Στόχος η στήριξη της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών
Mεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ ανά τον κόσμο έχουν ξεκινήσεις την μείωση των τιμών. Το πρώτο βήμα έγινε από την Carrefour Γαλλίας. Η εταιρεία αποφάσισε να παγώσει τις τιμές εκατό «καθημερινών» προϊόντων για εκατό ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, υποστηρίζοντας ότι αποσκοπεί να στηρίξει την αγοραστική δύναμη των Γάλλων.
Η κίνηση της Carrefour έγινε μετά τις εκκλήσεις της κυβέρνησης Μακρόν προς τις επιχειρήσεις να κάνουν περισσότερα για να καταπολεμήσουν την άνοδο των τιμών και τον πληθωρισμό που άγγιξε το 6% τον Ιούλιο.
Επίσης στο Βέλγιο, αρκετές μάρκες ανακοινώνουν δράσεις για την υποστήριξη του εισοδήματος των νοικοκυριών. Η Delhaize (αλυσίδα λιανικής στο Βέλγιο) έχει μειώσει τις τιμές κατά 5% έως 30% σε 500 καθημερινά προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα. Είναι ένα καλάθι με τα πιο συχνά αγοραζόμενα βασικά προϊόντα, όπως φρούτα και λαχανικά, ζυμαρικά, ποτά, απορρυπαντικά, προϊόντα υγιεινής αλλά και τροφές για κατοικίδια.
Στην Ελλάδα ο πληθωρισμός έτρεχε με 11,6% αλλά κυβέρνηση και εταιρείες ζουν το δικό τους μύθο στο ελληνικό καλοκαίρι.