Μεγαλύτερο πληθωρισμό κόστους αναμένει φέτος η βρετανική Domino’s Pizza, η οποία προσπαθεί να προστατευτεί από την εκτόξευση της τιμής του σιταριού, αποτέλεσμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσωπεύουν το 29% των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού και η σύγκρουσή τους έχει οδηγήσει την τιμή του σιταριού σε πολυετή υψηλά εν μέσω ανησυχιών για την προσφορά.
Ο CEO, Dominic Paul, δήλωσε πως δεδομένου ότι η βρετανική Domino’s προμηθεύεται το σιτάρι της κατευθείαν από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και τη Γερμανία είναι καλυμμένη για το μεγαλύτερο μέρος του 2022 χάρη και στις “καλές, ισχυρές σχέσεις με τους βασικούς προμηθευτές”.
Η Domino’s Pizza παρουσίασε επίσης ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών αξίας 46 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ), ενω ανέφερε 12,5% υψηλότερο ετήσιο κέρδος, βοηθούμενο από μια εκστρατεία μάρκετινγκ – διαφημιστική καμπάνια, σποτ στην τηλεόραση – που ενίσχυσε τις πωλήσεις μετά την περίοδο του lockdown.
Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι η Αγγλία έφτασε στον τελικό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου τον περασμένο Ιούλιο, ενισχύοντας τις παραγγελίες, σύμφωνα με τη Domino’s, η οποία ανέφερε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε «ξεκινήσει καλά».
Πάντως, με τη σειρά της και η δημοφιλής βρετανική αλυσίδα αρτοποιείων και γρήγορου φαγητού Greggs επεσήμανε ότι το κόστος των πρώτων υλών, της ενέργειας και οι μισθοί του προσωπικού έχουν σημειώσει μεγαλύτερη – από το αναμενόμενο – αύξηση, γεγονός που θα περιορίσει εύλογα τα κέρδη του 2022.