Για άλλη μία φορά μεγάλο σουπερμάρκετ απαιτεί υψηλότερη τιμή από την αναγραφόμενη στο ράφι.
Για άλλη μία φορά σε ελληνικό σουπερμάρκετ εντοπίστηκε το απαράδεκτο φαινόμενο της απαίτησης υψηλότερης τιμής από αυτή με την οποία ενημερώνεται ο καταναλωτής. Η ζημιά στην τσέπη του καταναλωτή είναι σχετικά μικρή και γι’ αυτό τις περισσότερες φορές δεν γίνεται αντιληπτή, ωστόσο η απαίτηση υψηλότερης τιμής συνιστά κατάφωρη παραπλάνηση και παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ακόμα και αν δεν οφείλεται σε σκόπιμη ενέργεια αλλά σε αμέλεια ή έλλειψη χρόνου από την πλευρά των εργαζομένων, καθώς η αλλαγή της τιμής ενός προϊόντος μπορεί να αλλάζει κάθε λίγες μέρες.
Η Περιφέρεια Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή προστίμου σε σουπερμάρκετ της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος στην Λεωφόρο Στρατού 20 στην Θεσσαλονίκη. Στις 3 Οκτωβρίου επιθεωρητές της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κατά τον έλεγχο των τιμών σε 20 διαφορετικά προϊόντα που υπήρχαν προς πώληση στο συγκεκριμένο σουπερμάρκετ, διαπίστωσαν απαίτηση υψηλότερης τιμής για τα «Κριτσίνι ποντιακό με ηλιόσπορο, “ΜΑΝΝΑ”. Και ενώ η τιμή που ανέγραφε η πινακίδα πώλησής του ήταν 2,83 ευρώ, σύμφωνα με την απόδειξη λιανικής που εκδόθηκε από την ταμειακή μηχανή του καταστήματος ήταν 3,43 ευρώ δηλαδή απαίτηση ή είσπραξη υψηλότερης τιμής κατά 0,60 ευρώ ανά τεμάχιο από εκείνη που αναγραφόταν στην πινακίδα πώλησης κατά παράβαση της παραγράφου 9 του άρθρου 2Β της ΥΑ 91354/2017. Το πρόστιμοπου επιβλήθηκε είναι €1.000.
Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε πρόστιμο και σε σουπερμάρκετ Σκλαβενίτη στα Μελίσσια, λόγω απαίτησης υψηλότερης τιμής σε δύο προϊόντα και μάλιστα το πρόστιμο τριπλασιάστηκε φτάνοντας τις €6.000 επειδή το είχε ξανακάνει. Πρόστιμο €3.000 για τον ίδιο λόγο είχε επιβληθεί και πριν από ένα μήνα σε σουπερμάρκετ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στη Ρόδο, όπως και σε κατάστημα Μασούτη στη Μεταμόρφωση, τον περασμένο Φεβρουάριο.
Να σημειωθεί πως αν και η ζημιά στην τσέπη του καταναλωτή που προκαλείται από τέτοια περιστατικά είναι σχετικά μικρή και δεν παρατηρούν γρήγορα τη διαφορά εντούτοις, συνολικά ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ που κερδίζουν οι αλυσίδες σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών της Ολλανδίας Consumentenbond, που έχει διεξαγάγει αρκετές μελέτες για τις διαφορές μεταξύ των τιμών στο ράφι και στο ταμείο.