Τρίτη, 9 Αυγούστου, 2022
27.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ι. Λουμίδης στο cibum: Ο «άγραφος κανόνας» που οδήγησε στην επιτυχία των καφεκοπτείων Λουμίδη

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΙ. Λουμίδης στο cibum: Ο «άγραφος κανόνας» που οδήγησε στην επιτυχία των καφεκοπτείων Λουμίδη
spot_img

Ένας από τους εκπροσώπους της τρίτης γενιάς Λουμίδη και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής των Καφεκοπτείων Λουμίδη ο Ιάσωνας Λουμίδης μίλησε στο cibum και μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε «πέρα από το όνομα» και να γνωρίσουμε καλύτερα την οικογένεια που έβαλε την σφραγίδα της στην ιστορία του καφέ στην Ελλάδα

Της Βιργινίας Κιμπουρόπουλου 

Ποιος Έλληνας νέος,  μεσήλικας ή ηλικιωμένος δεν γνωρίζει το όνομα “Λουμίδη”; Αν υπάρχουν, σίγουρα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Ο καφές των Καφεκοπτείων Λουμίδη ήταν το πολύτιμο δώρο των Αθηναίων όταν επισκέπτονταν τους συγγενείς τους στην επαρχία και στα νησιά, τις εποχές που οι ακτοπλοϊκές  και υπεραστικές συγκοινωνίες ήταν δύσκολες. Η απόλαυσή του φρεσκοκομμένου καφέ και των παραδοσιακών γλυκών των Καφεκοπτείων Λουμίδη ήταν και παραμένει αγαπημένη ελληνική συνήθεια ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής φιλοξενίας.

Ο Έλληνας έχει συνδυάσει αυτό το όνομα με την πρωινή του ρουτίνα, την αγαπημένη του παράδοση στον καφέ… τον ελληνικό, τον αυθεντικό, τον καφέ που η μυρωδιά και η γεύση του σηματοδοτεί το πρωινό ξύπνημα. Ωστόσο, πέρα από το όνομα, πίσω από αυτή την επιχείρηση ,κρύβεται μια δεμένη και δυνατή οικογένεια.

Το όραμα αυτής της οικογένειας να γίνει «θεσμός», είναι και ο λόγος που μιλάμε πια για την τρίτη γενιά της Οικογένειας Λουμίδη με πάνω από 100 χρόνια παρουσίας στην ελληνική επικράτεια. Μια ευχάριστη συζήτηση του cibum με τον Ιάσωνα Λουμίδη, Γενικό Εμπορικό Διευθυντή των Καφεκοπτείων Λουμίδη, μας έδωσε την ευκαιρία να εμβαθύνουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα την τρίτη γενιά, που συνεχίζει να εξελίσσει το όραμα και τις προοπτικές της εταιρείας.

«Η ιστορία των Καφεκοπτείων Λουμίδη ξεκινά όταν το 1920, τρία αδέλφια από την Κάρυστο, ο Αντώνης, ο Νίκος και ο Ιάσων Λουμίδης, δημιουργούν στην οδό Ρετσίνα στον Πειραιά, το πρώτο δίκτυο κατ’ οίκον διανομών με κάρα, πωλώντας φρεσκοκομμένο καφέ». λέει στο cibum ο κ. Ιάσωνας Λουμίδης.

C: Πώς πήρατε την απόφαση να ακολουθήσετε τα βήματα της οικογένειάς σας;

«Αυτό είναι κάτι που με ρωτάνε πολλοί. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήμουν μέσα στην εταιρεία. Στο εργοστάσιο αλλά και στα καταστήματα ήμουν συνέχεια εκεί. Όταν είσαι μέρος μιας τρίτης γενιάς, με τις δύο προηγούμενες να είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον καφέ είναι δύσκολο να μην «επηρεαστείς». Μάλιστα, ο πατέρας μου, όταν τελείωσα τις σπουδές μου, με ρώτησε τι θα ήθελα να κάνω. Εγώ αμέσως εξέφρασα την επιθυμία μου να ενταχθώ στην εταιρεία και ήμουν, μάλιστα και ο πρώτος από την τρίτη γενιά που από το 1996 είμαι στα Καφεκοπτεία Λουμίδη»

Ο κ. Ιάσωνας Λουμίδης παραδέχεται πως από το Πανεπιστήμιο ακόμα, τον έλκυε ο χώρος της επικοινωνίας και των πωλήσεων. Οπότε, αν δεν συμμετείχε στην οικογενειακή επιχείρηση σίγουρα, θα ασχολούνταν πάλι με τον τομέα της εστίασης. Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται να υλοποιηθεί κάποια στιγμή και αυτό του το όνειρο γιατί όπως μας τόνισε… «κοντοζυγώνει».

«Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη ικανοποίηση είναι να βλέπεις τους πελάτες να είναι ευχαριστημένοι και να επιλέγουν ξανά και ξανά τα προϊόντα μας. Αυτό για μένα είναι ανεκτίμητο. Το moto μας στα Καφεκοπτεία Λουμίδη είναι «Προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες», γιατί είναι τελείως διαφορετικό να πάρει κανείς έναν ελληνικό καφέ από ένα σουπερμάρκετ και άλλο από ένα καφεκοπτείο, στο οποίο μπορεί να μυρίσει, να δοκιμάσει, να εξερευνήσει να πει πως θέλει το δικό του χαρμάνι και τελικά να το απολαύσει όπως ακριβώς του αρέσει».

Ιάσωνας Λουμίδης Γενικός Εμπορικός Διευθυντής Καφεκοπτείων Λουμίδη

Ο «άγραφος κανόνας» της τρίτης γενιάς

Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που παρουσιάζουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, – είναι αφενός ο τρόπος διοίκησης και αφετέρου η διαδικασία διαδοχής. Μία άλλη σημαντική πρόκληση που προκαλεί εμπόδια στην ανάπτυξη, είναι συχνά οι ενδοοικογενειακές συγκρούσεις.

Όμως η οικογένεια Λουμίδη έχει λύσει ριζικά όλα αυτά τα θέματα. Τα μέλη της, εφαρμόζουν έναν «άγραφο κανόνα»: να περάσουν όλοι από όλα τα σημαντικά πόστα που περιλαμβάνουν την εμπορική διεύθυνση, την οικονομική, την παραγωγή, η οποία είναι εξολοκλήρου δική τους.

«Εγώ, όπως και τα άλλα μέλη της οικογένειας-έχω περάσει από όλα τα πόστα» λέει ο Ιάσωνας Λουμίδης και συνεχίζει: «Αυτή τη στιγμή, είμαι στο εμπορικό κομμάτι, δηλαδή τις πωλήσεις, την επικοινωνία με τους πελάτες τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική. Ο αδελφός μου ο Βασίλης είναι υπεύθυνος στην παραγωγή στο εργοστάσιο στη Μεταμόρφωση και στο κομμάτι της εισαγωγής του καφέ. Ο πιο νέος, ο Νικόλας, είναι υπεύθυνος στο χρηματοοικονομικό κομμάτι, τεράστιας σημασίας για την εταιρεία, και στο IT, δηλαδή τον τεχνολογικό τομέα». 

«Το ΙΤ αφορά και το κομμάτι του e-shop των Καφεκοπτείων Λουμίδη, το οποίο στήθηκε μέσα στην πανδημία μέσα σε μόλις 15 μέρες. Έκτοτε το e-shop μας έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό, ιδιαίτερα σε όσους δεν έχουν άμεση πρόσβαση στα καταστήματα μας, και μέσα από τις Online αγορές έχει τη δυνατότητα να απολαμβάνει όλα μας τα προϊόντα».

Η χρυσή συνταγή της εξωστρέφειας

Τα Καφεκοπτεία Λουμίδη έχουν προσθέσει και άλλο ένα δυνατό «όπλο» στην φαρέτρα τους για να επιτύχουν την εξέλιξη και την ανάπτυξη. Μια από τις πιο σημαντικές καινοτομίες που θεωρεί ο Ιάσωνας Λουμίδης, πως έχουν γίνει στα Καφεκοπτεία, είναι πως κατάφεραν να ξεπεράσουν ορισμένες παλιές ιδεοληψίες και να δουλέψουν ενωμένοι και με άλλα μέλη πέραν της οικογένειας, εκσυγχρονίζοντας το DNA της εταιρείας.

 «Εμείς ως Τρίτη γενιά έχουμε ανοίξει την οικογενειοκρατία και έχουμε βάλει στην εταιρεία και συνεργάτες που τους θεωρούμε οικογένεια και αυτοί με την εμπειρία τους έρχονται και συμπληρώνουν το παζλ της επιτυχίας. Θεωρώ ότι αυτή είναι η καλύτερη συνταγή. Το κοινό όραμα είναι η αγάπη μας για τον καφέ και η οικογενειακότητα. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι το fair process, δηλαδή να είμαστε δίκαιοι προς όλους. Υπάρχουν πολλοί συνεργάτες που δουλεύουν σε εμάς εδώ και δεκαετίες» λέει ο κ. Λουμίδης και θυμάται με νοσταλγία τους παλιούς συνεργάτες του παππού του. «Όταν ήρθα εγώ το 95 στην εταιρεία, κάθισα για πολλούς μήνες να μάθω την δουλειά δίπλα σε έναν άνθρωπο, ο οποίος ήταν συνταξιούχος και παρέμενε στην εταιρεία γιατί αγαπούσε τη δουλειά του και δεν του ήταν εύκολο να την αποχωριστεί, ήταν ο πρώτος λογιστής του παππού μου του Ιάσωνα».

 Τέταρτη Γενιά: “Δεν είναι και τόσο απίθανο να συμβεί”

«Εγώ έχω δύο παιδιά, ο ένας τώρα ξεκινάει τις σπουδές του και έχει αρχίσει και με ρωτάει για τη δουλειά. Ως τρίτη γενιά αυτό που συμβουλεύουμε τα «νέα μέλη» πριν την απόφασή τους για ένταξη ή μη στην οικογενειακή μας επιχείρηση, είναι η ολοκλήρωση κάποιων σπουδών στο πεδίο ενδιαφέροντός τους, η απόκτηση διπλώματος ή πτυχίου και η εργασιακή εμπειρία σε κάποιο διαφορετικό περιβάλλον στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα προκειμένου να αποκτήσουν περισσότερα ερεθίσματα και εμπειρίες. Εάν γίνει κομμάτι της εταιρείας κάποιο από τα δικά μου παιδιά, θα είναι και το πρώτο της 4ης γενιάς».

Η πανδημία

«Η πανδημία είναι ένα γεγονός που ήρθε στη ζωή των καταναλωτών και των επιχειρηματιών εντελώς ξαφνικά. Βέβαια, για ορισμένες επιχειρήσεις στην κατηγορία τρόφιμα-ποτά, υπήρχε το πλεονέκτημα πως δεν χρειάστηκε να κλείσουν τα καταστήματα «ούτε μια μέρα».

«Βέβαια, είχαμε δυσκολίες, ο κόσμος δεν ερχόταν «εύκολα» στα καταστήματα του κέντρου, φοβόταν τις επαφές και τις μετακινήσεις. Η δημιουργία του e-shop μας, εξισορρόπησε σε κάποιο βαθμό την κατάσταση, δίνοντας στον κόσμο την δυνατότητα να κάνει τις αγορές του με μεγάλη άνεση και ευκολία από το σπίτι».

«Εκεί που αντιληφθήκαμε πιο άμεσα τις επιπτώσεις της πανδημίας ήταν στο κανάλι της χονδρικής πώλησης. Στη λεγόμενη HORECA, δηλαδή τα ξενοδοχεία και μεγάλες επιχειρήσεις που ήταν κλειστά, με αποτέλεσμα να μην προμηθεύονται προϊόντα».

Το Coffee Brew Bar

«Το νέο μας Coffee Brew Bar, ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία του ως shop in shop, μέσα στο ιστορικό κατάστημα της οδού Αιόλου.

Το νέο αυτό εγχείρημα, είναι ένα ακόμα βήμα εξέλιξης και ανανέωσης στα πολλά βήματα που έχουν γίνει στα 102 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας της οικογενειακής μας επιχείρησης, σηματοδοτώντας μία νέα, φρέσκια εποχή».

«Η δραστηριοποίηση μας στην αγορά του σερβιριζόμενου καφέ δεν γίνεται τυχαία. Γίνεται αξιοποιώντας  την μακρόχρονη εμπειρία, την βαθιά γνώση, το πάθος μας για τον καφέ, την τέχνη που χρειάζεται, συνοδευόμενα από τις διαχρονικές αξίες μας. Την «οικογενειακότητα», που σημαίνει  γνήσιο σεβασμό και ενδιαφέρον για τους πελάτες και τους ανθρώπους μας».

«Σκοπός μας εδώ και 102 χρόνια είναι να «προσφέρουμε στους καταναλωτές αυθεντικές εμπειρίες μέσα από τον κόσμο του καφέ». Και τώρα, μέσα από το νέο Coffee Brew, το κατάστημα της Ομόνοιας μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο χώρο με νέες υπηρεσίες και προϊόντα που αναβαθμίζουν, αλλά και διευρύνουν την εμπειρία των επισκεπτών μας».

Το νέο μας εγχείρημα στηρίζεται στα εξής συστατικά:

•           Καφέδες υψηλής ποιότητας, διαλεγμένους κόκκο – κόκκο

•           «State of the art» εξοπλισμό

•           Άρτια εκπαιδευμένους και εξειδικευμένους Βaristi, που έχουν πάθος για αυτό που κάνουν και αντιμετωπίζουν την εκχύλιση του καφέ σαν τέχνη

Σαν επιχειρηματίας αντιλαμβάνεστε πως βρισκόμαστε εν μέσω μιας πολύπλευρης κρίσης. Τι βήματα πιστεύετε πως θα μπορούσαν να γίνουν σε επίπεδα ΕΕ και κράτους για να στηριχθούν οι επιχειρήσεις σε αυτή τη δύσκολη περίοδο;

«Στον δικό μας τον κλάδο τα 2 τελευταία χρόνια είχαμε αρκετά σημαντική βοήθεια. Τόσο με τα προγράμματα στήριξης του κόστους των εργοδοτικών εισφορών όσο και με τις διευκολύνσεις στις πληρωμές των πάγιων στοιχείων».

«Κάτι που προσωπικά θεωρώ πως επηρεάζει αρνητικά τον κλάδο του καφέ είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του καφέ υπάρχει από το 2017 και προστίθεται πάνω στο κόστος της πρώτης ύλης του. Εδώ και χρόνια,  συντονισμένα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, προσπαθούμε να επιτύχουμε την μείωσή του – αν όχι κατάργησή του- σε συζητήσεις με την κυβέρνηση. Η μείωση ή η κατάργησή του θα ήταν ιδιαίτερα σημαντική  τόσο για τον κλάδο όσο και για τον καταναλωτή που σήμερα καταλήγει να πληρώνει τον καφέ πολύ πιο ακριβά λόγω της συγκεκριμένης επιβάρυνσης».

C: Ποιο προϊόν πουλάει περισσότερο στα Καφεκοπτεία;

Ο κ. Ι. Λουμίδης διακρίνει 2 κατηγορίες πελατών. «Υπάρχει ο παραδοσιακός πελάτης που προτιμά τον ξανθό παραδοσιακό ελληνικό και τα διάφορα χαρμάνια του ελληνικού, καθώς και οι πελάτες που προτιμούν τον espresso που έχει ανέβει αισθητά στις καταναλωτικές προτιμήσεις. «Έχουμε μπει, λοιπόν, δυναμικά σε αυτό το κομμάτι, έχουμε λανσάρει ακόμη και κάψουλες αλουμινίου συμβατές με τις μηχανές Nespresso για να απολαμβάνει ο καταναλωτής ένα σταθερά ποιοτικό ρόφημα espresso με απλά βήματα. Μέσα από την πορεία του Coffee Brew Bar βλέπουμε ότι η πλειοψηφία απολαμβάνει κρύα ροφήματα espresso αλλά και milk beverages . Άρα ο καφές που επιλέγουν οι πελάτες για το σπίτι είναι, κυρίως, ο ελληνικός, ενώ ο espresso και οι ποικιλίες του είναι κάτι που προτιμούν να πιούν έξω».

C:Υπάρχει κάποια εταιρεία στην Ελλάδα ή εξωτερικό στο τρόφιμο που θαυμάζετε;

«Πολλές εταιρείες. Μάλιστα, επειδή ετοιμαζόμαστε να γίνουμε μέρος μιας εξαιρετικής πρωτοβουλίας που λέγεται ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ (γύρω στις 70 εταιρείες από όλη την Ελλάδα), με Έλληνες μετόχους, ελληνική έδρα και παραγωγή στην Ελλάδα, έχουμε έρθει σε επαφή με πολλές σπουδαίες εταιρείες, όπως είναι η Agrino και η μπύρα ΝΗΣΟΣ. Σύντομα ελπίζω να είμαστε κι εμείς μέλος».

«Κάθε επιχείρηση στοχεύει στο να ανταποκριθεί στις εκάστοτε καταναλωτικές τάσεις, αλλά καμιά φορά η πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολη. Την περίοδο αυτή, ο πόλεμος έχει φέρει την άνοδο πρώτων υλών, ενέργειας και πιο έμμεσα των ενοικίων. Αυτό έρχεται να προσθέσει νέες προκλήσεις στον απόηχο μιας πανδημίας. Αυτό που προσπαθούμε εμείς καθημερινά να διασφαλίσουμε, είναι πως δεν θα περάσουν οι αυξήσεις στο τελικό προϊόν και τον καταναλωτή. Κοιτάμε όσο μπορούμε να τις απορροφήσουμε. Προσπαθούμε όσο γίνεται να είμαστε δίκαιοι στις τιμές για ένα εξαιρετικό προϊόν που προσφέρουμε».

C: Είστε ένας άνθρωπος μεγαλωμένος στο χώρο του καφέ. Ποιος είναι ο δικός σας αγαπημένος καφές;

«Το πρωί ξεκινάω τη μέρα μου με έναν ελληνικό στο σπίτι και με το που θα φτάσω στο γραφείο θα πιώ και έναν espresso, τώρα ειδικά που είναι καλοκαίρι, Freddo Espresso από το νέο μας Coffee Brew Bar».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img

Must read

Υδροξυτυροσόλη ως πρόσθετο: Οι Έλληνες, πρωταθλητές στην πρόσληψη φαινολών μέσω της επιτραπέζιας ελιάς

Επιστημονική έρευνα Ισπανών για την πρόσληψη υδροξυτυροσόλης που υπάρχει σε ελιές, ελαιόλαδο και κρασί. στον Ευρωπαϊκό πληθυσμό - Οι δυνατότητες χρήσης της ως πρόσθετο τροφίμων

ChitoFOODS: Ελληνική καινοτομία για νέες εφαρμογές τροφίμων

Το ChitoFOODS είναι ένα πρωτοποριακό ερευνητικό έργο από Έλληνες επιστήμονες, που ασχολείται με νανοσωματίδια και μεμβράνες με βάση τη χιτοζάνη, με εκχυλίσματα παραπροϊόντων αγροδιατροφής για νέες εφαρμογές τροφίμων.

Εφαρμογή smartphone ελέγχει τα τρόφιμα για χημικές ουσίες που προκαλούν καρκίνο

Δείτε πόσα νιτρώδη άλατα περιέχουν τα τρόφιμά σας με... μια φωτογραφία
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα