Οργανώσεις καταναλωτών καλούν τις αλυσίδες λιανικής να αλλάξουν τακτική σχετικά με τις ψηφιακές προσφορές και εκπτώσεις.
Οι εκπτώσεις στους ιστότοπους των σουπερμάρκετ μπορούν να προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων για τους χρήστες του διαδικτύου. Τι γίνεται όμως με τους καταναλωτές που δεν έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακούς ιστότοπους παντοπωλείων ή δεν είναι εξοικειωμένοι με την σύγχρονη τεχνολογία;
Η εν λόγω ομάδα καταναλωτών δεν είναι μικρή. Σε έρευνα που έγινε σε Αμερικάνους καταναλωτές το 2021 από το Pew Research Center, διαπιστώθηκε πως το 25% των ηλικιωμένων δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και το 39% δεν έχει smartphone. Επίσης, το 43% των νοικοκυριών χαμηλού εισοδήματος στερούνται ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Και συνεπώς αυτή η ομάδα καταναλωτών δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τις διαδικτυακές προσφορές και εκπτώσεις, με αποτέλεσμα να πληρώνουν υπερβολικά για βασικά είδη παντοπωλείου σε μια περίοδο πληθωρισμού ρεκόρ.
Από την ψηφιακές εκπτώσεις αποκλείονται επίσης και ο ένας στους τέσσερις αγοραστές που, παρά την πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενδέχεται να μην έχουν την τεχνική δεξιότητα να χρησιμοποιήσουν τον ιστότοπο ή την εφαρμογή ενός σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Consumer World.
Αυτή είναι η βάση για μια επιστολή ενός συνασπισμού οργανώσεων καταναλωτών που απευθύνεται στους προέδρους δώδεκα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η επιστολή της 15ης Νοεμβρίου παροτρύνει τους λιανοπωλητές τροφίμων να σταματήσουν να κάνουν διακρίσεις σε βάρος ηλικιωμένων και αγοραστών χαμηλού εισοδήματος που δεν μπορούν να επωφεληθούν από τις διαφημιζόμενες ψηφιακές εκπτώσεις στα καταστήματα, επειδή εκατομμύρια από αυτούς δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή σε smartphone .
Η επιστολή στάλθηκε από την Consumer Action, την Consumer Reports, την Consumer World, την National Consumers League και την PIRG για να συμβάλει στη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος υιοθετώντας μια λύση ώστε οι αγοραστές που δεν έχουν συνδεθεί να χρεώνονται με τις ίδιες χαμηλότερες τιμές πώλησης με τους «συνδεδεμένους» πελάτες. Οι παραλήπτες της επιστολής ήταν οι The Kroger Co., Albertsons Co., Stop & Shop, Star Market/Shaw’s, Ralphs, QFC, Jewel-Osco, Randalls, Fred Meyer, King Soopers, Smart & Final και Safeway.
Ο Edgar Dworsky, ιδρυτής του Consumer World δήλωσε: «Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πρέπει να παρέχουν μια εναλλακτική λύση εκτός σύνδεσης για τους ψηφιακά αποσυνδεδεμένους, ώστε να μπορούν να αποκομίσουν τα ίδια οικονομικά οφέλη που απολαμβάνουν οι συνδεδεμένοι αγοραστές».
Οι ομάδες καταναλωτών έχουν προτείνει πολλούς τρόπους με τους οποίους τα σούπερ μάρκετ μπορούν να προσφέρουν μια εναλλακτική για να εξυπηρετήσουν τόσο τον ψηφιακά αποσυνδεδεμένο όσο και τον αγοραστή με ψηφιακή πρόκληση, όπως:
- Χρησιμοποιώντας κουπόνια
- Ευέλικτα ταμεία που θα μπορούν να χρεώνουν την ψηφιακή τιμή κατόπιν αιτήματος.
- Εξουσιοδότηση του προσωπικού εξυπηρέτησης πελατών να παρέχει επιστροφές χρημάτων για ψηφιακές εκπτώσεις που δεν έχουν εξαργυρωθεί.
- Προσφορά κουπονιών φυσικού καταστήματος δίπλα σε προσφορές μόνο για ψηφιακά για όσους δεν έκαναν/δεν μπορούσαν να «κουμπώσουν» ηλεκτρονικά την προσφορά.