Ποιες τεχνικές θα ωφελήσουν τους εμπόρους λιανικής θαλασσινών να χρησιμοποιήσουν στα προϊόντα τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών.
Η σήμανση στα θαλασσινά, όπως και σε όλα τα τρόφιμα, δεν αποτελεί μόνο άλλη μια στρατηγική μάρκετινγκ, αλλά αποτελεί και ένα είδος επικοινωνίας και ενημέρωσης των πελατών από τις εταιρείες. Για παράδειγμα, μια σήμανση μπορεί να παρέχει πληροφορίες σχετικά με το αν τα θαλασσινά συγκομίστηκαν με βιώσιμο και ασφαλή για τα δελφίνια τρόπο.
Επιπλέον, η σήμανση μπορεί να υποδεικνύει άλλους παράγοντες όλο και πιο σημαντικούς για τους αγοραστές, όπως εάν το ψάρι αλιεύεται ή εκτρέφεται, την περιοχή προέλευσης των θαλασσινών, εάν αυτά καταψύχθηκαν στο πλοίο για να διατηρηθεί η μέγιστη φρεσκάδα και πόσο σύντομα το κατάστημα παραλαμβάνει τα θαλασσινά μετά το ψάρεμα. Από όλα αυτά, γίνεται ξεκάθαρος ο ρόλος της σήμανσης και στην επικύρωση της φρεσκάδας και πως δεν περιορίζεται στην ανάδειξη της τιμής.
Καταναλωτές δεκτικοί σε συνταγές και τρόπους μαγειρέματος
Όταν μιλά κανείς για σήμανση, φυσικά, δεν πρέπει να αφήνει εκτός τους καταναλωτές, οι οποίοι πέρα από τη βιωσιμότητα, ενδιαφέρονται και για άλλα πράγματα. Σύμφωνα με μια καταναλωτική έρευνα της Wisner Marketing LLC, οι αγοραστές είναι πιο δεκτικοί στις πινακίδες με προτάσεις συνταγών στο τμήμα θαλασσινών σε σχέση με άλλες περιοχές του καταστήματος. Αυτομάτως, αυτό σημαίνει πως μια σήμανση θα μπορούσε, ενδεχομένως, να ενσωματώνει στις πληροφορίες της και προτεινόμενα πιάτα ή τρόπο μαγειρέματος.
Τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά που επικοινωνούνται σε σημάνσεις θαλασσινών
Οι λιανοπωλητές που χρησιμοποιούν τέτοια εργαλεία περιλαμβάνουν τη Mariano’s με έδρα το Σικάγο. Πρόσφατα, η Mariano’s προώθησε τα βιολογικά φιλέτα σολομού της με μια ειδική σήμανση που περιλαμβάνει χαρακτηριστικά, όπως ότι αποτελούν τοπικό προϊόν ή ότι είναι βιολογικοί, χωρίς αντιβιοτικά ή αυξητικές ορμόνες. Το προϊόν επισημάνθηκε επίσης ως η «καλύτερη επιλογή» από το πρόγραμμα Seafood Watch του Monterey Bay Aquarium, το οποίο θέτει πρότυπα βιωσιμότητας για τις πρακτικές αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, αναφέρει το Supermarket News.
Μια ποικιλία τύπων σήμανσης μπορεί επίσης να επηρεάσει τις αγορές των καταναλωτών. Η τοποθέτηση ενός μαυροπίνακα στον τοίχο πίσω από τον πάγκο με θαλασσινά με μηνύματα με κιμωλία, για παράδειγμα, είναι ένα καλό μέσο διαφήμισης της φρεσκάδας, αναφέροντας τα προϊόντα που μόλις έφτασαν και ενημερώνοντας τα δεδομένα καθημερινά ή τουλάχιστον εβδομαδιαία.
Προσαρμογή ανάλογα με το αγοραστικό κοινό
Οι έμποροι λιανικής θαλασσινών είναι αναγκαίο να προσαρμόσουν τα μηνύματα στις σημάνσεις σύμφωνα με τα δημογραφικά στοιχεία της τοπικής βάσης αγοραστών. Η επισήμανση της τιμολόγησης χαρακτηριστικών, για παράδειγμα, είναι αποτελεσματική για την προσέλκυση καταναλωτών που γνωρίζουν το κόστος, ενώ τα καταστήματα που απευθύνονται σε άτομα με μεγαλύτερη οικονομική ευμάρεια, μπορούν να ενσωματώσουν μηνύματα που τονίζουν την εμπειρία του φαγητού, όπως η υφή και η γεύση.
Η τέλεια ισορροπία
Και ενώ οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα για το τι τρώνε, οι έμποροι λιανικής πρέπει να διατηρούν μια ισορροπία στα μηνύματα που συμπεριλαμβάνουν και να μην βομβαρδίζουν τον καταναλωτή με υπερβολική πληροφορία.
Επιπλέον, έχει σημασία να παραλείπουν λέξεις ή θέματα που μπορεί να δώσουν στους αγοραστές μια αρνητική αντίληψη για τα θαλασσινά, όπως ο «υδράργυρος», ακόμα και αν είναι για να αναφέρουν πως δεν εμπεριέχεται στο προϊόν.