Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
16.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Βιομηχανία Τροφίμων: Συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΒιομηχανία Τροφίμων: Συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων
spot_img

Η διαχείριση αποθεμάτων είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τη μείωση του κόστους και τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών.

Σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων είναι το σύνολο των διαδικασιών που βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τα επίπεδα αποθεμάτων τους και να παρακολουθούν την κίνηση τους σε πραγματικό χρόνο. Εάν μία επιχείρηση χρησιμοποιεί ένα επιτυχημένο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων θα έχει την δυνατότητα να λαμβάνει ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με την παραγωγή και τις παραγγελίες, να βελτιώσει τις ταμειακές ροές, να μειώσει τα γενικά έξοδα ή το κόστος του εργοστασίου και  το απούλητο απόθεμα. Αν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε μία μόνο φράση για όλα τα παραπάνω ένα σωστό σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων προσφέρει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

Συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων

Υπάρχουν πολλοί τύποι ελέγχου αποθεμάτων οι οποίοι εξαρτώνται από το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης από το είδος των προϊόντων και από τις ανάγκες της εταιρείας.

1.Παρακολούθηση γραμμωτού κώδικα: Όλοι οι μεγάλοι λιανοπωλητές χρησιμοποιούν γραμμωτούς κώδικες στα συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων τους. Όταν ένα προϊόν έχει γραμμωτό κώδικα, σαρώνεται με φορητή συσκευή χειρός και συγχρονίζεται με λογισμικό διαχείρισης αποθέματος σε πραγματικό χρόνο. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συστήματα διαχείρισης αποθέματος γραμμωτού κώδικα για να εκχωρήσουν έναν αριθμό σε κάθε προϊόν που πωλούν. Μπορούν να συσχετίσουν πολλά σημεία δεδομένων με τον αριθμό, συμπεριλαμβανομένου του προμηθευτή, των διαστάσεων του προϊόντος, του βάρους, ακόμη και μεταβλητών δεδομένων, όπως πόσα είναι σε απόθεμα. 

2. Αναγνώριση ραδιοσυχνοτήτων (RFID): Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν RFID συχνά μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες προϊόντα και υπηρεσίες. Η διαχείριση αποθέματος RFID παρακολουθεί ασύρματα τα προϊόντα με μοναδικούς σειριακούς αριθμούς που διαθέτει το κάθε προϊόν. Ένα σύστημα διαχείρισης αποθήκης που χρησιμοποιεί RFID μπορεί να αυξήσει την ορατότητα και την αποτελεσματικότητα του αποθέματος και να εγγυηθεί ταχύτερη αυτοκαταγραφή της παραλαβής και της παράδοσης.

3. Διαχείριση αποθέματος Just-in-Time: Η διαχείριση αποθεμάτων Just-in-time (JIT) εξοικονομεί σημαντικά χρήματα και μειώνει τη σπατάλη διατηρώντας μόνο το απόθεμα που απαιτείται ανάλογα με τη ζήτηση. Τα πλεονεκτήματα του JIT είναι ότι μειώνει την ποσότητα του χώρου που απαιτείται για την αποθήκευση αποθεμάτων, ελαχιστοποιεί το κόστος διατήρησης αποθεμάτων και μειώνει τον κίνδυνο υπερβολικού αποθέματος. Τα μειονεκτήματα είναι ότι απαιτεί υψηλό βαθμό συντονισμού με τους προμηθευτές, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να μην υπάρχει απόθεμα εάν ξαφνικά αυξηθεί η ζήτηση.

4. Ανάλυση ABC: Αυτός ο τύπος διαχείρισης αποθεμάτων χωρίζει διάφορα είδη σε τρεις κατηγορίες με βάση την τιμολόγηση και χωρίζεται σε ομάδες Α, Β ή Γ, που ταξινομούνται με βάση τη ζήτηση, το κόστος και τα δεδομένα κινδύνου. Η κατηγοριοποίηση του αποθέματος επιτρέπει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να συνειδητοποιήσουν ποια προϊόντα ή υπηρεσίες είναι πιο κρίσιμα για την οικονομική τους επιτυχία. Η επιχείρηση μπορεί με αυτό το σύστημα διαχείρισης αποθέματος να ξέρει ποια προϊόντα έχουν περισσότερη ζήτηση και να κάνει ασφαλή πρόβλεψη αποθεμάτων.

5. Dropshipping: Σε αυτό το σύστημα ουσιαστικά δεν υπάρχει απόθεμα. Το Dropshipping είναι μια μέθοδος εκπλήρωσης παραγγελιών όπου μια επιχείρηση δεν διατηρεί σε απόθεμα τα προϊόντα που πουλά. Αντίθετα, ο πωλητής αγοράζει απόθεμα όπως απαιτείται από ένα τρίτο μέρος —συνήθως χονδρέμπορο ή κατασκευαστή— για να εκπληρώσει τις παραγγελίες. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ του dropshipping και του τυπικού μοντέλου λιανικής είναι ότι ο έμπορος που πωλεί δεν διαθέτει απόθεμα ή απόθεμα και ενεργεί ως μεσάζων.

6. Cross-Docking: Το cross-docking περιλαμβάνει τη μεταφορά προϊόντων απευθείας από τα εισερχόμενα οχήματα στα εξερχόμενα οχήματα με ελάχιστο έως καθόλου χρόνο αποθήκευσης ενδιάμεσα. Αυτή η στρατηγική χρησιμοποιείται για τη μείωση του κόστους διαχείρισης, τη συντόμευση των χρόνων παράδοσης και τη βελτίωση της συνολικής αποτελεσματικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού. Τα πλεονεκτήματα του cross-docking περιλαμβάνουν μειωμένο κόστος διατήρησης αποθεμάτων και βελτιωμένη αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Μερικά από τα μειονεκτήματα είναι η εξάρτηση από τα προγράμματα μεταφοράς, το υψηλότερο κόστος εργασίας και ο αυξημένος κίνδυνος σφάλματος. 

7. Μαζική αποστολή: Οι χύδην αποστολές είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος αποστολής στον οποίο οι επιχειρήσεις παλετοποιούν το απόθεμα για αποστολή σε μεγάλους όγκους. Μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων μεταφέρονται σε μία μόνο αποστολή, συνήθως χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο εξοπλισμό όπως βυτιοφόρα, βαγόνια χοάνης ή εμπορευματοκιβώτια. Αυτός ο τύπος διαχείρισης αποθεμάτων χρησιμοποιείται για τη μείωση του κόστους μεταφοράς, την ελαχιστοποίηση του χειρισμού και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού.

8. Σύστημα Διαρκούς Απογραφής: Η διαρκής διαχείριση αποθέματος παρακολουθεί συνεχώς τα επίπεδα αποθέματος σε πραγματικό χρόνο, καθιστώντας την ιδανική για εταιρείες με μεγάλο όγκο ή γρήγορα κινούμενα αγαθά. Αυτό το σύστημα ελέγχου αποθεμάτων ενημερώνει αυτόματα τις μετρήσεις αποθεμάτων χρησιμοποιώντας ένα σύστημα σημείου πώλησης (POS). Επιπλέον, τα συστήματα διαρκούς απογραφής είναι ιδανικά για επιχειρήσεις λιανικής που πωλούν αγαθά με μικρή διάρκεια ζωής. Μεγάλες εταιρείες λιανικής, όπως η Walmart ή η Amazon, χρησιμοποιούν τη μέθοδο διαρκούς διαχείρισης αποθεμάτων για τον έλεγχο των αποθεμάτων.

9. Σύστημα Περιοδικής Απογραφής: Ένα σύστημα περιοδικής απογραφής απαιτεί φυσικές μετρήσεις αποθεμάτων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτό το σύστημα είναι πιο κατάλληλο για μικρότερες επιχειρήσεις με χαμηλότερο όγκο πωλήσεων ή εταιρείες με περιορισμένα προϊόντα. Τα συστήματα περιοδικής απογραφής είναι απλά και πιο φθηνά. Ωστόσο, τα μειονεκτήματα είναι ότι είναι χρονοβόρα, εντάσεως εργασίας και μπορεί να οδηγήσουν σε περισσότερες ανακρίβειες. 

10. Σύστημα Προγραμματισμού Απαιτήσεων Υλικών: Ένα σύστημα σχεδιασμού απαιτήσεων υλικών (MRP) βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις διαδικασίες παραγωγής τους υπολογίζοντας τα υλικά που χρειάζονται για την παραγωγή ενός συγκεκριμένου αριθμού προϊόντων. Αυτός ο τύπος διαχείρισης αποθεμάτων είναι ιδανικός για εταιρείες με πολύπλοκες διαδικασίες παραγωγής.

Πηγή:thomasnet.com

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελληνικά σουπερμάρκετ: Εκτίναξη της τιμής σε εμφιαλωμένα νερά και σνακ!

Οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Μάρτιο 2024 καταγράφονται σταθερές σε σχέση με τον Μάρτιο 2023 σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Πιστοποίηση: Ο “Σκελετός στη ντουλάπα” και η αλήθεια για την Διαπίστευση των Φορέων Πιστοποίησης και της ισχύος των πιστοποιητικών

Άρθρο του Γ. Μπάστα, Ιδρυτικό στέλεχος και επικεφαλής αξιολογητής του ΕΣΥΔ για 10 χρόνια.

Σχολικά Κυλικεία: Αλλάζουν οι προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα Ελληνόπουλα

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής για τα τρόφιμα στα κυλικεία.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα