Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
22 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Σ. Μουρελάτος (Coca Cola Ελλάς): “Κορυφαία στελέχη της The Coca-Cola Company έχουν ξεκινήσει από την Ελλάδα”

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΣ. Μουρελάτος (Coca Cola Ελλάς): "Κορυφαία στελέχη της The Coca-Cola Company έχουν ξεκινήσει από την Ελλάδα"
spot_img

Συνέντευξη του Σταύρου Μουρελάτου, γενικού διευθυντή της Coca Cola Ελλάς για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Τη βεβαιότητά του ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις 4 – 5 πιο διαχρονικά σημαντικές χώρες για την The Coca-Cola Company εκφράζει ο Σταύρος Μουρελάτος, γενικός διευθυντής της Coca Cola Ελλάς για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

   Όπως εξηγεί, από την Ελλάδα έχουν ξεκινήσει κορυφαία στελέχη της The Coca-Cola Company και πρωτοβουλίες παγκόσμιας επιδραστικότητας. Επίσης, από την Ελλάδα έχει ξεκινήσει και πλέον εξελίσσει την πορεία της η Coca-Cola Τρία Έψιλον, ο εμφιαλωτής της The Coca-Cola Company και ένας από τους πιο στρατηγικούς της συνεργάτες, που πλέον διατηρεί παρουσία σε 29 χώρες.

   Ο κ. Μουρελάτος στη συνέντευξή του εστιάζει στους πυλώνες δράσης της Coca-Cola Hellas στην ελληνική αγορά σχετικά με τη βιωσιμότητα, το περιβάλλον και την κοινωνία. Αναφέρεται εκτενώς στις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες όπως το «Zero Waste Future», η κοινωνική πλατφόρμα που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του παγκόσμιου οράματος «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα», στα προγράμματα διαφύλαξης νερού στα ελληνικά νησιά, τη διάθεση νέων καινοτόμων προϊόντων και συσκευασιών καθώς επίσης και τη μείωση πρόσληψης ζάχαρης από το καταναλωτικό κοινό.

   Ειδική μνεία κάνει στο ενδιαφέρον της εταιρείας για τον κλάδο HoReCa και τη νέα εποχή που εγκαινιάζεται στην εκπαίδευση και τη διάκριση των επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας στην Ελλάδα σε σχέση με τα ζητήματα ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.

   Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Σταύρου Μουρελάτου, γενικού διευθυντή της Coca Cola Ελλάς για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και την Μαρία Τσιβγέλη.

   Ερ. Αναφέρατε πρόσφατα ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις 4-5 χώρες πιο διαχρονικά σημαντικές χώρες για την The Coca-Cola Company παγκοσμίως καθώς και μία αγορά που εμπνέει πολλές άλλες οι οποίες υιοθετούν τις στρατηγικές της. Πώς επιβεβαιώνεται αυτό στην πράξη και τι πρωτοβουλίες λαμβάνονται σε αυτή τη κατεύθυνση;

   Απ. Το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις 4 – 5 πιο διαχρονικά σημαντικές χώρες για την εταιρεία είναι κάτι το οποίο πιστεύω ακράδαντα, καθώς από την Ελλάδα έχουν ξεκινήσει κορυφαία στελέχη της The Coca-Cola Company και πρωτοβουλίες παγκόσμιας επιδραστικότητας.

   Σε επίπεδο ανθρώπων, κορυφαία στελέχη του σήμερα, που έχουν αφήσει τεράστιο έργο, έχουν ξεκινήσει από εδώ, από την χώρα μας, και πλέον κατέχουν παγκόσμιους ρόλους. Παράλληλα, τουλάχιστον 70 συνάδελφοι συνεχίζουν κι έχουν έδρα την Ελλάδα, ενώ εργάζονται για ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους ρόλους με σημαντική ευθύνη.

   Πέραν όμως των ανωτέρω, από την Ελλάδα έχουν ξεκινήσει και πολλές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, καθώς ήμασταν από τις πρώτες χώρες της The Coca-Cola Company που διαθέσαμε νέα προϊόντα με μειωμένη ή καθόλου ζάχαρη, προωθώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

   Και φυσικά αυτό που την καθιστά ξεχωριστή και μια από τις σημαντικότερες χώρες για την The Coca-Cola Company, είναι πως πολλές περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες ξεκινούν πρώτα στην χώρα μας να γίνονται και κατόπιν εφαρμόζονται και στις υπόλοιπες χώρες.

   Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το «Zero Waste Future», η κοινωνική πλατφόρμα που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο του παγκόσμιου οράματός μας «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» το 2018, με σημείο εκκίνησης τη Θεσσαλονίκη, για να φέρουμε τους πολίτες πιο κοντά στη φιλοσοφία της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας. Από τότε, το Zero Waste Future έχει ταξιδέψει ως βέλτιστη πρακτική σε πολλές χώρες της Coca-Cola στην Ευρώπη, αγγίζοντας και την Αμερική.

   Τέλος, από την Ελλάδα έχει ξεκινήσει και πλέον εξελίσσει την πορεία της, και ο εμφιαλωτής μας, Coca-Cola Τρία Έψιλον, ένας από τους πιο στρατηγικούς μας συνεργάτης, που πλέον διατηρεί παρουσία σε 29 χώρες.

   Ερ. Ποιοι είναι οι άξονες στρατηγικής της Coca-Cola Hellas στην ελληνική αγορά; Σε ποιους τομείς εστιάζεται η δραστηριοποίησή της και ποιοι είναι οι στόχοι;

   Απ. Στην Coca-Cola, αναζητούμε συνεχώς νέους τρόπους να ανταποκρινόμαστε στις επιθυμίες των καταναλωτών και στις ανάγκες της εποχής, θέτοντας τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον στο επίκεντρο.

   Σε προϊοντικό επίπεδο, είμαστε μία Total Beverage εταιρεία, προσφέροντας επιλογές για κάθε στιγμή της ημέρας με ναυαρχίδες αγαπημένα brands όπως η Coca-Cola Zero, τα Schweppes, το Fuzetea, η Fanta και η Sprite. Γνωρίζουμε όμως πως η επιχειρηματική μας ανάπτυξη είναι αλληλένδετη με την βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας, οπότε ακολουθούμε ένα μοντέλο λειτουργίας που θέτει στο επίκεντρο τα κριτήρια ESG, δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένους πυλώνες.

   Βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας για βιώσιμη ανάπτυξη είναι τα Απορρίμματα και οι Συσκευασίες, με οδηγό το παγκόσμιο όραμά μας «Για Έναν Κόσμο χωρίς Απορρίμματα». Σήμερα έχουμε καταφέρει να παράγουμε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στην Ελλάδα, ενώ εστιάζουμε στη σχεδίαση συσκευασιών από τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένο πλαστικό έως το 2030 και στη συλλογή και ανακύκλωση 1 πλαστικής φιάλης ή 1 αλουμινένιου κουτιού, για κάθε 1 που κυκλοφορεί στην αγορά.

   Την ίδια στιγμή, έχουμε ήδη προχωρήσει στην κατάργηση του πλαστικού στις δευτερογενείς συσκευασίες, μέσα από τις νέες πολυσυσκευασίες αλουμινίου από 100% ανακυκλώσιμο χαρτόνι, τη χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού, αλλά και τη μετάβαση σε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

   Εξίσου σημαντικός πυλώνας για εμάς είναι το Νερό, ένα από τα βασικό συστατικά για την παραγωγή όλων των προϊόντων μας. Στην Ελλάδα, εδώ και 16 χρόνια υλοποιούμε προγράμματα για την υπεύθυνη χρήση και ενίσχυση της επάρκειας του νερού, έχοντας υποστηρίξει μαζί με τον Διεθνή Οργανισμό GWP-Med και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) περισσότερα από 100 έργα σε 35 ελληνικά νησιά και πόλεις, τα οποία έχουν ωφελήσει περισσότερους από 280.000 πολίτες μέσω διασφάλισης 2 δισεκατομμυρίων λίτρων νερού ετησίως.

   Χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτόν τον άξονα είναι το πρόγραμμα προστασίας υδατικών πόρων «Zero Drop» που υλοποιούμε σε συνεργασία με την GWP-Med. Το πρόγραμμα εγκαινιάστηκε, παρουσία της Δημάρχου, τον Ιούλιο που μας πέρασε, και έχει όραμα να καταστεί η Φολέγανδρος το πρώτο νησί στην Ελλάδα με μηδενικές απώλειες νερού. Μέσα από τα έργα που υλοποιήσαμε εκεί, καταφέραμε να αυξήσουμε την επάρκεια του νησιού σε νερό κατά 65%, εξοικονομώντας 10 εκατ. λίτρα νερού ετησίως.

   Επιπλέον, η διάθεση προϊόντων χωρίς ζάχαρη αποτελεί για εμάς προτεραιότητα.

   Στην Ελλάδα, από το 2010 έχουμε εισάγει 18 νέα ροφήματα με μειωμένη ή μηδενική ζάχαρη και θερμίδες και έτσι, σήμερα, για κάθε ένα από τα αναψυκτικά που διαθέτουμε δίνουμε μια επιλογή χαμηλής ή μηδενικής ζάχαρης. Μάλιστα στην αρχή του 2022, εντάξαμε στο χαρτοφυλάκιο μας την Coca-Cola Zero Sugar Zero Caffeine, ένα προϊόν με μηδέν ζάχαρη και μηδέν καφεΐνη, ενώ τα ευρήματα δείχνουν ότι και οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα που τους βοηθούν σε μια πιο ισορροπημένη διατροφή, καθώς το 44% του συνολικού όγκου των πωλήσεων μας στην Ελλάδα προέρχεται από προϊόντα με λίγη ή καθόλου ζάχαρη και στόχος μας είναι να φτάσουμε το 50% έως το 2025.

   Συνολικά, στην ελληνική αγορά έχουμε μειώσει κατά περίπου 19% τη ζάχαρη στα αναψυκτικά μας και μέσω του Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ), το 2019 δεσμευτήκαμε από κοινού με εταιρείες του κλάδου μας ότι θα μειώσουμε τη ζάχαρη κατά επιπλέον 10% στα προϊόντα μας έως το 2025. Παράλληλα, ακολουθούμε μία πολιτική υπεύθυνου marketing και έχουμε αναλάβει οικειοθελώς τη δέσμευση να μη διαφημίζουμε και να μην προωθούμε κανένα από τα προϊόντα του χαρτοφυλακίου μας σε παιδιά κάτω των 13 ετών.

   Τέλος, όλα όσα ήδη κάνουμε και όλα όσα θα κάνουμε στο μέλλον έχουν έναν κοινό παρονομαστή, που δεν είναι άλλος από την ελληνική κοινωνία. Ως Coca-Cola, θέλουμε μέσα από τις δράσεις μας να δημιουργούμε θετικό αντίκτυπο. Πέραν της άμεσης στήριξης της κοινωνίας σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, όπως έγινε τον Αύγουστο του 2021 στην περιοχή Βαρυμπόμπης- Τατοϊου, υλοποιούμε διάφορες δράσεις για τους νέους και τις γυναίκες, αλλά και για τον κλάδο καφεστίασης και φιλοξενίας. Στην κατεύθυνση αυτή, στη χώρα μας μέσω της Οργάνωσης MExoxo έχουμε στηρίξει ως σήμερα 3.000 γυναίκες σε 15 πόλεις της Ελλάδας. Επιπλέον, σε συνεργασία με την Coca-Cola Τρία Έψιλον υλοποιούμε το πρόγραμμα Empowered, προσφέροντας δωρεάν εκπαίδευση πάνω στις δεξιότητες του μέλλοντος σε νέους, γυναίκες και επαγγελματίες HoReCa, ενώ πρόσφατα δημιουργήσαμε και το πρώτο digital Zero Waste Δίκτυο για επιχειρήσεις HoReCa.

   Ερ. Ποιες προκλήσεις αναδύονται στην αγορά με τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, τα αυξημένα κόστη αλλά και το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών; Στο πλαίσιο αυτό πώς διαμορφώνεται η τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας καθώς και το πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών;

   Απ. Σίγουρα ο υψηλός πληθωρισμός που αντιμετωπίζουμε από την αρχή του έτους αποτελεί μία πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους, η οποία μάλιστα έρχεται μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας του κορoνοϊού. Μαζί με τον εμφιαλωτή μας, Coca-Cola Τρία Έψιλον, προσπαθούμε να διατηρούμε τις προτάσεις μας προσιτές σε όλο το φάσμα των καταναλωτών, διασφαλίζοντας ότι θα μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα που αγαπούν. Σε παγκόσμιο, αλλά και τοπικό επίπεδο εξετάζουμε τρόπους που θα μπορούσε αυτό να καταστεί εφικτό και εφαρμόζουμε λύσεις για να προσφέρουμε στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές με λιγότερα χρήματα.

   Ερ. Με ποια νέα προϊόντα ενισχύεται η παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής της Coca-Cola για κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών 24/7;

   Απ. Ως μία Total Beverage Εταιρεία, επεκτείνουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο μας με νέα προϊόντα όπως καφέ, ισοτονικά ποτά ή plant-based επιλογές και με νέες γεύσεις ή επιλογές με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη σε ήδη υπάρχοντες αγαπημένους κωδικούς, για να καλύπτουμε τις ανάγκες των καταναλωτών μας αλλά και να αυξάνουμε τις επιλογές που τους παρέχουμε.

   Στην Ελλάδα, η πιο πρόσφατη προσθήκη μας ήταν Schweppes Pomegranate, μία νέα επιλογή στην επιτυχημένη σειρά του Schweppes, εμπνευσμένο και βασισμένο στο ρόδι.

   Το 2023 θα παραμείνουμε εστιασμένοι στα προϊόντα που έχει ήδη αγαπήσει ο κόσμος, βάζοντας ακόμα μεγαλύτερες πιέσεις και περισσότερη δουλειά πίσω από αυτά. Επικεντρωνόμαστε σε λίγα και σημαντικά brands, ενισχύοντάς τα με περισσότερες γεύσεις και πλούσιες επιλογές για τον καταναλωτή. Την επόμενη χρονιά, εκτός από τις νέες γεύσεις με τις οποίες θα εμπλουτίσουμε συγκεκριμένους κωδικούς, σχεδιάζουμε και νέες συσκευασίες, όπως τα πλαστικά μπουκάλια με μη αποσπώμενα καπάκια από ανακυκλωμένο πλαστικό PET, στοχεύοντας στην αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης.

   Ερ. Η Coca-Cola στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) έχει δημιουργήσει το δίκτυο Zero Waste HoReCa. Ποιοι είναι οι στόχοι αυτής της πρωτοβουλίας;

   Απ. Οι επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας, πέρα από κυρίαρχο συνεργάτη μας, αποτελούν έναν πολύτιμο σύμμαχο στο όραμά μας «Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα». Για τον λόγο αυτό, από νωρίς έχουμε εστιάσει στον συγκεκριμένο κλάδο. Ήδη από το 2019, επεκτείναμε τις δράσεις της κοινωνικής πλατφόρμας Zero Waste Future, θέτοντας στο επίκεντρο πέρα από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας, έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας και απασχόλησης με πάνω από 100.000 επιχειρήσεις και 600.000 εργαζομένους, αλλά και μία σημαντική πηγή συγκέντρωσης ανακυκλώσιμων υλικών, καθώς παράγει περίπου το 30% των απορριμμάτων στη χώρα μας.

   Αυτή υπήρξε και η απαρχή της δημιουργίας του πρώτου Δικτύου Zero Waste HoReCa στη χώρα μας, το 2019, που ήδη αριθμεί 569 μέλη και εστιάζει στοχευμένα στην ενημέρωση και την εκπαίδευση των επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας σε θέματα ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας, για να υιοθετήσουν μία zero waste κουλτούρα στην καθημερινή τους λειτουργία.

   Θέλοντας, λοιπόν, να προσεγγίσουμε ακόμη περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας πιο εύκολα και σε μεγαλύτερη κλίμακα σε όλη την χώρα, εξελίσσουμε το Δίκτυο και το μεταφέρουμε σε ψηφιακό περιβάλλον.

   Ο τρόπος λειτουργίας του είναι πολύ απλός και εύκολος, καθώς οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις δεν έχουν παρά να επισκεφτούν το zerowastefuture.gr/diktyo-horeca και να ακολουθήσουν απλά βήματα για να γίνουν μέλη του και να αποκτήσουν πρόσβαση σε πολύτιμη γνώση και πληροφορία.

   Στόχος μας είναι μέσα από αυτό το Δίκτυο, να προσφέρουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τα απαραίτητα εργαλεία για να ακολουθήσουν έναν πιο «πράσινο» τρόπο λειτουργίας – που είναι και προαπαιτούμενο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον – και να επιτύχουν, μακροπρόθεσμα, μηδενικά απορρίμματα.

   Ερ. Πώς βοηθά η Coca-Coca τις επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας στην ελληνική αγορά μέσα από το πρώτο ψηφιακό Zero Waste HoReCa Hub;

   Απ. Μέσα από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία προσφέρουμε, δωρεάν, ουσιαστική βοήθεια καθώς και τα απαραίτητα εργαλεία σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας για να ενισχύσουν τη βιώσιμη λειτουργία τους.

   Πιο συγκεκριμένα, λαμβάνοντας μέρος στο Δίκτυο, μία επιχείρηση ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα μέσα από την εξοικείωσή της με τη βιώσιμη τεχνογνωσία, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύεται και ως περιβαλλοντικά υπεύθυνη.

    Έτσι, αναλαμβάνει την κοινωνική και περιβαλλοντική της ευθύνη, που πλέον είναι ολοένα και περισσότερο ζητούμενο από τους πελάτες των εστιατορίων και των ξενοδοχείων, ενώ οι πρακτικές ανακύκλωσης και η κυκλική οικονομία τη βοηθούν να πετύχει όχι απλά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και μείωση κόστους λειτουργίας.

   Επιπλέον, μέσω του Zero Waste HoReCa Hub, τα μέλη αποκτούν πρόσβαση στην τρέχουσα νομοθεσία ως προς τα πλαστικά μιας χρήσης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, σε εκπαιδευτικά σεμινάρια που πραγματοποιούνται ψηφιακά, σε βέλτιστες πρακτικές και εξατομικευμένη συμβουλευτική ορθής συλλογής και διαχείρισης απορριμμάτων και του σωστού διαχωρισμού των υλικών στην πηγή, ενώ αποκτούν θετική προβολή μέσα από ένα ευρύ δίκτυο επικοινωνίας.

   Τέλος, εκεί θα βρουν και ένα σύστημα παρακολούθησης και καταγραφής των αποτελεσμάτων τους ως προς την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, ώστε κατόπιν να μπορούν να λάβουν την αντίστοιχη διάκριση ως Gold, Silver ή Bronze μέλη.

ΑΠΕ

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Υποψίες απάτης τροφίμων» στη ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2024

Μακράν οι περισσότερες ενημερώσεις αφορούσαν σε υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά.

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα