Τι οδήγησε το παιδικό ρόφημα Bournvita να χάσει την ετικέτα του υγιεινού ποτού.
Το Bournvita είναι μια μάρκα μιγμάτων βύνης και σοκολατένιας βύνης που κατασκευάζεται από την Cadbury , θυγατρική της Mondelez International. Πωλείται στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βόρεια Αμερική, καθώς και σε Ινδία, Νεπάλ, Μπαγκλαντές, Νιγηρία, Μπενίν και Τόγκο. Το Bournvita αναπτύχθηκε στην Αγγλία στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και διατέθηκε στο εμπόριο ως υγιεινή τροφή.
Όμως το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας φέρεται να έχει δώσει οδηγίες στις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να αφαιρέσουν από τις πλατφόρμες τους ποτά όπως το Cadbury Bournvita, τα οποία διατίθενται στην αγορά ως «ποτό υγείας». Αυτή η οδηγία ακολουθεί έρευνα της Εθνικής Επιτροπής για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Παιδιού (NCPCR), η οποία αποκαλύπτει ότι το Bournvita υπερβαίνει τα επιτρεπόμενα επίπεδα σακχάρου στη συσκευασία. Το NCPCR, ένα καταστατικό όργανο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει επίσημος ορισμός του «ποτού υγείας» σύμφωνα με τον νόμο για την ασφάλεια και τα πρότυπα τροφίμων (FSS) του 2006.
Νωρίτερα, το NCPCR είχε ζητήσει από την Αρχή Ασφάλειας και Προτύπων Τροφίμων της Ινδίας (FSSAI) να λάβει μέτρα κατά των εταιρειών που δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας αλλά εμπορεύονται προϊόντα ως «ποτά υγείας». Αυτή η κίνηση έρχεται αφού ο διατροφολόγος Revant Himatsingka αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς της Cadbury Bournvita ότι είναι ένα υγιεινό ποτό για τα παιδιά. Το βίντεο του Himatsingka στο Instagram επέκρινε την εταιρία για υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και χρωστικές, με αποτέλεσμα να υπάρξει δικαστική διαμάχη και ο Himatsingka να κατεβάσει το βίντεο.
Όταν το ζήτημα αυτό πήρε διαστάσεις, η Bournvita κυκλοφόρησε μια διευκρίνιση σχετικά με το θέμα, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς του influencer του Instagram. «Καθώς συνεχίζουμε να παρακολουθούμε μια ασυνήθιστη κινητικότητα γύρω απ’ αυτή τη δημοσίευση, ήμαστε υποχρεωμένοι να προσφύγουμε σε νομικά μέσα για να αποφύγουμε την παραπληροφόρηση. Δηλώσαμε επίσης πως θα διευκρινίσουμε και θα μοιραστούμε τα
σωστά στοιχεία για να απαλύνουμε τις ανησυχίες των καταναλωτών μας», ανέφερε στη δήλωσή της η Mondelez India.
Η εταιρεία διευκρίνισε επίσης ότι κάθε μερίδα 20 γραμμαρίων περιέχει 7,5 γραμμάρια πρόσθετης ζάχαρης, που είναι περίπου ενάμισι κουταλάκι του γλυκού. Η εν λόγω ποσότητα είναι μικρότερη από τα ημερήσια συνιστώμενα όρια πρόσληψης ζάχαρης για τα παιδιά. «Θα θέλαμε και πάλι να τονίσουμε ότι η σύνθεση έχει δημιουργηθεί
επιστημονικά από μια ομάδα διατροφολόγων και επιστημόνων τροφίμων για να προσφέρει την καλύτερη γεύση και υγεία. Όλοι οι ισχυρισμοί μας είναι επαληθευμένοι και διαφανείς και όλα τα συστατικά έχουν ρυθμιστικές εγκρίσεις. Όλες οι απαραίτητες διατροφικές πληροφορίες αναφέρονται στη συσκευασία ώστε οι καταναλωτές να κάνουν ενημερωμένες επιλογές», ανέφερε η Mint νωρίτερα από την Bournvita.
Τελικά, η Bournvita μείωσε την περιεκτικότητά της σε ζάχαρη κατά 15% μετά το viral βίντεο, μετά την μεγάλη αρνητική δημοσιότητα. «Αυτή είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία που ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε έναν γίγαντα τροφίμων να μειώσει την περιεκτικότητά του σε ζάχαρη! Αν ένα βίντεο μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της πρόσθετης ζάχαρης κατά 15 τοις εκατό, φανταστείτε τι μπορούμε να πετύχουμε αν όλοι αρχίσουμε να διαβάζουμε τις ετικέτες των τροφίμων πριν αγοράσουμε οτιδήποτε!», έγραψε στη λεζάντα του βίντεο του που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους στο Instagram ο Himatsingka.
Πηγές:
https://www.m9.news/social-media-viral/shocking-order-bournvita-is-not-a-health-drink/