράτος Γ. Μαργώνη για το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντων.
Στον μετασχηματισμό της Παπαστράτος από μια παραδοσιακή καπνοβιομηχανία σε μια εταιρεία τεχνολογίας, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Μαργώνης, συμμετέχοντας σε πάνελ στο πλαίσιο του 8oυ οικονομικού φόρουμ των Δελφών, με θέμα την καινοτομία και το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντων. «Μια εταιρεία με πορεία 95 ετών δεν είναι εύκολο να μετασχηματιστεί» σημείωσε και συμπλήρωσε: «κάναμε έναν μεγάλο μετασχηματισμό σε εταιρεία τεχνολογίας για να δώσουμε λύσεις και αλλάξαμε συνολικά τη δουλειά μας, από την αρχή μέχρι το τέλος, από την παραγωγή, μέχρι τον τρόπο που εμπορευόμαστε. Στο πλαίσιο αυτό ψηφιοποιήσαμε όλες τις διαδικασίες μας».
Στην παρέμβασή του, ο κ. Μαργώνης επεσήμανε ότι το re-skilling αποτελεί μονόδρομο και οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ευθύνη να βοηθήσουν σε αυτή τη κατεύθυνση. «Έχουμε την ευθύνη να μπούμε στη διαδικασία του brain retrain. Τους ανθρώπους που μας έφτασαν μέχρι εδώ πρέπει να τους βοηθήσουμε. Πρέπει να δώσουμε έμπνευση και εργαλεία στους εργαζόμενους που έκαναν κάτι συγκεκριμένο να κάνουν κάτι άλλο» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στην κουλτούρα επιχειρηματικότητας τόνισε ότι είναι στο DNA των Ελλήνων. Όπως είπε, τα νούμερα δείχνουν ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα συνήθως είναι εσωστρεφής και μόνο τα τελευταία χρόνια είχαμε μια ανάπτυξη προς την άλλη κατεύθυνση. Όμως, ιστορικά η ελληνική επιχειρηματικότητα διέπρεπε στο κατάλληλο περιβάλλον και στις κατάλληλες συνθήκες. «Αυτό είναι μέρος του DNA μας και παραμένει ανθεκτικό, παρά τις δυσκολίες που μας ώθησαν προς την εσωστρέφεια» ανέφερε.
Ο ίδιος σημείωσε: «Έχουμε κάποια στοιχεία που μας διαφοροποιούν σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνέχεια. Ο Έλληνας είναι προσαρμοστικός και έχουμε μια καλή εκπαίδευση με τα προβλήματά της. Πιστεύω ότι αν ενισχύσουμε το κομμάτι της παιδείας, μέσω στην οικογένειας και μέσω των φορέων και σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε την επιχειρηματικότητα, θα πετύχουμε πολλά. Η επιχειρηματικότητα προχωράει μπροστά την κοινωνία αν είναι σωστή και διαφανής. Κι εμείς στις εταιρείες μας πρέπει να τη δουλεύουμε την κουλτούρα, έχουμε χρέος να βοηθήσουμε την ελληνική κοινωνία και οικονομία».
ΑΠΕ